skrim Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Hei har nettopp kjøpt meg canon EOS 7D fra cdon.no men med den fulgte det bare med brukerhåndbok på Polsk og noen andre merkelig språk. Er dett vanlig at det ikke følger med håndbok på scandinavisk ? . Trenger eventuelt tips på hvor jeg kan få det fra.Suport tjenesten til Canon Norge henviser bare til å laste ned en Dansk blekke på ca 270 sider. Det blir litt voldsomt å printe ut og er meget uhendig å ha lett tilgjengelig. Lenke til kommentar
ChristenJ Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Selv har jeg lastet ned brukerhåndboken til mitt Canon-kamera (550D) til iPad og mobiltelefon, og det fungerer veldig bra for meg. Boken som fulgte med kameraet bruker jeg veldig sjelden. Lenke til kommentar
skrim Skrevet 9. september 2011 Forfatter Del Skrevet 9. september 2011 ChristenJ det er ditt valg selv er jeg på stadiet med den tradisjonelle måten. så jakten går videre Lenke til kommentar
per-erik Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 snakk med Cdon. Det skal følge med nors brukermanual. P-e Lenke til kommentar
egilh Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Her er jeg faktisk litt usikker. Jeg tror ikke cdon fører dette som ett norsk eller nordisk produkt. Noe som faktisk kan bety at de ikke kan levere brukermanualen. Lenke til kommentar
skrim Skrevet 9. september 2011 Forfatter Del Skrevet 9. september 2011 Cdon fraskriver seg annsvar for bruks anvisninger og henviser meg bare til en blekke på 270 sider for utskrift på dansk i format A4 Lenke til kommentar
egilh Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Det var nok det jeg var redd for. Det er problemet med å handle fra cdon - du kan risikere å få ett 'ikke-nordisk' produkt og da kan de si akkurat det. Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 (endret) Tror ikke Canon har brukerhåndbøker på norsk, så du får laste ned den på dansk. Jeg fikk svensk, dansk og finsk med mitt 7D. Dårlig at de ikke kan sende deg en brukerhåndbok. Men hvis du har smarttelefon kan du sikkert laste den ned som PDF og lese den på telefonen. Men hvis du trenger hjelp med ditt 7D bør du se denne (og de to neste filmene som ligger der): http://www.video.bhphotovideo.com/?fr_story=a405075c1837a65dbee4f4d48db9a26a992d3ab2 Endret 9. september 2011 av Keyzer28 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Du burde først registrere kameraet ditt på Canon sine medlems-sider, da får du tilgang til mye opplæring, du fikk med cd-platen ? den er du avhengig av for og oppgradere software og firmware'en. Du får kjøpt/laste ned den skandinaviske brukermanualen fra sverige, eller gratis laste ned den engelske utgaven. Lenke til kommentar
skrim Skrevet 9. september 2011 Forfatter Del Skrevet 9. september 2011 Hei problemet har løst seg etter litt mas og tjas fra min side på Canon suport siden så har det medført at de sender meg håndboken på Dansk og Svensk Må bare takke for den og suport her inne for å hjelpe meg takk Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Canon har ingen brukermanualer på norsk, da kravet er et forståelig språk - dermed blir det nordisk. Norske menyer får du, men manualene er det verre med. Personlig så synes jeg det er best å forholde seg til engelsk, da alt stemmer med knapper osv. Lenke til kommentar
skrim Skrevet 9. september 2011 Forfatter Del Skrevet 9. september 2011 Cdon.no har antagelig tatt inn det Canon eos7d fra østblokkland derpå de bruker håndbøkene på tjekisk polsk urdu og kasakstansk Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Hei problemet har løst seg etter litt mas og tjas fra min side på Canon suport siden så har det medført at de sender meg håndboken på Dansk og Svensk Må bare takke for den og suport her inne for å hjelpe meg takk Da var du heldig, normalt så påtar ikke Canon Norge reklamasjonssaker av utstyr* kjøpt gjennom grå-markedet. Canon Norge aksepterer reklamasjoner av objektiver i L-serien. Lenke til kommentar
skrim Skrevet 9. september 2011 Forfatter Del Skrevet 9. september 2011 Nautica Jeg viste jo ikke at den handelen jeg gjenomførte var gråhandel. jeg er heller ikke for noe på kanten når det gjelder slik.(mafia)handel Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Direkte ulovlig er det ikke "fri flyt av varer", men mange offisielle importører vil ikke reparere varer som er kjøpt utenom deres salgsnett, er forsåvidt ingen problem for en kjøper da den Norske selger har det hele og fulle ansvar i garantisaker. Lenke til kommentar
Spook Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Direkte ulovlig er det ikke "fri flyt av varer", men mange offisielle importører vil ikke reparere varer som er kjøpt utenom deres salgsnett, er forsåvidt ingen problem for en kjøper da den Norske selger har det hele og fulle ansvar i garantisaker. Helt riktig, men om den norske selgeren konkurs så står man faktisk uten noen som vil ta garantiansvaret, det har jeg selv fått smertelig erfare i en annen sammenheng. Så det å kjøpe "gråvarer" er tilnærmet likt emd å kjøpe varer fra utlandet, eller det kan i hvert fall veldig veldig fort bli det! Lenke til kommentar
skrim Skrevet 10. september 2011 Forfatter Del Skrevet 10. september 2011 Håper jeg ikke får brukt for å krangle ang en garantisak. Keyzer28 takker for film linkene laster ned nå men er redd jeg gjør kraftig inntog i ice abonomang kvota me plus at det tar lang tid å få ned de 3 filmene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå