Gå til innhold

Hvor ofte har dere sosiale sammenkomster og hvor viktig er det?

17 stemmer

1. 1. Hvor ofte har dere sosiale sammenkomster på din arbeidsplass?

• Vi har ingen sammenkomster
      1
    • Vi har kun julebord
      2
    • Vi har sammenkomster en eller flere ganger i løpet av året
      12
    • Kun det vi tar initiativ til selv (lønningspils ol.)
      2

Anbefalte innlegg

Jeg lurer enkelt og greit på hvor ofte dere på din arbeidsplass har sosiale sammenkomster utenfor normal arbeidstid og normale arbeidsrutiner? De fleste har jo julebord en gang i året og kanskje en blåtur på sommeren eller andre festligheter. Noen er til og med så heldige at de reiser på utelandstur med firmaet - enten da med en innlagt messe eller bare ren og skjær kosetur.

Grunnen til at jeg er nyskjerrig er rett og slett fordi det ble tatt opp på min forholdsvis nye arbeidsplass (arbeidet der i 6 mnd nå) at det ikke har vært arrangert noe form for julebord på 5 år og da går bedriften med overskudd. Jeg stusset litt og tenkte at dette var unormalt en såpass liten bedrift med ikke så alt for mange ansatte og når det går økonomisk bra. Jeg klager jo ikke, men jeg stusser litt på det og tenker at det hadde vært sundt for arbeidsmljø og for inspirasjon videre med en sammenkomst eller slik i løpet av året. Vi jobber da tross alt for bedriften og er bærebjelkene for at den i det hele tatt skal fungere.

Slik jeg oppfattet det var det generelt svært stor misnøye og det var ikke akkurat god stemning rundt lunsjbordet (ingen av lederene var tilstede, så dette var kun vi lenger ned som diskuterte) Jeg holder jo meg til en viss grad passiv, fordi jeg ikke har arbeidet der så lenge og liksom ikke har så mye jeg skulle sagt.

Betaler dere for juelbord selv eller er dette påspandert av arbeidsgiver i så tilfelle?

Har et intrykk av at enten så spanderer bedriften veldig med både en og to utenlandsturer i løpet av året og julebord, eller så er det ingenting.. hvor normalt det er med ingenting vet jeg ikke.

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har av og til hatt julebord med følge, og av og til at bare vi ansatte har komt sammen og spist noe mat og kost oss. De siste årene har vi droppet julebord og heller gått på resturant (ansatte + følge) litt tidligere på høsten.

Har også vert en gang på curling, go-kart en gang, vi har syklet rallarvegen, vert på rafting, og så pleier noen få å gå turer innimellom.. Og så er vi vanligvis på utenlandstur annenhvert år. Vi gjør nok litt mer enn de fleste. Bedriften har cirka 17-18 ansatte.

Lenke til kommentar

Har vel "obligatorisk" opplegg 3-5 ganger i året, noe jobb-relatert med sosialt og noe er kun for det sosiale...

Og vi har lønningspils hver måned, samt frivillige ting litt på siden ca 1 gang pr mnd. Men dette gjelder flere enn vår avdeling det er skjeldent så bra oppmøte fra min avdeling på slikt ting.

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar

Her er det julebord og sommerfest. I tillegg har vi samlingsmøte ca hvert kvartal. I tillegg finner hver avdeling på noe sammen en gang i blant (ingen fast rutine), og hvert team har også sine treff en gang i blant. Hender vi får bonus og får da penger til slike sosiale sammenkomster. :)

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vi har ingen sammenkomster i rederiet jeg jobber i. det er bare styrmennene, kapteinene og maskinsjefene ombord alle båter som blir invitert til julebord i Bergen.

det er nok relativt vanlig i dette yrket i og med at alle bor langt unna hverandre, og ville vært meget kostbart å samle alle ansatte ;)

litt kjipt for meg da, men men.. :p

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Ta med gjengen da selv og ta noen pils!

Går også an å drite i det,og heller ta en bytur med kompiser.

Julebord og sosialt med jobben,hvor interesant er det(kommer seff an på kollegaer og sjefer, men men)

Jeg foretrekker en fest med venner og venninner fremfor å late som jeg syntes slike ting på jobben er interesant.

Det er så mange rare folk der,og sjefene er også rare.Så nei takk..

Endret av ArkArk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...