Gå til innhold

Kjøp av SSD

Maarudn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er neste punkt på handlelisten en SSD-disk.

Har i2500k prossesor og 68V-pro hovedkort om dette har noe å si for bedt ytelse.

Hva skal jeg gå for? Usikker på om jeg velger 60 eller 120gb!

60Gb er mer en nok når det er bare OS og noen få spill på.

Dessuten Rimligere.

TheWinMedi

Lenke til kommentar

Det kommer selvsagt an på hvor mange programmer man har som skal legges til SSD'en. For noen kan nok 60 GB bli litt i knappeste laget. Husk også at SSD'er setter av noen GB til systembruk som man ikke får brukt selv. Min 160 GB SSD for eksempel kan jeg bare bruke 149 GB av. Man mister ikke så mye som 11 GB på en 60 GB SSD, men bare vær klar over at noe plass faller bort.

Lenke til kommentar

Det kommer selvsagt an på hvor mange programmer man har som skal legges til SSD'en. For noen kan nok 60 GB bli litt i knappeste laget. Husk også at SSD'er setter av noen GB til systembruk som man ikke får brukt selv. Min 160 GB SSD for eksempel kan jeg bare bruke 149 GB av. Man mister ikke så mye som 11 GB på en 60 GB SSD, men bare vær klar over at noe plass faller bort.

Riktig det ja, men du har jo selvsagt 1 harddisk som er større. Feks 1 TB, det er jo der du installerer som oftest programmer og spill. 60GB er mer en nok visst du skal bare ha OS og noen få spill eller programmer... Det er min mening da, Det er jo selvfølgelig han som bestemmer.

Lenke til kommentar

Vel, litt av poenget med en SSD er jo at man installerer så mange programmer som mulig på den - det er jo det den er der for. Snurredisken brukes helst bare til ting som skal lagres, og som ikke har noen nytte av farten i en SSD.

Men det blir for de fleste et kompromiss mellom plass og budsjett, det er riktig.

Lenke til kommentar

Vel, litt av poenget med en SSD er jo at man installerer så mange programmer som mulig på den - det er jo det den er der for. Snurredisken brukes helst bare til ting som skal lagres, og som ikke har noen nytte av farten i en SSD.

Men det blir for de fleste et kompromiss mellom plass og budsjett, det er riktig.

Ja, men SSD er jo selvsagt laget for å ha så mange programmer på den som mulig, ja.

Spørs hva du skal bruke SSD'en til eks. Bare OS og få spill ville jeg klart gått for 60Gb.

TheWinMedi

Lenke til kommentar

Ja, men SSD er jo selvsagt laget for å ha så mange programmer på den som mulig, ja.

Spørs hva du skal bruke SSD'en til eks. Bare OS og få spill ville jeg klart gått for 60Gb.

TheWinMedi

...og jeg ville ha sett hvor mye plass jeg bruker , trukket fra den plassen som blir opptatt av video, bilder, musikk, og andre tilfeldige filer som man egentlig bare lagrer på, og som fint kan legges et annet sted enn SSD'en - lagt til god ekstra plass som en framtidssikring ... da har man størrelsen man behøver.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

TheWinMedi

...og jeg ville ha sett hvor my plass jeg bruker , trukket fra den plassen som blir opptatt av video, bilder, musikk, og andre tilfeldige filer som man egentlig bare lagrer på, og som fint kan legges et annet sted enn SSD'en - lagt til god ekstra plass som en framtidssikring ... da har man størrelsen man behøver.

Enig

Endret av winmedi
Lenke til kommentar

Jeg bruker 44gb nå, men uansett er det jo ikke noe problem å installere noen spill på en annen harddisk.

Kommer jo til å få en mye bedre opplevelse bare med Windows på SSD, og de programmene jeg bruker mest. :)

Crucial m4 64gb ser bra ut for en rimelig penge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...