Gå til innhold

Seriehøsten 2011 i USA - Generell diskusjon rundt de nye seriene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har sittet og sett igjennom litt klipp og bak scenen materiale fra Terra Nova, må si jeg gleder meg til denne serien, ikke bare fordi det er masse dinosaurer og vanvittige våpensystemer som vil oss masse store smell, slik som jeg kan se ut fra disse klippene, men også fordi det virker som det er lagt mye jobb ned i denne serien.

 

Det jeg frykter mest er at piloten vil skuffe, den er på 2 timer og å holde på meg som seer i en så lang tid krever mye av serien, fallhøyden er vanvittig stor, om det blir en braksuksess eller ikke, gjenstår å se!

 

 

 

Endret av Aalton waits for alice
Lenke til kommentar

2 timers "piloter" pleier som regel å være passe kjedelig ja. Følte veldig det med Falling Skies og Suits i sommer egentlig. Ikke det at de var utrolig kjedelig, men det ville vært bedre med en normal pilot/første episode.

 

Terra Nova er så stort at den må ha store seertall for å kunne leve.

 

2 Broke Girls fra CBS, og The Playboy Club (gief moar, Eddy Cibriani) fra NBC. Sistnevnte kommer garantert til å være noe som blir kansellert, delvis Mad Men-kopi med Eddie Cibriani i hovedrollen går ikke i primetime. Spesielt på grunn av navnet, hovedskuespilleren som mange kvinner hater i USA o.s.v.

Lenke til kommentar

'2 Broke Girls' var morsommere enn jeg trodde. Elsket Kat Dennings, og hu andre hovedrollen fungerte bra med henne. En moderne Odd Couple med en komikk som ligner på noe fra 'Sex And The City' tatt inn i en 'The Big Bang Theory'-type serie.

 

Ettersom jeg for lengst har sagt ha det til den møkka that is How I Met Your Mother og The Big Bang Theory har blitt, så er det helt klart noe jeg skal sjekke ut videre.

 

Up All Night og 2 Broke Girls er garantert de eneste brukbare komiseriene i høst sammen med New Girl. Alt annet er bare talentløst i første episode hvertfall synes jeg.

Lenke til kommentar

'2 Broke Girls' var morsommere enn jeg trodde. Elsket Kat Dennings, og hu andre hovedrollen fungerte bra med henne. En moderne Odd Couple med en komikk som ligner på noe fra 'Sex And The City' tatt inn i en 'The Big Bang Theory'-type serie.

 

Ettersom jeg for lengst har sagt ha det til den møkka that is How I Met Your Mother og The Big Bang Theory har blitt, så er det helt klart noe jeg skal sjekke ut videre.

 

Up All Night og 2 Broke Girls er garantert de eneste brukbare komiseriene i høst sammen med New Girl. Alt annet er bare talentløst i første episode hvertfall synes jeg.

Så en lengre snutt på 2 broke girls, men fikk intrykket av at det ble brukt mye latterboks eller hva man kaller det. Er det brukt mye iløpet av første episoden, eller er det begrenset bruk av det?

Lenke til kommentar

Kom meg endelig til å få sett 2 Broke Girls i går kveld, må si jeg lo godt av denne piloten. Mye bedre enn hva jeg hadde trodd, forventningene var tilsvarende lava etter å ha sett igjennom flere andre nye komedier som har kommet denne høsten.

 

Serien sin bruk av latterboks ble egentlig ikke for mye og var noe som passet godt i de ulike scene.

 

Ellers synes jeg at konseptet var troverdig og de gjorde ikke for mye ut av det. Maury sin sammenligning, sex and the city spleiset med the big bang theory passet godt. Det ble en god introduksjon av serien og jeg ser fremover til å følge med på denne.

Lenke til kommentar

Så på "New Girl" og ble positivt overrasket over den serien. Lo godt ved flere anledninger.

En serie jeg vil anbefale til alle. Zooey Deschanel gjør en vanttig bra jobb som Jessica Day og spiller rollen på en svært troverdig og morsom måte.

 

Fikk også sett Unforgettable, men denne skuffet meg, hadde trodd de klarte å gjøre mer ut av konseptet, ingen spennende karakterer og gjorde at ting ikke helt ble troverdig egentlig.

 

Poppy Montgomery var ikke overbevisende i rollen som "Carrie" og ble litt anonym. E: Kanskje ikke anonym, men var ikke noe med hennes rolle som gjorde at jeg ble nysgjerrig og følte jeg liksom hadde sett det før.

 

Ringer fortsetter å skuffe og tror ikke den serien vil klare seg så lenge om den ikke tar seg opp snart. Kritikere slakter serien har jeg inntrykk av. Hadde så vidt et par millioner seere under episode 2.

Endret av Aalton waits for alice
Lenke til kommentar

1.5/5 til piloten til 'The Playboy Club'.

 

Først og fremst, hvorfor i helvete har en kanal som NBC gitt denne serien dagens lys? En kanal som møter allerede dårlig seertall med hver eneste dramaserie, for å risikere enda en kansellert serie i samme tidspunktet. Og hvorfor det navnet til serien? Kunne fungert med bedre cast, regi og manus på kabel-tv der ting kan være litt mer likt hva Playboy Club faktisk er. I tillegg til det at Playboy luker ut alt som kan være skadelig for dem, kunne serien heller vært enda mindre løst basert på Playboy Club for å fått det til å fungert enda bedre.

 

Serien ble så kjedelig for meg, selv med det at jeg er en stor fan av 'Mad Men' fungerte bare ikke serien på meg. Men vi vet jo klart hvorfor, fordi 'Mad Men' har en stor bøtte med gode skuespillere, tvers gjennom gode karakterer, og en egen sjarm o.s.v. som jeg faller for. 'The Playboy Club' virker som en helt feil serie for en kanal som NBC, og den har ingenting som jeg syntes var spesielt bra. Veldig tomt og ikke særlig bra. Ingen gode karakterer, og ingen skuespillere som etter første episode utmerket seg. Casten er riktignok ikke noe god ved første anledning i serien. Dette var et ganske skuffende periodedrama, noe jeg egentlig og var forberedt på.

 

Jeg skjønner også ikke hvorfor Nick Dalton (Eddie Cibriani) plutselig er lagt til enda mer i serien enn hva som det tidligere er sagt. Sikkert fordi piloten til serien har blitt endret siden den originale piloten, og noen i produksjonen eller NBC har bare skrevet på en lapp "MOAR EDDIE CIBRIANI!". Jeg ville heller sett at jentene kom mer i fokus(uten et overfokus), enn at "fikserne" og bossene slik som Nick Dalton kom i fokus.

 

Å hvor irriterende var ikke overfokuseringen på at navnet til Nick Dalton kom fram? Det hele minner meg ørlite om alle gangene hovedpersonene i 'Ringer' iløpet av piloten så inn i et speil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For de som ser fram til 'Person of Intrest' i morgen/natt så vær forberedt på at piloten ikke helt innfrir. Piloten er vist overdådig på grunn av skuespillet til Cavizel som og ødelegger satt det opp sammen med Michael Emerson. Sistnevnte, en av de virkelig gode tv-skuespillerne de siste 10 årene. Mye av de små tekniske detaljene blir heller ikke avklart.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

1.5/5 til piloten til 'The Playboy Club'.

 

Først og fremst, hvorfor i helvete har en kanal som NBC gitt denne serien dagens lys? En kanal som møter allerede dårlig seertall med hver eneste dramaserie, for å risikere enda en kansellert serie i samme tidspunktet. Og hvorfor det navnet til serien? Kunne fungert med bedre cast, regi og manus på kabel-tv der ting kan være litt mer likt hva Playboy Club faktisk er. I tillegg til det at Playboy luker ut alt som kan være skadelig for dem, kunne serien heller vært enda mindre løst basert på Playboy Club for å fått det til å fungert enda bedre.

 

Serien ble så kjedelig for meg, selv med det at jeg er en stor fan av 'Mad Men' fungerte bare ikke serien på meg. Men vi vet jo klart hvorfor, fordi 'Mad Men' har en stor bøtte med gode skuespillere, tvers gjennom gode karakterer, og en egen sjarm o.s.v. som jeg faller for. 'The Playboy Club' virker som en helt feil serie for en kanal som NBC, og den har ingenting som jeg syntes var spesielt bra. Veldig tomt og ikke særlig bra. Ingen gode karakterer, og ingen skuespillere som etter første episode utmerket seg. Casten er riktignok ikke noe god ved første anledning i serien. Dette var et ganske skuffende periodedrama, noe jeg egentlig og var forberedt på.

 

Jeg skjønner også ikke hvorfor Nick Dalton (Eddie Cibriani) plutselig er lagt til enda mer i serien enn hva som det tidligere er sagt. Sikkert fordi piloten til serien har blitt endret siden den originale piloten, og noen i produksjonen eller NBC har bare skrevet på en lapp "MOAR EDDIE CIBRIANI!". Jeg ville heller sett at jentene kom mer i fokus(uten et overfokus), enn at "fikserne" og bossene slik som Nick Dalton kom i fokus.

 

Å hvor irriterende var ikke overfokuseringen på at navnet til Nick Dalton kom fram? Det hele minner meg ørlite om alle gangene hovedpersonene i 'Ringer' iløpet av piloten så inn i et speil.

 

Må nesten legge til.. En serie som heter The Playboy Club og ikke viser pupper blir feil for min del! ikke at det har såå mye å si, men det blir nesten usæriøst når de ikke gjør det.

Lenke til kommentar

Jeg likte det jeg og, men minuset var helt klart Cavizel sine prestasjoner. Michael Emerson var Benjamin Linus, på en måte som fungerer for min del. Kanskje spesielt fordi jeg forguder Emerson fra før av, og han skuffer ikke her.

 

Ser også fram til mer Tarja P. Henson på serien. Hun er faktisk sammen med Emerson de store kritiker-favorittene til serien. Henson har både Emmy og Oscar-nominasjoner bak seg. Mens Emerson har to Emmy-priser for to serier og roller, og flere nominasjoner.

 

Haha, han med den store nesa på Boardwalk Empire er med på Person of Intrest sin pilot.

 

 

24 eer den beste actionserien fra forrige tiår, denne er virkelig en som kan bli det for det neste tiåret med noe endringer. Det er ikke noe 24 2.0, men det mer en serie som tar action sjangeren på tv et skritt høyere opp.

 

Gi Jim Cavizel (a.k.a. "Sleepy Cavizel) noen red bulls.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Må nesten legge til.. En serie som heter The Playboy Club og ikke viser pupper blir feil for min del! ikke at det har såå mye å si, men det blir nesten usæriøst når de ikke gjør det.

 

Det er "ikke lov" å vise pupper og lår på NBC den tiden av kvelden visstnok, og noe mer bullshit grunn.

 

Men jeg skjønner ikke hvorfor serien endte opp så shitty som den gjorde, og på en kanal som ikke har klart å holde på en dramaserie nærmest de siste 4-5 årene. Ved selvfølgelig unntak av få. Med det navnet, så er det en stor risk å sende dette på en kanal som NBC.

 

Og det er litt tørt, dumt og kanskje tilbakestående at forfatterne er begrensa til den fiksjon som bare Playboy selv er villig til å godta. Så i andre ord, så kan alle karakterene imot Playboy/klubben bli fremstilt som idioter eller bare skurker. Og serien kan være mer en ren reklame for Playboy, enn en fiksjonel dramaserie i andre ord.

Lenke til kommentar

Sitter og venter spent på førsteinntrykket av Prime Suspect på www.serienytt.no. Sålangt har jeg har sett, 2 broke girls, og Up all night av sitcomsa. Up all night er den jeg ser mest potensiale i, selvom 2 broke girls var meh, så vil jeg forsette å se hvordan ting tar seg til, og det at Kat Dennings har en av de to hovedrollene. skader akkurat ikke.

Endret av Dude27
Lenke til kommentar

Prime Suspect vil jeg følge med på videre, men spare opp for det meste. Grei, det er grensa til maks grensa til serien føler jeg.

 

Serien vil nok bli kansellert (slik seertallene var denne uka, og vil nok ikke forbedre seg). Alt nytt drama på NBC blir kansellert nærmest og de siste 5-6 årene. Noe bra, noe greit, noe utrolig dårlig.

 

The Event, Law And Order: LA, My Own Worst Enemy, Earth Ring, Chase, Conviction, The Cape, The Black Donnellys, Bionic Woman, Heist, Kings, Journeyman, Kidnapped, Outlaw, Love Bites, Persons Unknown, The Philanthropist, Southland (men "fornyet", fordi den ble kjøpt opp av TNT), Truama, Surface, og Windfall. Og for å ikke nevne etter bare få sesonger; Life blant annet.

 

Ingenting som jeg kommer til å erge meg over å ikke få vite mer av etter piloten hvetfall. Casten var bra, selv om plottet ikke var så veldig awsome at det er noe nevnverdig engang. Sett før, hundre ganger før.

 

Serien burde ha litt skryt for å prøve å være original, fremfor alle andre amerikanske remakes av britiske serier som nærmest følger de første episodene til punkt og prikke.

 

Kenny Johnson fra The Shield og Sons of Anarchy, Kirk Acevado fra Oz og Fringe, og Aidan Quinn likte jeg sammen med Brían F. O'Byrne.

 

Men føler jeg kanskje liker casten mer enn jeg liker selve serien. Den har en stødig god cast, med Bello som en grei kvinnelig front(ikke maksimal bra, men greit greit).

Lenke til kommentar

Ah, tenkte nesten at Prime Suspect var verdt å få med seg da den går på det som skal være en av de beste sendedagene i USA, torsdag. Men hvis det er en midt på treet greie, så har jeg ingen interesse for det. Føler allerede at jeg ser for altfor mange 40 min. serier, og alt av det som angivelig skal være bra denne sesongen er 40 min. serier. Menmen jeg gleder meg til forsettelsen med Person of Interest bla.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...