Gå til innhold

Sniktitt: Football Manager 2012 (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir nok et kjøp fra meg denne "sesongen" også. Sukk...

 

Tør ikke tenke på hvor mye penger jeg har svidd av på FM-serien, og hadde vel satt pris på å heller fått oppdateringer til en noe lavere pris. Likevel er det jo faktisk forskjell fra gang til gang, og man føler at det ihvertfall likner på et nytt spill innimellom.

Lenke til kommentar

Blir nok eit kjøp i år etter att eg sto over i fjor. Moglegheita til å endre kva for liga som er aktiv underveis er nesten grunn nok åleine til å kjøpe årets utgåve. Lange karieresaves der du begynner på botnen i ein liten drittliga og arbeider deg opp vil bli mykje artigare når eg slepp å begrense meg i starten (noko eg ikkje klarer og følgelig ender opp med ein save der alt tar evigheiter..).

 

No er heile verda tilgjengeleg heile tida :D

Lenke til kommentar

blir for dumt å kjøpe det syns jeg, ettersom man nesten ALDRI spiller sammen med andre... laster nok ned med tanke på at jeg er misfornøyd med endringene fra 10 til 11, selv om jeg har spilt over 300 timer med FM11...

 

Det er jo også en måte å tenke på. Selv kjøper jeg det fordi at det rett og slett er mindre mas, og at det er verdt å støtte firmaet. Jeg kan ikke si at forandringene fra 10 til 11 var dårlige, fordi jeg ikke husker helt hva de var. Så det kan ikke ha vært så dårlig. Jeg håper dog at de har fått litt mer realisme over dette med winning streaks og slikt. Flere ganger på fm2011 har jeg hatt et overlegent lag som starter friskt med å score minst 3 mål mer enn motstanderen i hver kamp, omtrent uavhengig av motstander. Så etter jul en gang, når man føler at ting begynner å gå veien så fungerer plutselig ikke laget i det hele tatt lengre. Samme spillere, samme taktikk, men plutselig spiller de ikke som et lag lenger. De er ikke lengre a mean green winning machine. Det minner mer om laget til Pondus enn noe annet.

 

Og så hadde det vært fint om de hadde fått ordning på den der "closing down" greien.

Lenke til kommentar

Jeg håper dog at de har fått litt mer realisme over dette med winning streaks og slikt. Flere ganger på fm2011 har jeg hatt et overlegent lag som starter friskt med å score minst 3 mål mer enn motstanderen i hver kamp, omtrent uavhengig av motstander. Så etter jul en gang, når man føler at ting begynner å gå veien så fungerer plutselig ikke laget i det hele tatt lengre. Samme spillere, samme taktikk, men plutselig spiller de ikke som et lag lenger. De er ikke lengre a mean green winning machine. Det minner mer om laget til Pondus enn noe annet.

 

dette er nok din feil. moderne FM krever mye mer enn taktikk og gode spillere. du må passe på mentaliteten til spillerne dine. særlig om du spiller på et høyt nivå. men erfaringsmessig er dette relevant selv på laveste nivå i England eller Skottland. du *må* være oppmuntrende når det trengs, og beinhard når det trengs.

 

du må konstant være på vakt for selvtilfredshet i stallen. mange spillere overser dette, samt spilleres personlighet, og fokuserer kun på formasjon og innkjøp av de dyreste spillerne. lykke til. :-)

Lenke til kommentar
dette er nok din feil. moderne FM krever mye mer enn taktikk og gode spillere. du må passe på mentaliteten til spillerne dine. særlig om du spiller på et høyt nivå. men erfaringsmessig er dette relevant selv på laveste nivå i England eller Skottland. du *må* være oppmuntrende når det trengs, og beinhard når det trengs.

 

du må konstant være på vakt for selvtilfredshet i stallen. mange spillere overser dette, samt spilleres personlighet, og fokuserer kun på formasjon og innkjøp av de dyreste spillerne. lykke til. :-)

 

Det hjelper ikke akkurat at den biten av FM som håndterer personlighet og interaksjon med spillerne er temmelig diffus. Det er ikke utgitt noen dokumentasjon fra utvilklerne, og selv de mest dedikerte spillerne på forumet sliter med å finne ut av hvordan personlighet/interaksjon fungerer. Hva betyr egentlig "You can win" eller "You have faith"? Mange av de setningen du kan fortelle spillerne kan fortolkes på flere måter, og ofte med komplett forskjellig resultat.

 

Når en bit av spillet er såpass diffus og vanskelig å forstå, så blir det problematisk når den har stor effekt. Hadde det hatt litt mindre å si, så kunne man kompansert med god taktikk og gode spillere, men slik som det er i dag så vil et lag aldri slå et jevngodt lag på en dårlig dag.

 

Derfor ser jeg veldig frem til det at man kan velge "humør" på kommentarene. Forhåpentligvis gir dette oss litt mer selvforklarende verktøy :)

 

 

Lenke til kommentar

Det har vel også noe med at motstanderne vet hvordan de skal kontre taktikken din å gjøre også? Eller er dette bare et "rykte"?

 

jeg aner ikke om AI "lærer" seg hvordan du spiller, men jeg tviler. du kan derimot helt klart lære hvordan motstanderne dine spiller.

 

Det hjelper ikke akkurat at den biten av FM som håndterer personlighet og interaksjon med spillerne er temmelig diffus. Det er ikke utgitt noen dokumentasjon fra utvilklerne, og selv de mest dedikerte spillerne på forumet sliter med å finne ut av hvordan personlighet/interaksjon fungerer. Hva betyr egentlig "You can win" eller "You have faith"? Mange av de setningen du kan fortelle spillerne kan fortolkes på flere måter, og ofte med komplett forskjellig resultat.

 

dette er kjempegodt dokumentert! ... bare ikke av SI selv. dette er helt klart dumt. men om du er interessert, så anbefaler jeg Tactical Theorems. den forklarer alt dette veldig godt.

 

 

Derfor ser jeg veldig frem til det at man kan velge "humør" på kommentarene. Forhåpentligvis gir dette oss litt mer selvforklarende verktøy :)

 

jeg ser også frem til å kunne velge holdning/humør. det gir et ekstra nivå med dybde, som igjen gjør spillet mindre repetetivt og mer interessant.

Endret av alexanderb
Lenke til kommentar

dette er kjempegodt dokumentert! ... bare ikke av SI selv. dette er helt klart dumt. men om du er interessert, så anbefaler jeg Tactical Theorems. den forklarer alt dette veldig godt.

Nei, Tactical Theorems & Framework sier absolutt ingenting om interaksjoner med spillerne. Som navnet tilsier forholder den seg kun til den taktiske biten av spillet. Det som derimot finnes er et dokument (også lagd av fans) som heter "Communication and Psychological Warfare", men dette må betales for, og er dermed uaktuelt for de fleste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...