Lasse69 Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Jeg har et GeForce FX 5900 128MB Hvordan kan jeg overklokke dette, jeg regner med at det er noen programmer der ute og laste ned for å få dette gjort, men hvor finner jeg dem, og hvis det er flere, hvilket er best ? Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Kortet er antakeligvis klokket såpass høyt at du ikke får tynt det allverden, men verdt et forsøk! Bruker selv powerstrip (http://www.entechtaiwan.com/ps.htm) for å klokke skjermkortet , syns det fungerer ypperlig. Vil likevel anbefale deg å prøve flere programmer slik at du finner det DU liker best, vi er heldigvis forskjellige alle sammen. Lykke til! Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Bruk powerstrip, som sagt, det er veldig bra! Så en test av et MSI 5900, det fikk de klokka til 502/1001! Det var et helt standart kort... Lenke til kommentar
Lasse69 Skrevet 7. august 2003 Forfatter Del Skrevet 7. august 2003 Har vært og sjekket side ut. Skal laste det ned når jeg kommer hjem fra jobb, men er litt urolig, er redd for å herpe hele maskinen, noen som har dårlig erfaring med dette programmet ? Hva gjør du hvis du tar for hardt i og maskinen krasjer, er det noen måte å resette instillingene i powestrip på ? Ingen som kjenner til noen Nvidia relaterte klokke programmer ? Lenke til kommentar
dp Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 ikke brukt powerstrip. bruk coolbits. coolbits er en liten fil som gjør at man får se klokkefrekvensen i driverene, deretter kan man klokke og stå i. du kommer nok opp i ultra nivå med det kortet ditt! Lenke til kommentar
bollefisen Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Hva er forskjellen på FX5900 og FX5900ultra, er FX5900 bare en nedklokka versjon eller er det raskere minnekrets/modul på ultraen ? Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Vet ikke hvilken produsent du har fra, men på mitt MSI kort ligger det inne i driverene OC tools. Men dette er MSI sin versjon av nVidia driverene. Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Hva er forskjellen på FX5900 og FX5900ultra, er FX5900 bare en nedklokka versjon eller er det raskere minnekrets/modul på ultraen ? Så vidt jeg vet så er ultra versjonen klokka 50mhz høyere på coren. Og ultra har 256mb minne framfor 128mb. Lenke til kommentar
mr x Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Hva er forskjellen på FX5900 og FX5900ultra, er FX5900 bare en nedklokka versjon eller er det raskere minnekrets/modul på ultraen ? tror gffx 5900ultra har 450mhz på gpu og 850 på ramen og 27.2 i båndbredde. gffx 5900non ultra har ca 400mhz på gpu og 800(tror det)på ramen og ca 25 i båndbredde. har hørt at man kan klokke et non ultra lett til ultra hastiheter. bare non-ultra kunne ha gått litt mere ned i pris(under 3000kr)da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå