Cossie Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Her om dagen stoppet dataen min. Da jeg trykket på på knappen startet kun viftene og harddiskene. Jeg testet med et annet skjermkort men til ingen nytte. Til slutt trodde jeg det måtte være hovedkortet. Der for kjøpte jeg nytt hovedkort. Men kom bare ett skritt nærmere. Da startet dataen, men etter å ha installert Windows2000 og Windows XP ca 15 ganger kommer det BLUEscreen hver gang. Akkurat som dataen klikker etter en stund når den blir varm. Kan d være noe med cpuen? eller er det minnet? jeg har to 512 twinmos brikker, har testet å flytte og mikse på sloten med de, men til ingen nytte. Noen som vet problemet, evt hva jeg må kjøpe nytt? Specs: AMD Athlon XP2100 MSI KT3 Ultraw (Det gamle) Abit KD7 - agp 8x - usb2 - lan (Nye) Geforce 3 ti/500 2x Twinmos 512ddr PC2700 (billigste typen) Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 For meg høres det ut som RAM muligens CPU. Har du flere RAM-brikker? Prøv en og en. Har du mulighet for å låne en AMD-CPU? btw hvis XP2100+ din er Palomino vil jeg anbefale ny CPU uansett. XP2500+ er sinnsykt mye for pengene *host, bytt nye HK i Abit NF7-S, host* Lenke til kommentar
Cossie Skrevet 7. august 2003 Forfatter Del Skrevet 7. august 2003 har satt i Pentium III i kabinettet, så PSU'n funker. Skal låne en ram brikke nå, se om det er den. Vist ikke kjøper jeg ny cpu XP2600 Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Hvis PSU'n fulgte med P3'n så ville jeg byttet den, P3 og Athlon XP har veldig forskjellige strømkrav (athlon trekker 4 ganger mer) så ingen typisk "P3 PSU" er egentlig å anbefale. Lenke til kommentar
SpaKonG Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 har satt i Pentium III i kabinettet, så PSU'n funker. Skal låne en ram brikke nå, se om det er den. Vist ikke kjøper jeg ny cpu XP2600 xp2600+ kjøp deg xp2500+! Lenke til kommentar
Cossie Skrevet 7. august 2003 Forfatter Del Skrevet 7. august 2003 Hvis PSU'n fulgte med P3'n så ville jeg byttet den, P3 og Athlon XP har veldig forskjellige strømkrav (athlon trekker 4 ganger mer) så ingen typisk "P3 PSU" er egentlig å anbefale. Kabinettet kjøpte jeg samtidig som AMD Xp2100. Det er ett Miditower Cheiftech. 300W. Skal jeg kjøpe XP2500 eller XP2600? Er ytelsen mye bedre? det er 200kr i forskjell Lenke til kommentar
Npt Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 2500 klokker veldig bra så jeg ville gått for den. Da har du i tillegg lik cpu som 7080% av deltagerne på neste tg Lenke til kommentar
Cossie Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 oky.. kjøper XP2500 mest sannsynlig d er garanti på ram brikkene sant? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå