Halfe Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Hei. Har en Pc som kjører domene på jobben med AD og tilkobling til filserver osv, (standard jobb PC) Jobben sier at jeg må kjøre win xp men er det mulig og oppgradere fra Xp til W7 og fortsatt beholde programmer og instillinger i W7 som den allerede har i XP? Har orginal W7 pro OA som jeg har lastet ned Norsk Pro DVD. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Hei! Dette skal ikke være noe problem. Om jobben har satt det opp til å kunne pushe ut programmer o.l. til win7 vil det eneste problemet du bør ta stilling til være om it-avdelingen på jobben gir deg support på win7 Lenke til kommentar
Halfe Skrevet 9. september 2011 Forfatter Del Skrevet 9. september 2011 Det er det som er problemet. IT er fast bestemt for å beholde XP i en stund til og kan ikke gi Support på W7. Men XP for meg fungerer ikke som jeg vil ha det pga skrivebords løsning med flere skjermer og hastighet. W7 utnytter jo selvføgelig x64 som da XP ikke gjør. Dette hadde jeg jo da tenkt til å gjøre selv alene uten samtykke fra jobben. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 bare peis på hvis du ønsker å overstyre it-avdelingen. De er jo bare noen tullinger som jobber der og vet ingenting. BTW. Det er en klar oppsigelsesgrunn å gjøre det, men det er vel viktigere for deg å få Windows 7 inn på jobb maskinen til DIN arbeidsgiver... Lenke til kommentar
myhken Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 I tillegg fungerer det ikke å oppgradere direkte fra XP til Win7 heller. Du må gjøre en "clean install", altså alt blir borte. Du må installere alle programmer og gjøre alle innstillinger på nytt. Så det er mye jobb, og sikkert en del innstillinger som du må få fra IT avdelingen, og da lurer de sikkert ikke... Lenke til kommentar
abadotcom Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 I tillegg fungerer det ikke å oppgradere direkte fra XP til Win7 heller. Du må gjøre en "clean install", altså alt blir borte. Du må installere alle programmer og gjøre alle innstillinger på nytt. Så det er mye jobb, og sikkert en del innstillinger som du må få fra IT avdelingen, og da lurer de sikkert ikke... Jeg har en oppgraderings-USB med Windows 7, som skal la det gjøre å oppgradere fra XP eller Vista til W7 Professional. Med denne så fulgte det med en produktnøkkel. Har nøkkelen til XP som er installert på min gamle stasjonære også, dette er ikke avinstallert/avregistrert, men heller ikke i bruk. Jeg installerte så W7 Pro på en nyformatert harddisk og tastet inn min nye produktnøkkel. Fungerer ikke. Prøvde så med min gamle XP-nøkkel. Fungerer ikke. Må jeg formatere harddisken min, legge inn XP og oppgradere til W7, eller har jeg mulighet til å legge inn XP parallellt med W7, og få aktivert W7 på et vis på den måten, uten å miste alle drivere, programmer og innstillinger jeg har brukt timesvis på å få på plass? (må jeg avinstallere XP på min gamle maskin for å få dette til å fungere? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Tror nok at du bare trenger å følge denne guiden: http://samfunn.myhken.com/?p=939 Den gjør slik at du får aktivert en oppgraderingsnøkkel på en pc som ikke hadde noe OS installert fra før av. Lenke til kommentar
abadotcom Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Tror nok at du bare trenger å følge denne guiden: http://samfunn.myhken.com/?p=939 Den gjør slik at du får aktivert en oppgraderingsnøkkel på en pc som ikke hadde noe OS installert fra før av. Aktiveringen er fullført! Sweet lord, tusen hjertelig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå