Kjell Arne Stava Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 En sommer er over,,,,,,, Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Karl-Ivar Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Vakkert sommer minne fra en fin plass! Lenke til kommentar
RAK-foto Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 (endret) Synes dette ble et meget bra naturbilde med en fin dybde og meget bra farger. Liker det jeg ser her - bra jobba. RAK-foto Endret 8. september 2011 av RAK-foto Lenke til kommentar
Kjell Arne Stava Skrevet 9. september 2011 Forfatter Del Skrevet 9. september 2011 Vakkert sommer minne fra en fin plass! Takker Karl Ivar Synes dette ble et meget bra naturbilde med en fin dybde og meget bra farger. Liker det jeg ser her - bra jobba. RAK-foto Lenke til kommentar
Kjell Arne Stava Skrevet 9. september 2011 Forfatter Del Skrevet 9. september 2011 Tusen takk for god tilbakemelding RAK-foto Lenke til kommentar
wasco Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Et godt komp og flotte farger. Men dessverre har det objektivet du bruker sine svakheter. Jeg bruker det samme objektivet selv, så jeg kjenner til dette. Det jeg tenker på er at dette objektivet har problemer med at det blir uskarpt ut i kantene når du bruker det på 18 mm. Dette kommer veldig godt fram på husene til venstre i bildet. På det lille bildet er ikke dette så synlig, men med en gang jeg åpner det i stort format blir dette veldig framtredende. Hva du kan gjøre med det? Begynne å spare penger til et dyrere og bedre objektiv Lenke til kommentar
Kjell Arne Stava Skrevet 9. september 2011 Forfatter Del Skrevet 9. september 2011 Et godt komp og flotte farger. Men dessverre har det objektivet du bruker sine svakheter. Jeg bruker det samme objektivet selv, så jeg kjenner til dette. Det jeg tenker på er at dette objektivet har problemer med at det blir uskarpt ut i kantene når du bruker det på 18 mm. Dette kommer veldig godt fram på husene til venstre i bildet. På det lille bildet er ikke dette så synlig, men med en gang jeg åpner det i stort format blir dette veldig framtredende. Hva du kan gjøre med det? Begynne å spare penger til et dyrere og bedre objektiv Tusen takk for kommentaren Wasco, hehe, spare til ny linse ja, jeg har vel vært inne på tanken, hva med 18/55 linsen er den bedre eller? jeg har jo den liggende Lenke til kommentar
wasco Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 (endret) Tusen takk for kommentaren Wasco, hehe, spare til ny linse ja, jeg har vel vært inne på tanken, hva med 18/55 linsen er den bedre eller? jeg har jo den liggende 18-55 linsen, er vel kittobjektivet som fulgte med da kamera ble kjøpt. Det er dessverre enda dårligere... Men Sigman vår er ikke så ille. Men av og til, hvis resultatet er for dårlig, kutter jeg bare av de ytterste kantene på bildet. En mye bedre måte å ta slike bilder som det du la ut i dag, er å bruke panoramavertøyet som finnes i Photoshop. Det er helt enståend bra. Da tar du bare 4-5 bilder etter hverandre hvor du snur litt på kamera mellom hver eksponering, og så smelter PS disse bildene sammen på en helt fatastisk måte. Endret 9. september 2011 av wasco Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg