Cuneax Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Kinesiske Haier viste spennende modell på IFA 2011. Sjekk ut den gjennomsiktige TV-en Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Men kan man spille CS på den? Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Min første tanke er "Hva i alle dager skal man med en gjennomsiktig TV?". Samtidig er det min tanke om nesten alle nye sprang i teknologien. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Dette må da være irriterende? Jeg ser på TV for å se på TV, ikke for å se hva som er bak TV'en. 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Min første tanke er "Hva i alle dager skal man med en gjennomsiktig TV?".Du må innse at dette er et kvantesprang innen teknologien. Tenk, med sånne kan man både sitte på facebook og se på tavla samtidig. 1 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Jeg tenkte faktisk at det kunne brukes motsatt, at lærerne kan se skjermen til elevene som alle sitter på Farmville. Aner ikke om dette fortsatt er det "beste spillet" på Facebook... Lenke til kommentar
indeksregulert Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Kan tenke meg mange bruksområder innen augmented reality som en gjennomsiktig skjerm hadde hatt stor nytteverdi. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 (endret) Min første tanke er "Hva i alle dager skal man med en gjennomsiktig TV?". Samtidig er det min tanke om nesten alle nye sprang i teknologien. Nye sprang? Dette er et tilbakesteg. De har tatt en helt vanlig LCD-skjerm, fjernet baklyset og volia presentert det som noe nytt og revolusjonerende. Jeg hadde noe tilsvarende allerede for et tiår siden da jeg holdt på å demontere en LCD-skjerm der baklyset var defekt. Det fungerte helt fint med vinduet (snø og dagslys ute) som bakgrunn. Skrivebordslampa fungerte på kveldstid selv om det ble mye mer ujevnt lys. Jeg har ikke noe i mot at de finner bruksområder til skjermer uten baklys, men nytt er det i hvert fall ikke. Så vidt jeg husker var det også et selskap som stablet 2 eller flere slike etterhverandre for å gi levende 3D-bilder som hverken trengte bestemte innsynsvinkler eller briller. Endret 9. september 2011 av Simen1 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Når man laget iPad var vel teknologien "gammel". Man tok en laptop, fjernet tastaturet og gjorde skjermen til berøringsskjerm. Alt fantes fra før, likevel ble det et nytt steg frem. Jeg har forøvrig problemer med å se behovet for gjennomsiktige TVer. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Utfordringen med denne "nyvinningen" er å finne et egnet bruksområde. Lenke til kommentar
oddbear Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Et steg nærmere "Minority Report", Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Egentlig så er det ikke så "out there" med et slikt produkt. Tenk alle steder som allerede bruker HUD En HUD som kan vise ordentlige bilder/video er et langt steg fremmover fra de typiske laserdisplayene man ser på flya i Top Gun. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Bruket for denne skjermen må vel være reklameplakater i butikkvindu eller kanskje rutetider i det ene sidevinduet på bussholderplassen. Til bruk som TV eller PC-skjerm så er det idioti. Lenke til kommentar
passdeg Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 jeg kunne gjerne tenkt meg å hatt en gpsen rett i frontruta... gjennomsiktig da selvølgelig, kanskje en web browser i sidevinduet på bilen og? =) Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 OMG! Jeg kom på noe! De bør slå seg sammen med Microsoft og en vindusprodusent. Slagord: "Med Microsoft Vindu lover vi deg blå himmel hver dag!" Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Et eksempel på bruksområder finner en jo i denne artikkelen fra tidligere i år. Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Får litt flashback til en laptop Siemens hadde for 12-13 år siden der man kunne ta løs panelet og legge på en overhead. Dette var før projektorer ble vanlig... Lenke til kommentar
Pedant Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Jeg ser umiddelbart for meg flere anvendelser for dette. GPS i frontruta, som passdeg skriver. Jeg kunne også gjerne tenke meg widgets på kjøkkenvinduet - digital temperaturmåler, værmelding, informasjon fra ruter om det er forsinkelser eller problemer, etc. etc. Ville også være godt egnet til augmented reality, da kanskje i forhold til museum eller turistattraksjoner. Ellers ser jeg mange anvendelser på sykehus, der man vil ha informasjon lett tilgjengelig, men ikke vil miste overblikk over det som er bak. Eller man kan sette mange av disse foran hverandre og presentere 3D på den måten, bygge opp en jevn gradering og vise bilder mer eller mindre som et hologram (om den kunne bøyes kunne man vist panoramabilder). Det krever jo dog selvsagt langt bedre gjennomsiktighet. For denne er skjermen i seg selv er lite imponerende, særlig hvis det er riktig som Simen1 sier. Skjermen som er vist her har en relativt liten gjennomsiktighet. Det kan jo ha sine bruksområder det også, men ja. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Pedant: Dette vil være nyttig det man har behov for å se det som er bak skjermen. I mange tilfeller vil bakgrunnen bare være forstyrrende og da bør man heller bruke vanlig skjerm med baklys. Men som HUD vil det nok fungere bra. Lenke til kommentar
Xwarf Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Sett en kraftig lampe bak, kliste på en freshnel linse, speilvend innsignalet og du har en utrolig kjip prosjektor! :!: Nei, dette er jo egentlig bare en vanlig LCD uten baklysdelen! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå