Gå til innhold

Seriehøsten 2011 i USA - Generell diskusjon rundt de nye seriene


Anbefalte innlegg

Har vært litt stille fra meg, men jeg har i løpet av helgen fått sett flere av de nye seriene, her er mine tanker rundt de ulike seriene.

 

Charlies Angels; Jeg så igjennom episoden og hadde gledet meg til å ta fatt på denne, hadde ikke lest noen anmeldelser så levde i håpet om at den kunne ta opp arven fra originalserien, men dårligere re-produksjon skal du lete lenge etter. Hele piloten var preget av dårlig skuespill og kjedelig dialog. Konseptet var ikke en gang interessant og de klarte aldri å fange oppmerksomheten min, holdt nesten på å sovne ved et par anledninger.

 

Person of interest; Jeg er fan av JJ. Abrams serier og mener at han lager generelt god underholdning i det meste han er involvert i. Jeg forventet det samme her.

Helt overbevisende var nok ikke episoden, men at det var mye god underholdning og flere scener spekket med action, problemet jeg hadde med det hele var John Reese, lagt opp en interessant karakter, men dårlig spilt av James Caviezel som var noe kjedelig og overbevise meg ikke helt i rollen som "spion". Michael Emerson i rollen som Finch var derimot svært spennende og jeg synes han behersket rollen sin svært godt. Selv om skuespillet ikke alltid var bunnsolid hos enkelte var det definitivt en serie jeg vil følge med på videre.

 

The Playboy Club; Denne piloten klarte jeg ikke en gang å se ferdig, kjedet meg gjennom hver eneste scene og dialogen ble til tider svært irriterende.

 

Prime Suspect; Nok en remake av amerikanske serieskapere, opprinnelig en Britisk serie som har gjort det bra på tv-skjermene, spørsmålet her var om den amerikanske versjonen klarte å vise til noe av det samme som originalen og var like bra? Jeg vil si at den ikke var noe dårligere og prøvde å være annerledes, med svært gode skuespillere og en god historie som jeg kjøpte greit. Hvorfor de spilte så ekstremt mye på fordommer skjønner derimot ikke, nesten gjennom samtlige minutter av episodene ble hovedrollen kritisert av sine kolleger noe som til tider kunne være litt irriterende. Jeg tror jeg må si meg enig med Maury;

Men føler jeg kanskje liker casten mer enn jeg liker selve serien. Den har en stødig god cast, med Bello som en grei kvinnelig front(ikke maksimal bra, men greit greit).

Kommer til å følge med videre.

 

A Gifted Man; Jeg kjøpte faktisk konseptet til denne serien frem til de begynte å blande "spøkelser" da mistet jeg helt troen på hele greia. Lege delen av serien har potensiale med noen endringer, men hele greia ble bare for dumt når blander inn ånder på en såpass ikke-troverdig måte. Skuespillet var vel heller ikke akkurat overbevisende. Kommer til å se noen episoder i håp om at den tar seg opp.

 

Whitney; Har potensiale, og er til tider morsom. Kommer til å følge med noen episoder til å se jeg liker den utover første episode.

 

Revenge; Denne serien begynner med slutten og hopper så tilbake i tid for å vise hva som en grunnen til alt. Alltids en interessant måte å fange oppmerksomheten på, men det fungerte ikke helt her. Når vi så hopper tilbake i tid og får en del forklaring er det mye som oppleves som irrelevant til handlingen. Skuespillet er ikke spesielt bra, dialogen er kjedelig og hele greia er svært gjennomskuelig hele veien. Kommer ikke til følge med på denne.

 

Regner med at Revenge, A Gifted Man, The Playboy Club og Carlies Angels blir kanselert ganske kjapt. Prime suspect har kanskje en mulighet til overleve, men er ganske tvilende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler på at A Gifted Man blir kansellert så fort som Playboy blir. Revenge leverte egentlig gode tall for å være i det tidsrommet den var.

