Malmern Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Heisann, kjøpte meg en flaske Captain Morgan BL for en uke siden og skulle blande meg rom-cola og da skumma det noe helt j*vlig og det la seg et skumlag på toppen som ikke ville forsvinne (Lot det stå i 5 min. for å være helt sikker) og skummet smakte utrolig bittert, kan forresten nevne at colaen var iskald og romen holdt ca. romtemperatur. Prøvde også en annen colaflaske i tilfelle det var noe gærn't med den jeg hadde, selvfølgelig med nytt glass, det samme skjedde igjen, noen som har en anelse om hva som skjedde/skjer? På forhånd takk! 1 Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Kanskje du ikke liker rom og cola? Spøk til alvor: Aldri hørt om noe lignende før. Vet ikke hvor vanlig det er med feilproduksjon av sprit. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 9. september 2011 Forfatter Del Skrevet 9. september 2011 (endret) Har kun opplevd feilproduksjon én gang før og det var med Vikingfjord 40% av alle ting. Men elsker rom og cola btw, så det er ikke problemet, både med hvit, lys og mørk rom. Endret 9. september 2011 av malmern 1 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Kan selvfølgelig være noe galt. Har du drukket opp alt? Hvis ikke så kan du nok ta med flaska til polet og bytte. Det går ihvertfall med vin Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 9. september 2011 Forfatter Del Skrevet 9. september 2011 (endret) Kan selvfølgelig være noe galt. Har du drukket opp alt? Hvis ikke så kan du nok ta med flaska til polet og bytte. Det går ihvertfall med vin Nei, har bare blandet 2 drammer med den. Tenker du da på at vin som er ødelagt kan byttes eller at polet tar tilbake uåpnede vinflasker? Det siste går ihvertfall ikke med brennevin, men skal høre med vinmonopolet hva de sier om ødelagt brennevin. Endret 9. september 2011 av malmern Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Burde være likt,eventuelt høre med de om de kan sjekke om dette er normalt. Produksjonsfeil på sprit kan i verste fall være livsfarlig. Ødelagt vin kan du bytte, uten at de trenger å teste den o.l 1 Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Du er sikker på at du har smakt mørk rom før og at du ikke forveksler smaken med en lysere variant evt. Captain morgan spiced gold som er meget vanlig å blande i Cola? Hvis du har smakt på samme varen før og er skråsikker på at det må være noe feil med varen, hadde jeg levert den tilbake til butikken jeg kjøpte den i. Vinmonopolet refunderer ikke brennevin, men dersom noe skulle vise seg å være galt kan du ha spart både deg selv og andre for problemer. Jeg tipper at det kun er et smaksmessig avvik, men du kan aldri være forsiktig nok. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 13. september 2011 Forfatter Del Skrevet 13. september 2011 Ja, er 100% sikker, forrige flaska jeg kjøpte var Bacardi Black, og forrige før der var Havana Club 7 Añjos. Hva mener du med at vinmonopolet ikke refunderer brennevin, ikke engang ødelagt brennevin? Hvor skal jeg da henvende meg for retur, jeg gidder ihvertfall ikke helle ut 300 spenn. Den smakte forresten ålreit når skummet var borte (Fjernet det med en skje), men drakk den ikke opp for å si det sånn, bare smakte. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Har du smakt Captain Morgan Black Label før? Nå har jeg ikke smakt verken Bacardi Black eller Havana Club 7 Añjos, men det er vel ikke gitt at de skal smake det samme som Captain Morgan Black Label? Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 13. september 2011 Forfatter Del Skrevet 13. september 2011 (endret) Har du smakt Captain Morgan Black Label før? Nå har jeg ikke smakt verken Bacardi Black eller Havana Club 7 Añjos, men det er vel ikke gitt at de skal smake det samme som Captain Morgan Black Label? Lest tråden? Hva har smak med at skummet ikke forsvinner? Og viss du leste siste post, nevnte jeg at rom-colaen smakte ålreit (Les: Smakte omtrent som rom-cola pleier å gjøre) når jeg hadde fjernet skummet som smakte bittert, det smakte omtrent like bittert som ren tonic water, såvidt jeg vet pleier ikke rom+cola å produsere skum som ikke forsvinner. Endret 13. september 2011 av malmern Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Opplevde samme type skum jeg også. Blandet riktignok med Pepsi Max og ikke Cola. Er ikke mer igjen av flasken, så kan ikke ha vært så veldig farlig. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 (endret) Rom og Cola smaker helt jævlig hvis du blander for mye rom. Kan være det du gjorde. Det skal være mye mere cola enn rom, ellers smaker det bare bittert. Evt var det oppvask-vann cola du fikk i flaska di. Har jo skjedd at man får Cola som smaker stygt pga produksjonsfeil. Gjerne da at det er skyllemiddel sammen med brusen. Endret 28. september 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 28. september 2011 Forfatter Del Skrevet 28. september 2011 He he, hender jeg blander 50/50, siden jeg også liker å drikke ren rom av det mørke slaget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå