Greddi Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Big bang teorien er utdatert. Den er så full av motsigelse og paradoxer og passer ikke inn i meta-fysikken. Lenke til kommentar
20cmslapp Skrevet 8. september 2011 Forfatter Del Skrevet 8. september 2011 Hva mener du er den riktige religionen? Er kristendommen mer riktig enn f.eks Islamisme, eller er begge like riktige? Jeg mener at alle religioner som tror på "noe gudommelig" er riktige. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Hva mener du er den riktige religionen? Er kristendommen mer riktig enn f.eks Islamisme, eller er begge like riktige? Jeg mener at alle religioner som tror på "noe gudommelig" er riktige. Så, literaturen har ingenting å si, så lenge man tror på noe er det riktig? Lenke til kommentar
NothingForever Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Blir sex noe mindre fantastisk om vi ikke er skapt av en gud med en plan? Jeg vil jo heller si at det er MER fantatisk. Det har blitt så fantastisk godt etter milliarder av år uten noen som helst "plan".. Tenk på det, du.. Lenke til kommentar
20cmslapp Skrevet 8. september 2011 Forfatter Del Skrevet 8. september 2011 Hva mener du er den riktige religionen? Er kristendommen mer riktig enn f.eks Islamisme, eller er begge like riktige? Jeg mener at alle religioner som tror på "noe gudommelig" er riktige. Så, literaturen har ingenting å si, så lenge man tror på noe er det riktig? Litteraturen er kultur og oppfinnsomhet. Litteraturen er moralske fortellinger tillagt religionen Blir sex noe mindre fantastisk om vi ikke er skapt av en gud med en plan? Jeg vil jo heller si at det er MER fantatisk. Det har blitt så fantastisk godt etter milliarder av år uten noen som helst "plan".. Tenk på det, du.. Skjønner hvordan du tenker. La oss snu på flisa. Blir sex mer fantastisk hvis du itillegg kan leve evig å ha sex i himmelen? Lenke til kommentar
Scorpion88 Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Jeg havner hvertfall ikke i helvete. Sikker? Hvordan kan du vite at den guden du tror på er den riktige? Hvorfor tror du religioner har historier om helvete? Kan det ha noe med at de som har skrevet disse historiene ønsker å skremme folk til å tro? Lenke til kommentar
oppvaskkost Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 ..ikke alle religioner tror på noe overnaturlig. Såvidt jeg vet har alle religioner en ide om sjeler som på en eller annen måte eksisterer uavhengig av de fysiske kroppene våre. Den ideen er overnaturlig nok for meg. Lenke til kommentar
20cmslapp Skrevet 8. september 2011 Forfatter Del Skrevet 8. september 2011 Jeg havner hvertfall ikke i helvete. Sikker? Hvordan kan du vite at den guden du tror på er den riktige? Hvorfor tror du religioner har historier om helvete? Kan det ha noe med at de som har skrevet disse historiene ønsker å skremme folk til å tro? Jeg tror at noe overnaturlig står bak skapelsen, ergo jeg tror at når man dør så rotner man ikke under jorda Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 (endret) Det virker for meg som om du ikke tror på noe som helst i bibelen egentlig. Kun at det er en mann oppi skyene som du kan bli med inn i evigeten mot at du retter oppmerksomheten mot han. Altså ikke noe spesielt kristent ved troen din i det hele. Det du har å tape med din tro, er lysten til å finne ut hvordan ting faktisk gikk fore seg den gangen (big bang). Edit: Gå å grav opp grava til en person som har vært død noen mnd/år så skal jeg love deg at de har begynt eller rotnet helt. Endret 8. september 2011 av janovi Lenke til kommentar