 

Jeg likte A Gifted Man godt selv. Patrick Wilson, Pablo Schriber, og Margo Martindale er 3 flotte skuespillere som blir med på fulltid i serien. Og som jeg alltid har likt stort. Fredager er heller ingen stor "TV-dag". Serien fikk også greie seertall, noe som den sikkert vil holde litt. Så neppe kansellasjon så fort akkurat, kan liksom så godt overleve en sesong og. Serien fikk 9 millioner, og 1.4 i demografen 18-49 år, så det er ganske så greie tall for en fredagskveld. CSI NY og slikt har som regel 10 millioner og 1.5-1.8 i samme demograf.

 

Whitney var noe elendig møl. Og jeg synes serien blir så altfor skuffende når en slik komiker som Whitney Cummings lager og har hovedrollen i serien. Cummings er ganske så god komiker, og det er mer henne i 2 Broke Girls enn det noengang kommer i Whitney (hvor i 2 Broke Girls hun ikke spiller). Serien er uten potensiale synes jeg, og ganske flatt og egentlig elendig. Som Televisionwithoutpity, ville jeg ha skrevet opp serien på første og andre plass i årets dårligste tv-serie. Og her er en serie hvor latterboksen virkelig, virkelig irriterer på et nivå jeg ikke har sett tidligere. Kanskje serien som har irritert meg mest noengang mens jeg så på.

 

Droppa ut etter de første 20minuttene selv av Playboy, som sagt tidligere i tråden så var det mye grunner for det. Følte heller ikke at interessen for å følge et periodedrama som blir garantert kansellert(som alt nesten på NBC av dramaer, skrev vel 20stk siden 2006 her i går et sted).

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Nå mente jeg ikke at de kom til å bli kansellert så fort, men jeg klarer ikke å se noen fremtid "Revenge" for min del. 2 Broke Girls er selvsagt mye bedre enn Whitney, som jeg ikke ble imponert over, men lar tviler komme litt til gode i håp om at den blir bedre. At jeg skriver at den har potensiale er kanskje å ta i litt.

 

At Revenge får gode tall er for meg uforståelig, synes det hele ble litt kjedelig i lengden.

 

A Gifted Man ble som sagt ødelagt delvis av "ånden" til eks-kona hans som konstant dukket opp, til tider litt plagsomt. Om den overlever en hel sesong som du sier den kan gjøre, blir meg imponert i så fall.

 

Charlies Angels og The Playboy Club er serier jeg ikke tror varer spesielt lenge før du ser forsvinner. Revenge og A Gifted man får litt mer tid på seg, kanskje de tar seg opp. For å spesifisere hva jeg mente med kansellineger. (Var litt rask med å trekke en konklusjon)

 

Et lite spørsmål om denne "Demografen 18-49 år" - Hvor finner man dette og hvordan blir det vurdert?

Lenke til kommentar

Tallene for 'Revenge':

The pilot episode scored a 3.3 adults 18-49 rating and and 10.02 million viewers. Winning the 10pm hour time slot, against CSI: Crime Scene Investigation and Law & Order: Special Victims Unit.

 

Du finner linker og oversikt på wikipedia, eller sider retta mot det som tvbythenumbers.

 

Angående rating så er det generelt en måte for tjene de større kronene for. Seere er viktige, men demografene er like så og egentlig det som gir mest valuta i disse tider for de store kanalene. Demografen 18-49 er det som har holdt blant annet Fringe i live, tiltross for svake seertall så holder serien seg på en god demograf.

 

Nielsen Media Research also provides statistics on specific demographics as advertising rates are influenced by such factors as age, gender, race, economic class, and area. Younger viewers are considered more attractive for many products, whereas in some cases older and wealthier audiences are desired, or female audiences are desired over males.

In general, the number of viewers within the 18–49 age range is more important than the total number of viewers. According to Advertising Age, during the 2007–08 season, Grey's Anatomy was able to charge $419,000 per commercial, compared to only $248,000 for a commercial during CSI, despite CSI having almost five million more viewers on average. Due to its strength in young demos, Friends was able to charge almost three times as much for a commercial as Murder, She Wrote, even though the two series had similar total viewer numbers during the seasons they were on the air together. Glee and The Office drew fewer total viewers than NCIS during the 2009–10 season, but earned an average of $272,694 and $213,617 respectively, compared to $150,708 for NCIS.

 

 

EDIT: Pan Am gjorde det bra i natt. Skal se første episode snart tenkte jeg.

Endret av Mahavishnu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nettopp sett Pan Am og må si jeg ble overrasket over bra den var. Konseptet var overbevisende og skuespillet satt godt med en god dialog. Eneste som plaget meg var de gangene de snakket et annet språk i et par scener, ikke noe som trekker ned, men syntes de kunne hatt teksting der. Ellers er god blanding av roller må jeg si.

 

Alt var også veldig godt laget for tiden denne serien er lagt til og de ulike trådene som de vil at vi skal følge fungerer godt. Jeg ble nysgjerrig på hvordan de skulle legge opp spion delen av serien, det var ikke så mye av det, men regner med at dette er noe som vil ta seg opp med episodene.

 

Man ble også servert noen spørsmål som gjør at man får lyst til å se mer for å vite hva som er situasjonen med enkelte, kunne tenkt meg en episode til med en gang. At serien også inneholder øyegodt på rekke og rad skader ikke når den ellers ligger over snittet av piloter hittil denne høsten.

 

9.8 million total viewers and a 3.1 demo rating

Om serien holder på disse tallene, holder den sesongen ut. Potensialet er der. En serie jeg vil anbefale alle å ta en titt på.

 

Venter spent på hva Maury har å si om serien.

Lenke til kommentar

Hver episode starter med et flashback. Og inneholder blant annet gjesteskuespillere som annonserte Zachary Qunito fra Heroes, og Eric Close fra Without A Trace og Chaos. Casten er god, men favoritter som Denis O`Hare og Connie Britton to gode skuespillere.

 

Også grei cast i tillegg som Oscar-vinneren Jessica Lange som nabokjerringa, og Dylan McDermott som har den mannlige hovedrollen. Ser fram til serien, FX har ikke skuffet noe særlig de siste årene med nye serier; Selv de som ble kansellert i den første sesongen.

Lenke til kommentar

Jeg er egentlig spent på American Horror Story på dette punktet, men samtidig føler jeg mer for at jeg blir skuffet over serien. Mer enn hva jeg kommer til å gjøre med Hell on Wheels, som jeg også har tro skuffer litt.

 

Ukas første Firewall & Iceberg-podcast fra Hitfix.com grilla serien. Dette er altså kritikerne Dan Fienberg og Alan Sepinwall, og to kritikere jeg har likt godt lenge.

 

Jeg føler noen ting blir greit, for eksempel Denis O`Hare og en gjesterolle av Zachary Qunito o.s.v. Men helheten har jeg nå mer tro på blir elendig.

 

Samtidig har en annen kritiker som jeg har fulgt med lenge, og har likt meningene til også. Ken Tucker fra EW har gitt seriens første episode noe som tilsvarer på Metacritic 83/100. Noe som er bra, samtidig har han også satt serien på en femteplass av årets beste piloter noe som jeg ikke forstår etter meningene fra Hitfix-podcasten.

 

Alt i alt er jeg veldig midt på. Og jeg har alltid hatt en følelse på at Ryan Murphy and Brad Falchuk vil føkke opp noe som kunne passet godt på FX, selvfølgelig gjort bedre enn hva de vil klare å oppnå. Etter mine meninger, så klart.

 

FX leverer også mye bra tv-serier fra før, og jeg er redd dette kan lede mye dritt til kabel-tv kanalen.

Lenke til kommentar

At Up All Night og Whitney fikk tildelt fulle sesonger var egentlig ikke en bombe etter seertallene. Er ikke akkurat som NBC har så store seertall lengre, så de er tall NBC er fornøyd med. Riktignok ikke opp i skyene over.

 

At Playboy Club ville bli kansellert var heller ingen nøtt. Og ganske så naturlig etter den piloten.

Lenke til kommentar

Blir full sesong av 2 Broke Girls også denne sesongen. 20+ episoder. En av de nye seriene som garantert overlever til neste sesong med de gode seertallene seriene har fått.

 

New Girl som fikk også en full sesong på Fox. Lizzy Caplan (True Blood/Party Down) og Lake Bell (How To Make It In America) skal begge gjestespille på serien før nyttår.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg vil si fiasko helt enda, ikke noe utmerket ved første episode, men grei episode. Men en følelse jeg ikke har fått av en serie før. Utrolig mye sex på serien, og mye creepy øyeblikk. Actingen til Connie Britton var ikke så utrolig bra i første episode, og Dylan McDermott spiller like godt som en trestokk (deja vu av actingen på Prison Break, ved unntak av Robert Knepper, Peter Stormare og William Fitchner).

 

Serien har negative og positive sider. Men det er garantert noe jeg ikke har sett før, og kommer til å ihvertfall til å gi den flere episoder. Jeg fikk lyst på mer. Er en serie som folk lett kan både hate og elske, kanskje en av de nye seriene i år som har et godt skille mellom folk som hater det og som elsker det.

 

Er kanskje ikke døds-imponert, men interessen for mer er helt klart der.

 

Eller for å kanskje være med frank, jeg veit ikke hva jeg så på nå...

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Nå begynner de siste premièrene for sesongen.

 

Lurer du på hvordan det går for de andre? Her er serieprognosen for 2011-2012 sesongen

(Også med de returnerende seriene).

 

Tim Allen er tilbake fra rehab/film for å plage oss med en Home Improvement-aktig serie ala 2011 i natt, Last Man Standing. Med en annen (trolig) katastrofe fra ABC kalt Man Up allerede neste uke 18. oktober.

 

28. oktober (ikke 21/10 lengre) er Grimm klar. En serie som blir noe en kryssblanding mellom Fringe og Supernatural slik det beskrives.

 

En serie jeg har litt forhåpninger til, og som faktisk er fornyet før den starta er Boss fra kabel-tv kanalen Starz som har sendt Spartacus, Party Down, Crash og Torchwood: Miracle Day. Kelsey Grammar fra Fraiser i et politisk drama. Merom serien.

 

http://www.youtube.com/watch?v=n7WxRrqaxmM

 

Ellers er det ellers ganske få nevnbare serier igjen av serien bortsett fra AMC sitt historiske drama Hell on Wheels.

 

 

Lager også en litt forbedrende tråd for vårsesongen snart. En del av sesongen som har med nye mer eller mindre mer nye lovende serier som Awake og Alcatraz på de store nettverkene, mens Luck på HBO og Magic City på Starz også er klart på kabel-tv.

 

Magic City skal bli sendt ifra april til ca. juni-juli og har 10 episoder i første sesongen. Seriens hovedskuespillere er blant annet Jeffrey Dead Morgan (Watchmen) og Olga Kurylenko (Bond - Quantum Of Solance). Mer om serien her.

Lenke til kommentar

Likte første episode godt av Boss. Den var gritty og hadde noen gode scener i første episode. Spesielt levert av Kelsey Grammer. Jeff Hephner var også grei i serien, og trolig for det beste at han ikke endte opp med hovedrollen i The Playboy Club som var rollen han egentlig skulle ha i høst. Ser også fram til mer Martin Donovan fra Weeds på serien. Danske Connie Nielsen er også et godt tillegg i casten.

 

Historien var grei, og det er klart noe jeg skal se videre på. En grei nr. 2 beste dramapilot i høst etter Homeland.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Unce upon a time var en svært spennende serie føler jeg, likte litt hvordan de hadde satt sammen blandingen av eventyr og virkelighet. Starten var jo bare herlig, en slags blind date som viser seg å være noe helt annet. Kanskje var noen enkelte ting litt for enkelt og opplagt, men sånn er det med eventyr. Jeg likte det jeg så og kommer definitivt til å følge med videre.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ja, jeg skal lage iløpet av de neste ukene. Mye sterkere del av sesongen på de store nettverkene i første del av 2012. :)

 

Tar ikke med britiske og norske i starten. Det er så lite informasjon som kommer på disse to frontene iforhold til amerikanske serier. Så får legge det til etterhvert istedenfor.

 

Vet at det blir nye sesonger av Sherlock og The Hour når det kommer til britiske. Har ikke så stor oversikt på det britiske i 2012 ellers. Det norske fra NRK får jeg via en pressekontakt der, og det legger jeg ut på serienytt.no når jeg får tid (om ikke Dottten gjør det der).

Endret av Mahavishnu
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...