wolf5 Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Har i flere år i perioder drevet med research for å få til en skikkelig Gaming VPN server, der man kan spille LAN games. Har prøvd både XP og Win2000 server VPN, men disse ser bare ut til å virke på et par spill. De fleste LAN spill bruker Broadcast når de annonserer en server. Dette er i følge det jeg har lest utelatt fra VPN servere fordi det er "usikkert". Dette er nok også grunnen til at kun noen spill virker med XP/2000 VPN serverne. Fant 1 URL på hele nettet der det stod en oppskrift på Gaming VPN: http://non-standard.net/freebsd/game-vpn/game-vpn.html. Jeg driver å mekker på dette nå. Håper også at andre som er interessert prøver dette ut også. Kommer til å poste resultatet her om noen er interessert. Har så langt klart å sette opp VPN servern slik at jeg kan connecte fra WinXP maskinen min. Nå gjenstår testing for å se om scriptene kjører rett og er konfigurert rett. Servern er på FreeBSD Operativsystemet og ved hjelp av litt juksing så blir Broadcasts forwardet til alle klientene (samt LAN ip'er byttet ut med VPN ip'er). -Wolf5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå