Gå til innhold

Hovedkortet, cpu eller minne ødelagt?

Cossie

Anbefalte innlegg

Her om dagen stoppet dataen min. Da jeg trykket på på knappen startet kun viftene og harddiskene. Jeg testet med et annet skjermkort men til ingen nytte. Til slutt trodde jeg det måtte være hovedkortet. Der for kjøpte jeg nytt hovedkort. Men kom bare ett skritt nærmere. Da startet dataen, men etter å ha installert Windows2000 og Windows XP ca 15 ganger kommer det BLUEscreen hver gang. Akkurat som dataen klikker etter en stund når den blir varm. Kan d være noe med cpuen? eller er det minnet? jeg har to 512 twinmos brikker, har testet å flytte og mikse på sloten med de, men til ingen nytte.

Noen som vet problemet, evt hva jeg må kjøpe nytt?

Specs:

AMD Athlon XP2100

MSI KT3 Ultraw (Det gamle)

Abit KD7 - agp 8x - usb2 - lan (Nye)

Geforce 3 ti/500

2x Twinmos 512ddr PC2700 (billigste typen)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg høres det ut som RAM :shrug: muligens CPU. Har du flere RAM-brikker? Prøv en og en. Har du mulighet for å låne en AMD-CPU? btw hvis XP2100+ din er Palomino vil jeg anbefale ny CPU uansett. XP2500+ er sinnsykt mye for pengene :woot:

*host, bytt nye HK i Abit NF7-S, host*

Lenke til kommentar
Hvis PSU'n fulgte med P3'n så ville jeg byttet den, P3 og Athlon XP har veldig forskjellige strømkrav (athlon trekker 4 ganger mer) så ingen typisk "P3 PSU" er egentlig å anbefale.

Kabinettet kjøpte jeg samtidig som AMD Xp2100. Det er ett Miditower Cheiftech. 300W.

Skal jeg kjøpe XP2500 eller XP2600? Er ytelsen mye bedre? det er 200kr i forskjell

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...