Gå til innhold

Kingdoms of Amalur: Reckoning - generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Hehe, jeg synes det er langt bedre enn Oblivion og Skyrim. Begge de ble fort kjedelige. (vel, nå er ikke 60 timer i Skyrim "fort" akkurat, men jeg kommer ikke til å gå tilbake dit.) Jeg vil plassere det rett under Morrowind, men over Oblivion. Skyrim er litt vanskelig å plassere, da jeg har kost meg med det ganske lenge, men klarer ikke å si det er bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som vet hva hensikten er med å kunne sove in-game? Selv bruker jeg det kun om jeg venter på merchant restocking.

 

Ser det er mange som er misfornøyde med vanskelighetsgraden her. Etter å ha kastet meg på "greatsword+relentless-assault+battle-frenzy-vogna" så er jeg kanskje til dels enig med at det burde vært justert opp ett nivå. Men hva med å prøve en hybrid build?

 

Ikke at de nødvendigvis er svakere en "rene" builds, men jeg har et inntrykk av at de krever en del timing og mer aktivt bruk av abilities, siden man ikke nødvendigvis får alt end tier, god mode stasjet.

 

Gikk fra dyp might og jobber meg mot en blademaster build nå - ting ble mye mer interessant!

Lenke til kommentar

NPC'ene gjør forskjellige ting på forskjellige tider av døgnet. Bl.a. er et av oppdragene at du skal få tak i noen levninger fra en kiste som står inne i en kirke. Alt ettersom når på døgnet du besøker denne kirken så kan det være forskjellige antall personer inne i kirken. På dagtid er det 4-5 som er der inne, mens på kveldstid så er det kun 1 person.

Lenke til kommentar

Da har jeg også skaffet meg dette spillet. Har laget meg en Dark Elf Sorcerer og koser meg med kampene. Jeg har ikke kommet lenger enn den første landsbyen, men så langt er det to ting jeg finner negativt med spillet (og den ene av dem håper jeg dere kan hjelpe meg med).

 

1. Det føles altfor mye som et MMO. For all del, jeg spiller to MMOs selv, og koser meg med dem. Men jeg vil ha single-player følelse i et single-player spill. Dette ødelegger litt for meg, men vil tro jeg blir fort vant hvis spillet ellers er bra.

 

2. Her kommer mitt største problem, og som jeg håper noen kan hjelpe meg med. Jeg sliter med kameraet! Kameraet følger ikke karakteren min, og jeg kan heller ikke bevege det når karakteren min beveger seg. Det betyr at ved den minste sving i terrenget, så må jeg gå noen skritt, stoppe, snu kameraet litt, gå noen skritt, stoppe, snu kameraet osv. Jeg har ikke sett noe tilsvarende siden Daggerfall-dagene!

 

Kan noen fortelle meg hva jeg gjør galt, eller om dette kan stilles inn på noe vis? Jeg har ikke funnet noe i innstillinger som kan hjelpe, men mulig jeg har oversett noe. Dette ødelegger for spillopplevelsen min, så jeg håper jeg kan gjøre noe med det.

Lenke til kommentar

1. KoA skulle opprinnelig være et MMO, men ble endret til et single-playerspill underveis. Det er altså ikke så rart at du får følelsen av å spillet et MMO. Et KoA Online er for øvrig underveis.

 

2. Hvilken plattform har du spillet på? Jeg har det på PS3 og har ingen problemer med kameraet. Det følger ikke karakteren automatisk (heldigvis), men jeg kan styre det som jeg vil med å bevege den høyre stikken selv i kamp.

Lenke til kommentar

Jeg har det på PC, og akkurat dette er fryktelig irriterende. :(

 

Ja, jeg vet at spillet egentlig skulle være en MMO. Så jeg var innstilt på det, men det er likevel noe som trekker litt ned for min del. Men det er ikke et stort problem, hvis spillet ellers er bra (og jeg kan få løst dette med kameraet), så har det ikke så mye å si.

 

Måten kameraet fungerer på gjør også at jeg blir småkvalm. Jeg må snu kameraet til høyre og venstre hele tiden for å sjekke om det er planter eller kister der, og da blir jeg svimmel og kvalm. Enkelte spill har den effekten, og dessverre har dette det. Mulig jeg blir vant med det også.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar

Jo, men problemet er at siden kameraet ikke følger karakteren min, og heller ikke lar seg styre når jeg beveger meg, så må jeg stoppe for hver gang jeg skal bevege kameraet. Det er også veldig følsomt, og jeg ender fort opp med å stirre opp i himmelen. Jeg har skrudd sensitiven ned, men det er likevel slitsomt med denne stopp-snu kamera-gå litt-stopp-snu kamera osv.

 

Litt vanskelig å forklare, muligens.

Lenke til kommentar

Jeg har det som sagt på PS3, og har ingen problemer med å spille det der. Det er kanskje litt teit å spørre, men har du prøvd å spille med gamepad?

 

Anyway, hva er det som foregår med loot egentlig? Jeg spiller som Rogue og finner sjelden ting jeg kan bruke, men finner veldig ofte ting for Warrior og (litt sjeldnere) Sorceror. Men når jeg først finner noe til Rogue er det verdt det. Den grønne buen min har for eksempel hatt 21 damage lenge, og ikke svarte om jeg klarte å finne en som var bedre. Nå når jeg først gjorde det fant jeg en lilla bue som har 71 damage og en hel rekke ting som fire damage osv. Hadde lenge hatt to nesten ubrukelige grønne dolker, før jeg fant to lilla dolker som var betraktelig bedre. Selv jottuns og mountain trolls går ned uten store problemer. (er bare lvl 12).

 

Elsker dette spillet og føler det endelig er en verdig oppfølger til Morrowind. Oblivion var direkte dårlig (personlig mening!) og Skyrim alt for skuffende for min smak. Det føles som om Bethesda har vokst seg for store og blitt for arrogante, så de vet de ikke trenger å gjøre en bra jobb med å lage spill. Spillene kommer til å selge i bøtter og spann uansett. KoA er langt fra perfekt, men for meg er det endelig det spillet Oblivion burde ha vært. Med en mer åpen verden, bedre kamera, flere raser å velge mellom og flere muligheter til å utvikle karakteren kan KoA 2 bli svært interessant. Destiny-kortene er en morsom sakt, men er brukt alt for lite. En gang i blandt får jeg lov til å "oppgradere" kortet jeg har, og that's it. Hva om vi hadde fått velge mellom en rekke kort som faktisk hadde påvirket hvordan vi spiller, f.eks med å gi oss nye skills, nye spells osv? Når vi blir f.eks level 5, 10, 15 osv kunne vi ha fått velge et kort fra en bunke som ble lagt til den gamle bunken, men vi ville ikke fått lov å velge et nytt kort når vi vil. Da hadde de kortene vært mye mer interessante. :) Eller hva med å bruke dem på samme måte som Perks i Fallout?

Lenke til kommentar

Wow, du sidestiller dette spillet med Morrowind? Det er et ganske tøft utsagn. ;)

 

Vi har en kontroller jeg kan forsøke, se om det hjelper. Ellers begynner jeg til å bli vant med det rare kameraet, man blir nå vant til det meste. :)

Endret av Tabris
Lenke til kommentar

Nja, å sidestille det med Morrowind blir nok ikke helt rett. Begge to er rollespill, men det er en god del forskjeller mellom dem. Det jeg mener er at kvaliteten på KoA er minst like bra som den i Morrowind. Det blir som å sammenligne Baldur's Gate og Morrowind. Begge to er klassiskere og rollespill, men de er svært forskjellige på mange måter og likevel mye av det samme. Det er veldig mye i KoA jeg kjenner igjen fra Morrowind, men det er også veldig mye nytt. Men i bunn og grunn handler det om hvor moro man har det, og jeg har det minst like moro i KoA som jeg hadde i Morrowind. Det er lett å huske alle de bra tingene i Morrowind, men samtidig lett å glemme alt som ikke var fullt så bra. ;)

Lenke til kommentar

Lite lore? Du vet R.A. Salvatore (fyren bak blandt annet bøkene om Drizzt) lagde ti tusen år med historie for verdenen? Om det er "lite lore" vil jeg gjerne vite hva du synes er bra lore. :p

 

For å gjenta et eksempel jeg sa tidligere er det veldig mye som er gjennomtenkt her, men ikke helt synlig. Du har vel møtt hun der Rikka i den første byen? Om du gir blaffen i å studere lore og alt der der er hun bare en kjerring som selger ting. Men om du tar deg tid til å lete litt rundt omkring kan du finne dagboken hennes på soveerommet på loftet innelåst i en kommode. Tar du deg tid til å lese den vil du se at hun har mistet begge sønnene i krigen, og går rundt og vurderer å ta selvmord fordi sorgen er for tung å bære. Hun vil heller være den som blir sørget over enn å være den som sørger. Så ja, det er "lite gjennomtenkt". :p Faktisk er det veldig mange bøker rundt omkring som er verdt å lese av forskjellige grunner. Visste du at kyllinger er noen av de mest undervurderte skapningene i hele verden? De lever over alt og klarer seg med fint lite, og enkelte tror de har bra kontakt med en eller annen guddom og derfor er hellige. Bare for å ta et eksempel. På mange måter vil jeg si det faktisk er mer dybde her enn i Morrowind, men du må lete litt for å finne den. Om du bare pløyer gjennom spillet uten å ta deg tid til å lete litt rundt omkring og høre hva folk faktisk snakker om vil du nok bare finne et generisk action-RPG uten noe særlig dybde, så jeg vil anbefale å ta deg tid til å nyte spillet.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Det gjør du nok lurt i. :) Jeg går for Rogue med Lockpick og Stealth, så jeg kan åpne kommoder, skap og kister uten å bli oppdaget. For den saks skyld er det en morsom liten ting her jeg savner i andre spill. Når folk er nært deg vil det være vanskelig å stjele ting, men venter du til de går eller snur ryggen til blir det straks lettere. Skjønt irriterende nok snek jeg meg inn i et rom der tre folk lå og sov, men de hadde likevel ingen problmer med å se meg? Teit.

 

Og btw når det gjelder KoA vs Skyrim har jeg funnet en annen morsom likhet.

 

 

Fikk meg eget hus. :)

 

Lenke til kommentar

KoA er kanskje det beste fantasy rollespillet jeg har spilt på konsoll denne generasjonen. Jeg spiller en Rogue/Sorceror kombo, og kampene er veldig underholdende. Nesten på linje med Ninja Gaiden og GoW, absolutt ikke dårlig for et rollespill. Historien er engasjerende, oppdragene er stort sett veldig gode og gameplayet er morsomt. Håper virkelig vi får se flere spill i denne serien.

Lenke til kommentar

Kingdoms of Amalur Online har vært bekreftet lenge, så ja, det blir garantert mer av dette. Det eneste jeg lurer litt på er om de gidder å fokusere på både KoA2 og KoA Online samtidig, eller om de dropper KoA2 til fordel for KoA Online. Jeg ville foretrukket et KoA2, men man tar det man får. :)

 

Sliter litt med en quest. Dvs har gjort questen, og nå sliter jeg. Vanligvis får vi betalt etter en quest, men jeg sitter her med nesten hundre tusen i bounty... blush.gif

 

Edit: Fikk en interessant vri på en quest.

 

 

Har hjulpet de House of Ballad-folka en stund og skulle finne hun der Maid of Windmere, men ble lei, tok over hele greia og hersker over hele House of Ballad-folket med nevnte Maid of Windmere som dronningen min. Hihi.

 

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Etter 12 timer har du ikke kommet særlig langt. Vent med å klag på vanskelighetsgraden til å har rundet spillet. ;)

 

 

Da var jeg ferdig med spillet. Står fortsatt fast ved at jeg synes det er alt for lett. Døde én gang på siste bossen (fordi jeg ikke skjønte hva jeg skulle gjøre med en gang). Har, ungått å bruke reckoning mode på bosser for å prøve å gjøre det litt mer utfordrende, men er fortsatt ALT for lett. En annen ting jeg la merke til: Når du nærmer deg sistebossen og du møter større grupper med Tuatha, er det bare meg eller er de MERKBART enklere å drepe enn hvis du f.eks møter på en gruppe med 2\3?

 

 

Liker spillet og koste meg mens jeg spilte gjennom, men som sagt, det er alt for lett.

 

LVL 37 Archmage btw

Lenke til kommentar

Tuatha? Er du sikker på at du har gått gjennom spillet? Jeg er bare lvl 18 i Forsaken Plain (helt til høyre øverste på kartet), men møter en del Niskaru. De er de farlige fiendene. For øvrig har jeg klokket inn 31 timer, 24 minutter og 32 sekunder, og har ennå til gode å gå ned i ørkenområdet (annet enn en snartur for å se hvordan det var). Brukte du lang tid på å gå gjennom spillet?

 

Lvl 18 Rogue, btw

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Brukte 43 timer, 15 min på å gjøre meg ferdig. Skippa det meste av ørkenområdet fordi jeg var litt lei spillet en periode, skal respecce might og ta meg turen ned dit nå.

 

Du har rett, de niskaru "bossene" er jævla ugreie når de popper opp, men har ikke dødd mer enn én gang på dem heller (hater de trefolka som skyter piler og røtter etter deg og). Har spilt sorcery hele tiden, kan godt være might of finesse er mer utfordrende. Som sagt, jeg likte spillet veldig godt, men kunne vært mer utfordrende på hard. Ikke så mye annet å si egentlig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...