Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bygd ny pc, får ikke bilde på skjerm! - Hva nå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hehe ser jeg ikke er den eneste som har problemer. Har også montert min første pc i dag :p Fikk et defekt GTX 570 i posten :( så det var no drit..

 

Hk p8z68-v pro, det jeg lurte litt på med rammen er om du har settet den i riktig slots? hvis du har 2x4gb ram så skal du bruke begge de 2 lyse blå og ikke de sorte.

Lenke til kommentar

Kjøpte rensekit og kjølepasta på digital impuls og la på ett nytt lag. Kan se ut som det er litt ujevnt fordelt eller for mye/lite ettersom cpu temperaturen ligger på rundt 30 grader uten noe programmer som kjører.

 

Minnebrikkene sitter i de blåe festene ja. Er ikke plass til å sette de i de svarte pga av cpu vifta ^^

 

Nå har det kommet et nytt problem på bane... Maskinen registrer ikke skjermkortet(Gigabyte Gtx560ti SO). Har innstalert windows og alt virket vel. Viftene som sitter på kortet ruller å går. Men på device manegment i windows så finner jeg ikke kortet. Bare den intigrerte grafikkløsningen i cpu'n (i5 2500k). Har tatt ut skjermkortet å startet uten, og det virker ikke som det betyr noen ting om kortet er i eller ikke akuratt nå. Prøvde å innstalere drivere, men det ble vanskelig når innstalasjonsprogrammet ikke fant noe kort å innstalere drivere til.

 

Jeg er helt blank på hva mer jeg kan gjøre, utenom å sende det i retur til dustinhome noe jeg helst vil slippe. Er det noen som har noe forslag?

 

EDIT: Så akkuratt at tråden din Tigergutt. Ser ut som vi er i samme båt. Skal prøve noen av de forslagene nevnt i den tråden.

Endret av Mullahk
Lenke til kommentar

Husket å koble til strømkablen(e) til skjermkortet?

 

Husket å sette i skjermkablen i skjermkortet å IKKE i det intregrerte på hovedkortet?

(ja, veldig dumt spørsmål, men vet om 1 som klarte det, og fikk ikke spilt noe spill å kom til meg å klagde på at jeg hadde anbefalt et skjermkort som ikke fungerte :p )

 

Prøv begge PCI-x slottene?

Lenke til kommentar

Strømmen er i skjermkortet ja. Første gang i skrudde på pc'n så satt jeg skjermkabelen i skjermkortet. Da fikk jeg ikke noe bilde. Så etter en del feilsøking, så endte jeg med skjermkabelen i hovedkortet. Da startet maskienen med den intigrerte grafikken. Får ikke prøvd den andre pci slotten rdi kabelen fra psuen til hovedkortet (8 pinen) er for kort, håpløs feil. Men uansett, nå foprøvde jeg akkuratt å resette bios. For å så starte igjen med kabel i skjermkort, da får jeg ikke noe bilde. Før jeg gjore dette sjekket jeg også i bios at den sto på PCIE/PCI.

Lenke til kommentar

Hmm... Det problemet der er noe drit.. har ikke funnet ut av det jeg heller.. Prøvde andre PCIE slots, funka ikke da heller. prøvde skjermkortet på en kompis sin pc funka ikke der heller. Mulig at hovedkortet skader skjermkortet på noen måte?

 

Si i fra hvis du finner det ut!

 

Jeg har sendt mail til komplett skal få tilsendt et nytt og teste. Men må vente til i morgen før jeg får tak i de..

Lenke til kommentar

Ja, da fikk jeg låne et geforce 8600 gts ddr3 skjermkort av en kompis bare for å være helt sikkert på om det var skjermkortet det var galt med. Det funka med en gang. Så regner med både at du jeg og jeg fikk defekte skjermkort?

En ting jeg lurer på var ditt skjermkort møkete/fette på baksiden?

 

Noen som også vet om det er "farlig" å kjøpe ddr3 skjermkort i ddr5 slots?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...