Gå til innhold

Seriehøsten 2011 i USA - Generell diskusjon rundt de nye seriene


Anbefalte innlegg

Seriehøsten 2011- Generell diskusjon - De nye seriene

 

fall2011schedulepost.jpg

 

Hvert år sender både vi nordmen, amerikanere og britene nye serier. Denne tråden er ment som en opplysnings-tråd angående de nye seriene. Samtidig som en tråd vi deler gjerne hva vi vil se av de nye tv-seriene.

 

Denne gjelder for UK, Norge og USA. Har i skrivende stund bare gjort ferdig USA-delen. Dramaer, sitcoms, og lignende tar jeg for meg på noen av de store kanalene i USA, Norge og England.

 

Fokuset mitt er ikke rettet mot reality, så må desverre skuffe dere som ønsket full gjennomgang 'Hotell Syden'.

 

Tråder rundt de enkelte seriene er det bare å kjøre på med for de som måtte ønske det. Dette er generelt for stadiet før det, og en overall diskusjon over de nye seriene. Fremfor å blande dette inn i serieprat-tråden der det diskuteres alt uansett.

 

Jeg endte opp med å klare å miste mye av det jeg har skrevet tidligere, derfor så lang tid siden jeg skrev jeg startet med en slik tråd i serieprat-tråden.

 

Diverse linker til meninger, lister o.s.v.

TV|Line - Kalender 2011-2012 TV sesongen USA

 

Lister

 

Systemfailure ser mest fram til:

  • Homeland
  • Person of Intrest
  • 2 Broke Girls
  • Ringer
  • Terra Nova

 

Maury ser mest fram til:

  • 2 Broke Girls
  • Person of Intrest
  • Ringer
  • American Horror Story
  • Homeland

 

Ken Tucker (Entertaiment Weekly)

Scans: Side 1 og side 2.

  • American Horror Story
  • 2 Broke Girls
  • Up All Night
  • Person of Intrest
  • Homeland

 

 

IMDB: "10 serier i høst verdt å se"

(OBS! Ikke brukerne, hvem som helst kan stemme en serie/film til førsteplass på IMDB)

 

Meninger

Maury: De bedre komiseriene i høst (ikke de beste)

Maury: De elendige komiseriene høsten 2011 til våren 2012

Systemfailure & Maury: 'Terra Nova' vil bli kansellert?

 

Hitfix - Meninger / mini-anmeldelser rundt de nye seriene

 

TV|Line - Forhåndsvisning av seriehøsten 2011

 

* Reality-serien 'H8R' starter 14. September (CW)

* 'X Factory USA' starter 21. September (Fox)

 

Noe nytt på norsk TV

NRK

'Buzz Aldrin' - Ukjent dato høsten 2011

Sjanger: Dramaserie

 

'Småbyliv' - Høsten 2011

Sjanger: Komiserie

Skapt av: Robert Stoltenberg (Borettslaget)

 

'Taxi' - Oktober

Sjanger: Mini-serie (Drama)

Skapt av: Ulrik Imtiaz Rolfsen (Izzat)

 

TV3

'Spesialenheten' - 7. September

 

 

I USA

(ABC, CW, AMC, FX, Starz, HBO, Fox, NBC, Showtime CBS)

 

13. September

'Ringer' (CW) - (Mer info)

Sjanger: Drama

 

14. September

'Up All Night' (NBC) - (Mer info)

Sjanger: Komiserie

 

'Free Agents' (NBC) - (Mer info)

Sjanger: Komiserie

 

15. September

'The Secret Circle' (CW) - (Mer info)

Sjanger: Overnaturlig Drama

 

19. September

'2 Broke Girls' (CBS) - (Mer info)

Sjanger: Komiserie

 

'The Playboy Club' (NBC) - (Trailer)

Sjanger: Periodedrama

 

20. September

'New Girl' (Fox) - (Fox Fall Preview)

Sjanger: Komiserie

 

'Unforgettable' (CBS) - (Mer info)

Sjanger: Drama / Krim

 

 

21. September

'Revenge' (ABC) - (

)

Sjanger: Såpedrama

 

22. September

'Person of Intrest' - (Mer info)

Sjanger: Action / Drama / Krim

 

'Charlies Angeles' (ABC) - (Promo)

Sjanger: Drama / Action

 

'Whitney' (NBC) - (NBC Preview)

Sjanger: Komiserie

 

'Prime Suspect' (NBC) - (NBC Preview)

Sjanger: Krim / Drama

 

23. September

'A Gifted Man' (CBS) - (Mer info)

Sjanger: Overnaturlig / Medisinsk drama

 

 

25. September

'Pan Am' (ABC) - (Promo)

Sjanger: Periodedrama

 

 

26. September

'Terra Nova' (Fox) - (Mer info / Trailer)

Sjanger: Sci-fi / Drama / Action

 

'Heart of Dixie' (CW) - (Promo)

Sjanger: Medisinsk drama

 

28. September

'Suburgatory' (ABC) - (

)

Sjanger: Komiserie

 

29. September

'How To Be A Gentleman' (CBS) - (Mer info)

 

 

Oktober

 

2. Oktober

'Homeland' (Showtime) - (Mer info)

Sjanger: Drama / Thriller

 

5. Oktober

'American Horror Story' (FX) - (Mer info / Nye promoer)

Sjanger: Drama / Horror / Thriller

 

10. Oktober

'Enlightened' (HBO) - (Mer info)

Sjanger: Dramedy (Drama / Komi)

 

11. Oktober

'Last Man Standing' (ABC) - (Trailer)

Sjanger: Komiserie

 

18. Oktober

'Man Up!' (ABC) - (Trailer)

Sjanger: Komiserie

 

21. Oktober

'Grimm' (NBC) - (Mer info)

Sjanger: Fantasy / Drama

 

'Boss' (Starz) - (Mer info)

Sjanger: Drama

 

23. Oktober

'Once Upon A Time' (ABC) - (Mer info)

Sjanger: Fantasy / Drama

 

30. Oktober

'Allen Gregory' (Fox) - (Mer info)

Sjanger: Animasjon

 

November

 

 

6. November

'Hell on Wheels' (AMC) - (Mer info)

Sjanger: Drama / Western

 

23. November

'I Hate My Teenage Daughter' (Fox) - (Trailer)

Sjanger: Komiserie

Endret av Mahavishnu
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TWoP-lista var litt merklig hvis den er basert på piloter bare for å være dem. Har sett 'Revenge' allerede, den har potensiale men synes generelt at 'New Girl' hadde bedre pilot.

 

Riktignok den piloten/første episoden jeg gleder meg aller mest til er 'American Horror Story'.

 

Likte AOL-videoene, hvertfall de jeg har sett til nå med kritikerne. Bare gode kritikere, spesielt Alan Sepinwall og Mo Ryan.

 

Haha, klart å tydelig at 'Work It' blir den værste nye serien hele 2011-2012 sesongen. 'How To Be A Gentleman' og 'Grimm' kan bedre seg, men virker som har en virkelig dårlig start.

 

Angående serier som kommer tilbake så er jeg fullt enig i 'Community', 'Fringe', 'Parks And Recreation' og 'Sons of Anarchy'. Sistnevnte har, og ser ut til å innfri allerede etter sesong 4 starta denne uken.

 

Syntes det bra de nevnte 'Awake' av serier som kommer i 2012. En fantastisk serie virker det som, med god stødig god cast. Deriblant med Jason Issac (Brotherhood), Laura Allen (Terriers), BD Wong (Oz) og Emmy-vinner Cherry Jones (24). Serien gir meg en bra følelse av litt 'Inception' møter 'Lost'.

 

http://www.youtube.com/watch?v=mfCfTahy-dY

 

Rart at nevningen av 'Luck' fra HBO blir uteblitt, men sikkert på grunn av piloten har ikke blitt vist til pressen enda (blir det i januar visstnok). Men alt med denne ser bra ut, regi av piloten av Hollywood-produsenten Michael Mann (samtidig som han forblir produsent på serien). Og det faktum at serien er lagd av David Milch som lagde 'Deadwood'.

 

http://www.youtube.com/watch?v=YdvcQJuK6Q8

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg ser frem til The Ringer, Unforgettable, Person Of Interest, Terra Nova og Prime Suspect. Dette bare i September. I tillegg til alle de andre serie som begynner på igjen i denne periode så blir min tv-serie hverdag meget fylt opp. Dette blir en av de mer spennende høst sesongene på en stund.

 

Takk, Maury, for at du har tatt deg tid til denne, virkelig gode saker. :)

Lenke til kommentar

Unforgettable virker så fordømt kjedelig egentlig, og så dumt. Greit nok at lignende "overnaturlige"(ikke så overnaturlige) mennesker har fungert i serier som 'Prison Break'. Men jeg synes grensen går ved The Mentalist blant krim procedurals. Gidder ikke engang å sjekke ut piloten etter så mye negativ kritikk serien har fått for de 3 første episodene. Samtidig som sagt, plottet er litt dumt synes jeg.

 

Prime Suspect skal jeg sjekke ut selv, jeg elsker casten i serien. Mario Bello, Kenny Johnson fra Sons of Anarchy og The Shield, Kirk Acevedo fra Fringe/Oz/BoB, og Aidan Quinn. Likte de få episodene jeg har sett av britiske orginalen. Men tviler på at serien lever lenge, krim procedural og NBC. Ikke riktig tid eller kanal for det..

 

 

En ting som også er viktig å ta i betraktning er at de fleste piloter suger. Kort sagt, fordi at de prøver å gjøre ting så mye mer overdone enn hva det egentlig er. Eller de prøver å selge seg selv til hvert eneste mulige publikum.

 

EDIT: Har også fått sett 'The Secret Circle', kan trygt anbefales for de som liker 'The Vampire Diaries'. Ikke noe serier for meg, men folk som liker sistnevnte vil nok ende opp med å like førstnevnte. Tiltross for at førstnevnte er sentrert rundt "unger", istedenfor litt unge menn og kvinner.

 

 

Denne artikklen er Serienytt.no sitt syn på de nye seriene vi ser fram til:

Serienytt.no: Dette kan du glede deg til i høst.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Sett 'Homeland' piloten som er ute nå. Du vet, Showtime og deres "virutal marketing" som mister ting hver sommer og desember...

 

Herlig greier, garantert årets beste pilot sammen med Game of Thrones og Shameless US. Og serien er ikke en del av samme sesong som Game of Thrones og Shameless. Så det kan ende seg å være årets beste pilot. Serie riktignok får vi vente med å si noe mer om..

 

Claire Danes var perfekt som kvinnelig protagonist som er langt ifra perfekt. Og Damian Lewis er virkelig i knallform, og leverer kjempebra i en rolle som både er, og kan bli veldig varrierende. Tilleggsrollene av Mandy Patkin og Morena Baccarin er begge passelige til rollene de spiller.

 

En garantert mer psykologisk etterfølger av '24' fra Howard Gordon og Alex Ganza, som var med å produsere '24' i nesten alle årene serien gikk.

 

Mer fyldigere førsteinntrykk kommer jeg med senere.

 

Hitfix kan piloten helt lovelig og gratis streames av oss nordmenn. Og vi fra Norge kan se den. Selve sida burde også spares, da TV-kritikerne her er gode og podcasten (Iceberg & Firewall) til TV-delen er drittbra.

Endret av Mahavishnu
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hitfix kan piloten helt lovelig og gratis streames av oss nordmenn. Og vi fra Norge kan se den. Selve sida burde også spares, da TV-kritikerne her er gode og podcasten (Iceberg & Firewall) til TV-delen er drittbra.

At du deler denne linken settes meget stor pris på.

 

Akkurat fått sett den første episoden og jeg sitter bare igjen og gleder meg til det begynner for fult, for en serie det kan bli. Kommer tilbake med litt mer utfyllende førsteinntrykk, akkurat nå viser klokka at det er langt over leggetid.

Lenke til kommentar

'Ringer' ble sendt i dag, og gjorde greie seertall for kanalen CW. Bra åpening.

 

Grei serie, men følte den ikke var så bra. Var uansett fint å se Sarah Michelle Gellar tilbake på tv-skjermen etter Buffy. Hun har så og si bare spilt i elendige filmer siden Buffy slutta, det hele toppa med filmen om magiske krabber...

 

 

Nye serier i morgen og. NBC med to av sine 3 komiserier i år. Ser fram til begge, selv om jeg tror 'Free Agents' blir kansellert fort. Har jeg på en følelse at 'Up All Night' kan overleve på skjermen med den pushen NBC gjør for serien(som den ikke gjør for Free Agents).

 

'Up All Night' er nok komiserien sammen med Enlightned fra HBO og 2 Broke Girls fra CBS jeg ser mest fram til i høst. Herlig med både Will Arnett fra Arrested Development og Maya Rudolph fra SNL/Bridemaids. Nå spiller heller ikke Arnett "Gob" igjen heller, noe han har gjort altfor mange Gob-kopier etter AD.

 

http://www.youtube.com/watch?v=4cV-PxVLZZs

Lenke til kommentar

Akkurat fått sett piloten av Secret Circle, må jeg likte den svært godt. Definitivt en serie jeg er spent på hvordan vil utarte seg. Jeg liker The Vampire Diaries, og vil nok si meg enig i at dersom du liker den serien, vil du like denne. Selv om de er nokså forskjellige synes jeg. Anbefaler alle å se piloten ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syntes det var litt daff, slik som jeg The Vampire Diaries. Men de fleste som likte nevnte serie vil nok like The Secret Circle.

 

Så nettopp Up All Night sin første episode ferdig. Likte det jeg så, herlig å se Will Arnett i noen annen rolle en Gob eller noen annen form for karakter som nesten er en kopi av Gob fra Arrested Development. Maya Rudoplh er også morsom i serien, litt Applegate og. Tiltross for at jeg aldri har likt sistnevnte noe særlig før. Grei situasjon-sitcom ala The Office som følger to ferske foreldre, slipper heldigvis latterboksen og da serien er slik.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått sett "The Ringer". Kan ikke si jeg ble så imponert, men jeg kommer til å følge med på utviklingen, synes kanskje at serien gikk litt tregt og var lite engasjerende, men den hadde sine øyeblikk. Var et par ting som kanskje gjorde at ting ble litt for tilfeldig, tenker på bytte av identitet osv.

Lenke til kommentar

Konsept-piloter spesielt som 'Ringer' var dårlig, de har mye historie å sette opp i første episode kan bli fort dårlig. Generelt sett så er også piloter til de fleste serier egentlig dårlig og, spesielt på de store nettverkene. De få som nailer det, er flest av kabel-tv.

 

'Ringer'-piloten var en dårlig episode litt på grunn av dette, men historien den prøvde å fortelle føltes ikke troverdig og det var mesteparten av problemet. Og det er nok mest pågrunn av at karakterene var ikke mer enn sjakkbrikker som ikke føltes som virkelige mennesker.

 

De skulle heller ha fokusert på hvorfor hun gjorde valget til å ta over Siobhan's liv. Og ikke la det skje off camera.

 

For meg blir det og veldig at piloter selger seg selv til mest mulige seere, som kan gjøre at seere som vil like neste episode vil falle av og selve serien deretter.

 

Det var også noe litt latterligheter ved piloten som "Ah, Siobhan du er så anderledes blitt :S", og alle de gangene rollene til Sarah Michelle Gellar så seg selv i speilet.

 

Alikevel var det litt potensiale, og kommer nok til å skjekke ut neste episode. Men føler jeg ikke følger med på serien mer etter episode 2, tiltross for at dette var nok en stinky pilot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg helt enig med deg i dette, Maury. Tenkte jeg skulle sjekke ut "Up All Night" som du nevner litt over her, kommer tilbake med førsteinntrykk etterhvert.

 

Da har jeg sett piloten og kan ikke si jeg synes det var noe særlig, lite morsomt og jeg kjøpte ikke handlingen noe særlig. Tviler på at jeg følger mer med på denne. Egentlig ganske kjedelig alt i alt.

Endret av Aalton waits for alice
Lenke til kommentar

Sett første episode av Ringer nå. Ble mer forvirret enn engasjert av det jeg så. Mye historie som skulle fortelles, samtidig som mye skjer off-camera. Flirte godt av båt-scenen som minte meg om noe man kunne se en formiddag på TV2 på 90-tallet, direkte lavmål. Skal se et par episoder til før jeg bestemmer meg, det er potensial til en ganske god serie her.

Lenke til kommentar

'Ringer' er forresten såpedrama. Det er ikke en vanlig dramaserie, og er en av de 2 såpene som kommer i år i primetime sammen med Revenge.

 

'Whitney'-piloten er ute på nett. Elendig laughtrack-serie, trodde jeg likte serien mer enn 'Free Agents US'. Men den var faktisk hakket værre og etter mer omtanke. Fy faen så crap. NBC som leverer de beste komiseriene på de store nettverkene og i form av blant annet '30 Rock', 'Parks & Recreation', 'The Office US' og 'Community'.

 

 

 

'Up All Night' er en pilot jeg likte kjempegodt, selv om den ikke nødvendigvis var så veldig morsom. Må si jeg var overraska over hvor bra Up All Night var. Jeg var litt redd det kom til å bli for sentimentalt, men det var det ikke heller. Vil nok ha gitt piloten en 3.5/5.

 

Det var ikke en hysterisk morsom episode, men det var virkelig solid laget. Og jeg lo et par ganger. Lo spesielt på grunn av Maya Rudoplh, banningen, og Will Arnett sin karakter på butikken med en gammel dame som stalker han og ungen.

 

Var også litt morsomt å se at Nick Cannon (programleder America Got Talent), hadde en så random rolle i piloten.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

http://www.televisionwithoutpity.com/telefile/2011/09/twop-10-the-worst-new-shows-of.php

 

Haha televisionwithoutpity hater virkelig 'Whitney'.

 

De hater piloten så mye at de gir serien både første og andre plass blant høstens dårligste serier i statene.

 

2. Whitney

How do we describe what is easily the worst show of the fall? Dreadful? Painful? Appalling? The kind of torture that is like going through an MRI machine while having a root canal while Fran Drescher's laugh plays on loop and Dr. House tries to kill/cure you? Something along those lines. This multi-camera sitcom sucks the life out of comedienne Whitney Cummings (who is usually wickedly funny in her stand-up and on those Comedy Central Roasts). Here she's trying to be edgy, but the show plays into every single stereotypical sitcom trap that we've seen a million times before. None of the characters are remotely likable. The laugh track is irritating. And every time we think about the possibility of having to watch another episode, we break out in hives.

 

1. Whitney

This show is so insanely bad that it counts twice. It's a double warning to those who might be tempted. Check out the sharp Cummings-produced 2 Broke Girls instead and count your blessings.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Mine tanker rundt 'Ringer' er nå lagt ut på Serienytt. Førsteinntrykket mitt var ikke noe særlig bra. Det virker som det finnes en god serie en eller annen plass i piloten her, men jeg er ikke sikker på om produsentene er dyktige nok til å innse potensiale. Alt fra tonen til skuespillet i serien var særdeles rotete og det hjelper heller ikke at seriens grunnleggende historie blir fortalt på en veldig utroverdig måte.

 

'Up All Night' derimot var en fin liten overraskelse av en serie. Piloten var ikke hysterisk morsom, men den klarte å balansere fint mellom det sentimentale og kyniske. Will Arnett og Christina Applegate hadde god kjemi, mens Maya Rudolph bidro til litt mer sprø komikk. Det var forresten veldig godt å se Arnett i en mer avslappet rolle enn det vi har sett han spille i 'Arrested Development' og '30 Rock'. Jeg kommer til å skrive en lengre anmeldelse av piloten forhåpentligvis i helgen forresten.

 

'Free Agents' var komplett fri for humor derimot. Serien har et godt cast og er skrevet av John Enbom (som skapte 'Party Down' og skrev for 'Veronica Mars'). Men her var det ingenting å trekke på smilebåndet for en gang. Azaria og Hahn viser ingen kjemi, mens alle karakterene føles som brede stereotyper. Et stort problem her er at det er ikke en eneste karakter å sympatisere med. Jeg stoler på Enbom og kommer nok til å se videre med håp om litt mer sympatiske karakterskildringer og forhåpentligvis noe å faktisk le av.

 

'The Secret Circle' gjorde akkurat det den skulle gjøre - være en verdig oppfølger til 'The Vampire Diaries'. Jeg tror faktisk jeg likte denne piloten bedre enn det jeg gjorde 'Diaries' når den først kom ut, men jeg undrer litt over hvordan denne serien kommer til å utvikle seg. Det er et begrenset antall historier man kan lage om hekser, uten å måtte introdusere andre mystiske skapninger, så denne serien kan fort bli mer av en generisk tenåringssåpe enn et overnaturlig drama. Det gjør meg lite interessert i å følge serien videre. Men dette er absolutt ikke dårlig for hva det er. Gale Harold forresten gjorde en respektabel rolle som "bad guy" i piloten.

 

Jeg har ikke fått mulighet til å se 'Homeland' og 'Whitney' pilotene men vil gjøre det så fort som mulig :)

Lenke til kommentar

Jeg fikk sett Alphas i dag, nok en dårlig pilot, i min oppfatning. Det ble så mye tilfeldigheter rundt historien og jeg mistet litt fokus.

 

Jeg satt egentlig å lurte på hvordan det har seg at de har fått de ulike kreftene, er det noe tilfeldig, er det noe genetisk, hva er det? Og han som kunne oppfatte datastrømmer, kjøpte ikke helt den, ble litt for mye av det gode egentlig.

 

Gir den et par episoder, selv om jeg til tider kjedet meg under piloten, dømmer jeg ikke utfallet av serien ut fra en enkelt episode, selv om jeg gjorde det med "Up all Night" som jeg ikke likte noe særlig, men det er nok heller min smak av serier som taler, ikke nødvendigvis kvaliteten og produksjonen av serien.

 

Kan godt skrive litt mer om Alphas om det er av interesse.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...