Gjest Slettet-bb8tEVpY Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Jeg har nylig kjøpt en Samsung UE46D8005. Tilkoplet den har jeg: - PS3, som jeg kjøpte i fjor høst - Get HD PVR Dekoder (kjøpt i August 2011) - Laptop - PC høytaler system som koples til TV'en via hodetelefon inngangen (vet det ikke er optimalt, men ingen forsterker passer i TV-benken, og madammen vil ikke ha den stående på siden) Slik jeg har koplet det opp i dag har jeg HDMI-kabel fra Get boks og PS3 inn i hver sin HDMI-inngang på TV'en, Laptop koplet til via VGA-kabel og som sagt anlegget inn i hodetelefonutgangen til TV'en. Spørsmål: 1) Er dette et OK oppsett for å kunne se 3D både fra PS3 og Get boks? 2) Har lest litt ang. HDMI 1.4 kabel. Trenger jeg å kjøpe en slik kabel? I tilfellet ikke, når trenger man det? 3) Der HDMI kabel følger med, er det vanlig at de gir deg en 1.4 kabel? 4) TV'en (og PS3'en) er tilkoplet det trådløse nettverket mitt, og jeg kan streame filmer/serier fra PC direkte. Men for å se serier i bluray kvalitet virker det som jeg må kople PC'en til TV'en med kabel. Stemmer det at TV'en (og PS3'en) min ikke støtter bluray filer? På forhånd, takk for alle svar Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Forsøker meg på noen svar siden ingen andre har tatt bryet ennå: 1. GET-boksen er ikke klargjort for 3D-sendinger, og det er vel strengt tatt ikke noen programmer som sender i 3D foreløpig. PS3 har jeg ikke kjennskap til å uttale meg om. 2. For å se 3D så trenger du HDMI med "return channel". Kablene trenger ikke å være merket med HDMI 1.4, men må være High Speed og er gjerne merket med Return Channel/Network. Du trenger HDMI 1.4 der hvor du ønsker f.eks å få lyden fra TV returnert til f.eks en receiver. Dette er kortversjonen av HDMI 1.4 - resten finner du godt forklart på Google. 3. Nei 4. Høres riktig ut, men vet ikke. Det enkleste her hadde (som du nevner) vært å hatt en 3D-receiver med HDMI. Da hadde du hatt EN kabel fra receiver og opp til TVn - resten går inn i receiveren. Hva med et nytt TV-møbel? Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Fra og med firmware 3.50 skal PS3 støtte BD-3D, dog med noen mangler... Sakser et sitat fra itavisen.no "Det meldes at 3D-støtten er noe begrenset, i og med at lydformatene DTS-HD og Dolby TrueHD ikke støttes, og BD-Java som skal gi 3D-effekt i menyene heller ikke fungerer. Men ellers funker alt visstnok som det skal". Samsung-tven din støtter mange videocodecs, så det kommer jo veldig anpå hvilket codec filmen benytter seg av. Har selv en 2010-mod. i 6000serien, og denne har spillt av alt av 1080p-materiale jeg har streamet til den, men med noen få unntak... Sjekk hvilket codec filmen bruker og sjekk så i brukermanualen om TVen din støtter det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-bb8tEVpY Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Samsung-tven din støtter mange videocodecs, så det kommer jo veldig anpå hvilket codec filmen benytter seg av. Har selv en 2010-mod. i 6000serien, og denne har spillt av alt av 1080p-materiale jeg har streamet til den, men med noen få unntak... Sjekk hvilket codec filmen bruker og sjekk så i brukermanualen om TVen din støtter det. Akkurat, trodde bluray ble laget i en spesifikk codec, og når jeg ikke fikk det til å virke så antok jeg at TV'en ikke støttet det. Men takk for rådene, skal sjekke brukermanualen. En ting til, er det en måte man kan finne ut hvilken type kabel man har, når det ikke står noe på den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå