Gå til innhold

Rimelig oppgradering til 2,5K - Hjelp?

Anbefalte innlegg

Da jeg er håpeløst utdatert på PC komponenter om dagen, må jeg be om litt hjelp her...

Oppgradering fra nå nåværende hoved PC xp4200+ , 4770skjermkort og 2 gig ram...

Rimelig PC (budsjett 2000-2500 for HK,ram,cup og gpu) med mulighet for litt enkel spilling World of tanks , eve online, bioshook II osv.... ønsker og en med et forholdsvist lavt strømforbruk , vil en av de nye apu fra AMD duge? (2.9ghz 4-8gig ram) tenker da spesielt på skjemkort delen og hvor stor power trenger jeg eventuelt? en HD og en dvd brenner i tilegg til HK, APU og ram

ser at APUene er merket med 65W etter mine beregninger skulle da et 350w PSU holde greit?

eventuelt andre alternativer jeg burde kikke på? (joda jeg har kikka på den rimeligste PC pakka på komplett ;) )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør minst ut med 1500,- for CPU/HK, og 200,- for RAM - og helst opp i 1800,- for alle 3.

Da sitter du igjen med 700,- for GPU, noe som ikke gir deg bedre skjermkort en du har i dag. Eller jaja, en HD6750 vil være en liten oppgradering kanskje, men da snakker man 750,- kanskje for 1GBs VRAM.

Så da er det kanskje bare best å bruke alle 2500,- på HK/CPU/RAM.

Ellers så ville jeg aldri kjørt dette på en 350W PSU, selv om den teoretisk sett kanskje vil klare det. Personlig hadde jeg kjørt det på 500W+ uansett, og brukt like mye penger på PSU som på hovedkort.

Du kan sammenligne det å bruke en dårlig PSU med å bygge hus på en grunnmur av tynt papir.

Endret av vhaarr
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...