Scorpion88 Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 (endret) Jeg tror at noe overnaturlig står bak skapelsen, ergo jeg tror at når man dør så rotner man ikke under jorda Tror du den råtner over jorden da? Den kan selvsagt hindres i å råtne ved at den kremeres eller at den blir mumifisert. Endret 8. september 2011 av Scorpion88 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Det virker for meg som om du ikke tror på noe som helst i bibelen egentlig. Kun at det er en mann oppi skyene som du kan bli med inn i evigeten mot at du retter oppmerksomheten mot han. Altså ikke noe spesielt kristent ved troen din i det hele. Det du har å tape med din tro, er lysten til å finne ut hvordan ting faktisk gikk fore seg den gangen (big bang). Hyklere kalles dette på godt norsk. Lenke til kommentar
20cmslapp Skrevet 8. september 2011 Forfatter Del Skrevet 8. september 2011 Det virker for meg som om du ikke tror på noe som helst i bibelen egentlig. Kun at det er en mann oppi skyene som du kan bli med inn i evigeten mot at du retter oppmerksomheten mot han. Altså ikke noe spesielt kristent ved troen din i det hele. Det du har å tape med din tro, er lysten til å finne ut hvordan ting faktisk gikk fore seg den gangen (big bang). Edit: Gå å grav opp grava til en person som har vært død noen mnd/år så skal jeg love deg at de har begynt eller rotnet helt. Hva er din definisjon på kristendom bortsett fra å tro på noe overnaturlig dvs Gud? Det virker for meg som om du ikke tror på noe som helst i bibelen egentlig. Kun at det er en mann oppi skyene som du kan bli med inn i evigeten mot at du retter oppmerksomheten mot han. Altså ikke noe spesielt kristent ved troen din i det hele. Det du har å tape med din tro, er lysten til å finne ut hvordan ting faktisk gikk fore seg den gangen (big bang). Hyklere kalles dette på godt norsk. Hykler faktisk. Du har ikke fått deg noe på noen måneder eller? Lenke til kommentar
soulless Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 omg.. Rent hypotetisk, om Jhve eksisterer, himmelen eksisterer, sjeler eksisterer og disse kan på magisk vis fly til denne "himmelen". Hvorfor antar du da at Jahve, etter å ha skapt deg men en hjerne som i prinsippet kan benytte seg av rasjonelle kognitive funksjonet, vil ønske å slippe deg inn når det like gjerne kan tenkes at denne guden vil ha deg til å brenne pga ditt misbruk av eget sinn? Hvem er du egentlig som hevder å vite hva gud tenker og hvordan han dømmer? Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Det har kommet relativt gode beviser på at evolusjonsteorien er et faktum. Big bang teorien er også en meget gjeldene teori på hvordan "universet ble til." MEN. Hverken evolusjonsteorien eller Big Bang teorien sier noe om hva som skjedde før disse hendelsene. Hvorfor står ikke Gud bak dette? Noe må jo stå bak, måtte det være kjemiske reaksjoner eller Gud - noe som forøvrig er opptil enhver å bestemme hva de tror som mest sannsynlig. Så. Hva har du å tape på å være kristen? La oss si at alle dere ateister eller ikke-troende tar feil og at Gud eksisterer. Himmel eller helvete? Hva ville du valgt om du fikk 5 sekunder? Akkurat, ja. Var det jeg trodde. Jeg er oppvokst i Norge og i kristen tro. Jeg tror at noe må stå bak Big Bang. Derfor ser jeg på meg selv som kristen. Det er bedre å tro enn å ikke tro. Selvom du er en kristen betyr ikke det at du må gå i kirken hver søndag, be til Gud daglig eller lese bibelen som en 7-åring leser Donald Duck. Jeg er kristen, men har sex med tilfeldige jenter. Jeg tror Gud skapte sex for at det skal nytes. Hvorfor skulle han ellers ha skapt oss med kjønnsorganer? Sex er deilig, bruk det du har blitt skapt med. Jeg er kristen, men drikker ofte alkohol. Vin er nevnt mange ganger i bibelen. Vin og øl er drikker som kan nytes. Jesus gjorde det. Disiplene gjorde det. Jeg gjør det. Kristenlivet trenger ikke å være kjipt. Det viktigste er at du tror på treenigheten, at de sto bak skapelsen og at Jesus sto opp fra de døde. Da er du good to go ting jeg har å tape: tid, selvrespekt(i form av å tro på noe med så mye feil og usannsynligheter), for ikke å nevne at det finnes mange tusen religioner, kunne likeså godt vært en av dem, jeg vil tape en del av mitt ordforråd ettersom jeg banner litt her og nå, og når du sier: " Jeg er kristen, men har sex med tilfeldige jenter. Jeg tror Gud skapte sex for at det skal nytes. Hvorfor skulle han ellers ha skapt oss med kjønnsorganer? Sex er deilig, bruk det du har blitt skapt med." så bryter du faktisk din religions retningslinjer, om jeg faktisk skulle gått utifra at helvete KUNNE vært ekte, hadde jeg nok ikke gjort dette likevel....(nå har jeg ikke dette å tape ettersom det ikke skjer uansett :\ ) i tillegg er det viktigste i kristendommen som du har nevnt å TRO, man kan desverre ikke tvinge tro på noen (ikke engang seg selv) og det er da totalt umulig for meg å være kristen ettersom min skeptisme sammenlagt med mitt inteligens nekter meg å tro på det som står i biblene. Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 (endret) Nei, du er tydeligvis ikke helt på nett, men det finnes massevis av prima psykologer som sikkert kan få deg på rett kurs igjen. Et kjapt google-søk: "It's impossible to know exactly, but estimates are that about 5 billion people are religious, which is about 80% of the world, the number is declining rapidly especially in developing countries such as China. Most of those are Christian, Muslim, or Hindu." Jeg tror at alle alternative religioner alle faller tilbake på den kristne Gud. Dvs at 80% av verdens befolkning behøver psykologer? Kanskje det er de resterende 20% som trenger psykolog? her er værtfall en tro vi alle kan si 100% sikkert at er feil, det har seg nemlig slik at alternative religioner er på oppreisning (samt asiatiske) f.eks buddhisme og noen originale wicca religioner kommer til tanke, i tillegg ser vi at i land som Norge har antall "deltagende" kristne sunket kraftig, de bryr seg nemlig ikke om kirka lengre (og jeg vil personlig anta at disse menneskene er reggistrert i kirkens register men ikke egentlig kristne, bare for late til å melde seg ut (som meg)) Norges kristne er på vei til å bli ikke troende, mens et fåtall faller over på hinduisme/buddhisme/taoisme/o.l. edit: vil såfremt nevne at etter å ha lest absolutt alt har jeg bestemt meg for å opprette opp en egen religion (ettersom alle faller på samme gud så kommer jeg heldigivs ikke i helvete ) min religion handler hovedsakeli om at universet sprenger vært 3. år men bygges opp igjen, dette merker heldigvis ikke vi, ved en feiltakelse skjedde big bang med dette sprenget på grunn av at sprenget ble et lite hakk større. heldigvis for alle kan vi stoppe disse ekslosjonene, jeg er nemlig den utvalgte, alle i min religion burde gi meg penger slik at jeg kommer fint igjennom studentlivet og kan leve i luksus, kun da kan vi stoppe ekplosjonen som skjer nesteår uten av vi merker det, så slipper vi å gjenoppbygges... takk for tråden, føler meg nå mye tryggere på å havne i himmelen med min religion ps det er en gud som forårsaker spregningene, jeg er hans adopterte sønn, vi kaller ham Pi Endret 8. september 2011 av Gnurk(homesmasher) Lenke til kommentar
phydeaux Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 La oss si at alle dere ateister eller ikke-troende tar feil og at Gud eksisterer. Gud... eller Allah... eller Vishnu... eller Odin... eller Poseidon... Jeg tror Gud skapte sex for at det skal nytes. Hvorfor skulle han ellers ha skapt oss med kjønnsorganer? Sex er deilig, bruk det du har blitt skapt med. Jeg tror Gud skapte hjernen for at den skal brukes. Hvorfor skulle han ellers ha skapt oss med en frontallapp og evnen til å formulere setninger og evnen til kritisk tankegang? Tankevirksomhet er deilig - bruk det du har blitt skapt med. Kristenlivet trenger ikke å være kjipt. Det viktigste er at du tror på treenigheten, at de sto bak skapelsen og at Jesus sto opp fra de døde. Da er du good to go Jeg er en ateist ift den kristne Gud på samme måte som at du er ateist ift Allah. Vi er alle good to go... 1 Lenke til kommentar
Tobben70 Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Til TS: Du er ikke kristen. Du tror ikke på bibelen og følger ikke kristne retningslinjer. Du tror på et høyere vesen fordi du ikke vet hvordan alt har oppstått, og fordi du håper på et evig liv/frykter et evig liv. Du vil "sikre" deg. Vi som er ateister kan ikke "sikre" oss. Vi kan ikke bestemme oss for å tro. Vi finner gud(i alle former) som helt usannsynlig. Det er ingenting som tyder på at det finnes noe gudommelig, og vi kan derfor ikke tro. Jeg tror at du vil finne ut av dette etterhvert som du blir eldre(og klokere). Så lenge får du fortsette å helgardere - leve livet, og samtidig tro på en eller annen gud. Hvis du virelig tror da? Gud vil nok gjennomskue deg hvis du bare sier det for å være på den sikre siden 2 Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Det virker for meg som om du ikke tror på noe som helst i bibelen egentlig. Kun at det er en mann oppi skyene som du kan bli med inn i evigeten mot at du retter oppmerksomheten mot han. Altså ikke noe spesielt kristent ved troen din i det hele. Det du har å tape med din tro, er lysten til å finne ut hvordan ting faktisk gikk fore seg den gangen (big bang). Edit: Gå å grav opp grava til en person som har vært død noen mnd/år så skal jeg love deg at de har begynt eller rotnet helt. Hva er din definisjon på kristendom bortsett fra å tro på noe overnaturlig dvs Gud? Det er som en annen var inne på: Å tro på Guds ord (Bibelen) og leve etter de verdiene og alt annet den måtte innebære. Men dette er bare det jeg føler skal til for at du skal kunne kalle deg skikkelig kristen. Som du ser pleier de fleste å ha egne definisjoner... Du er forøvring (imo) bare en typisk hobbykristen; en som bare tar det av troen som passer deg. Men det skal forsåvidt nevnes at det er bedre enn alternativet: støtte slakt av homofile, steining av ungdommer som ikke respekterer foreldrene sine, drap av alle som jobber på søndager, etc.). Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Hvorfor skal jeg tro på Gud i stede for Tekoppen som roterer rundt månen, det komiske horret, eller det flyvende spagetthi monsteret? Det er mitt spørsmål. Og igjen: Hvem skapte Gud? 1 Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Argumentet ditt gjelder også for: Mithra, Ra, islam sitt syn på Gud + alle andre religioner i verden. Er godt å høre at du er ikke så virkelighetsfjern at du benekter evolusjon(som du påpeker ikke handler om livets opphav, godt jobbet). Er vel i grunn i det argumentet mitt er, hvordan vet jeg hvilken religion har rett? Vitenskapen kan aldri motbevise Gud, en slik påstand har heller aldri blitt sagt, iallefall ikke av en seriøs vitenskapsmann. Edit: Obs, Stephen Hawking, men han argumenterer heller for at universet trengte nødvendigvis ikke Gud i sin skapelse. Enkelt. Alle religioner bunner ut i den samme fellesnevneren. Se over Jeg leste det, og det forklarer ingenting, du bare gir meg en definisjon på hva religion er, det er ikke folk noe særlig uenig om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå