appelsinbrus Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Har rota rundt med drittnettet her i hele dag, og fikk det endelig til å funke. På min maskin, that is; det funker ikke på noen andre maskin i hele huset. Det er trådløst nettverk (Linksys), og innstillingene jeg har på maskina mi er så vidt jeg kan se nøyaktig lik innstillingene som er på de andre maskinene. Jeg er drittlei av å holde på med dette her, og jeg HAAAAATER Windows når sånt som dette skjer, så er det noen som har noen løsning på problemet? Noen annen info som trengs for å kunne komme med tips? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Får de andre kontakt med trådløs nettet da? Om de gjør det kan de pinge noe på internet f.eks www.vg.no eller ipadressen til vg 195.88.54.16. Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 8. september 2011 Forfatter Del Skrevet 8. september 2011 Ja, de er tilkoblet routeren, men de har begrenset tilgang, altså ikke nett. Hvordan i huleste pinger man i Windows 7 da? Makan til talentløst os.. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Hvis de er tilkoblet routeren så skal de ha en intern ip adresse som f.eks 192.168.0.12 eller 10.1.0.12. Hvis ip adressen deres er en 169.x.x.x adresse så er de ikke tilkoblet men har fått en kvasi adresse fra sin egen maskin. Åpne et kommando vindu ved å skrive cmd i kjør feltet på startmenyen. Finn egen ip ved å skrive ipconfig /all Ping en adresse med ping www.vg.no eller ping 196.88.54.16 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå