Bjonski Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Andre som irriterer seg over måten Aspiro/Platekompaniet/Telenor/Wimp håndterer kredittkortopplysninger? Jeg var så dum å registrere mitt Master Card på nettsiden deres for å opprette en konto og nå får jeg det ikke fjernet etter at abonnementet er utløpt. Dersom noen får tak i mitt passord til Wimp så kan de gå berserk og abonnere på wimp uten min tillatelse pga. nettsidenen ikke krever noen form for autentisering. Man velger rett og slett kredittkortet som betalingsmåte og trykker betal, så tappes mitt kort for penger. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 (endret) Er veldig enig med det du skriver! Er det noen form for lovverk som gjør at du har krav på at slik tilknyttning fjernes? Edit: Jeg sendte noen eposter, og her har du noen svar som forklarer det meste: Heisann FredrikDet er flere enn deg som har bedt om en slik funksjon, og vi skal ta dette opp i ett møte med utviklerstaben. Dog kan vi ikke love noe om når slik implementasjon vil finne sted. Vi lagrer aldri komplette kredittkortnummer i våre systemer, kun deler av dem og aldri sikkerhetskoden, så ved eventuelt sikkerhetsbrudd vil hackere sitte igjen med bruddeler av kortnummer, som dermed ikke kan brukes til stort. --- Mvh WiMP Kundeservice, som ønsker deg en riktig god dag Hei Fredrik, De fleste tjenester har en avtale som du må “godta” eller “ikke godta” før du kan ta i bruk tjenesten. I noen tilfeller er et av kravene at du må ha registrert et kredittkort for å ta i bruk tjenesten. Jeg er enig med deg i at dette ikke er like greit! Alternativet i mange tilfeller er å ikke bruke tjenesten. Du kan imidlertid gjøre noen tiltak for å sikre deg, om du likevel velger å bruke tjenesten: - Bruk et eget kredittkort for slike tjenester. - Kontroller faktura for kredittkort nøye før du betaler. - Klag til kredittkortleverandøren om det er noe mistenkelig eller feil på fakturen. Med vennlig hilsen Tone Hoddø Bakås Norsk senter for informasjonssikring Endret 9. september 2011 av Gavekort Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 19. september 2011 Forfatter Del Skrevet 19. september 2011 (endret) Jeg har også sendt epost til Aspiro, men svarene deres er så naive. Første svar jeg fikk var at sikkerheten var god nok, neste svar var bare "takk for forslaget". Problemet med nettsiden er ikke at hackere kan stjele kortinformasjonen, men de kan starte og stenge subscription uten noen form for verifisering. En hacker/kompis/dårlig kompis kan rett og slett tappe deg for penger ved å sette opp en subscription uten at sikkerhetskoden noen gang må tastes inn, fordi dette er "lagret" i systemet. Edit: Klart jeg skulle lest vilkårene for bruk av siden, men jeg har aldri vært borti et betalingssystem som ikke lar deg fjerne kortinfo etter eget ønske. Endret 19. september 2011 av Bjohansen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå