Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Stasjonær PC falt rett ati gulvet 30cm fall!

Anbefalte innlegg

Hei!

Det kommer ikke annet enn svart skjerm, ingen annet tegn til liv i PC'en. Ikke engang lys i numlock på tastaturet ved viftelyd. CPU viften går ikke, men det kan være er vanlig når den ikke har startet skikkelig opp. Dessuten ser CPU og viften til å sitte godt på plass.

Det jeg antar er at noe har skjedd med skjermkortet.

Visste ikke at et lite 30cm fall for en 15kg tung stasjonær pc kunne skade indre komponenter som er festet fast. Maskinen har virket helt perfekt i over 1 år, inntil i dag etter fallet.

Noen som har noen forslag? Jeg har prøvd å koble bort alt unntatt skjermkort til hovedkortet, men bare svart skjerm (bruker hdmi utgangen på skjermkortet tilkoblet et TV)

:

Håper noen har vært borti noe lignendes, og har funnet en løsning! Hjelp!!! :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har demontert alt, koblet strøm fra strømforsyningen til hovedkort. Viftene starter, unntatt CPU viften (men den begynner nok ikke å gå uten at CPU jobber). Deretter koblet skjermkortet til hovedkortet med ekstra strøm fra strømforsyningen. Samme, bare viftelyd og svart skjerm.

Koblet til tastaturet som sagt bare for å se om den klarte å boote, men ingen lys i numlock eller når jeg trykker numlock.

Så er usikker på om kanskje det er noe annet enn skjermkortet siden den ikke ser ut til å boote. :(

Lenke til kommentar

Tatt ut minne og cpu også?

Nei, regner ikke med at minnet har blitt ødelagt eller skadet etter at kabinettet fallt i gulvet. Det er vel rart vel?

Eneste grunnen til at jeg ikke har koblet fra CPU, er pga den jækla kjøleribba som er så godt skrudd fast over.

Har du noen tips til hva jeg bør se etter om jeg kobler fra CPU? Noen tegn fra PC etc?

Lenke til kommentar

Det er ikke mye som skal til for at cpu eller minne hopper ut av slottene sine og blir stående skeivt. Ta ut minne og cpuen og monter igjen du.

Jeg har prøvd å ta ut minnet, men samme. CPU skal jeg ta ut i morgen. Takk for hjelp. Siste håp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...