20cmslapp Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Det har kommet relativt gode beviser på at evolusjonsteorien er et faktum. Big bang teorien er også en meget gjeldene teori på hvordan "universet ble til." MEN. Hverken evolusjonsteorien eller Big Bang teorien sier noe om hva som skjedde før disse hendelsene. Hvorfor står ikke Gud bak dette? Noe må jo stå bak, måtte det være kjemiske reaksjoner eller Gud - noe som forøvrig er opptil enhver å bestemme hva de tror som mest sannsynlig. Så. Hva har du å tape på å være kristen? La oss si at alle dere ateister eller ikke-troende tar feil og at Gud eksisterer. Himmel eller helvete? Hva ville du valgt om du fikk 5 sekunder? Akkurat, ja. Var det jeg trodde. Jeg er oppvokst i Norge og i kristen tro. Jeg tror at noe må stå bak Big Bang. Derfor ser jeg på meg selv som kristen. Det er bedre å tro enn å ikke tro. Selvom du er en kristen betyr ikke det at du må gå i kirken hver søndag, be til Gud daglig eller lese bibelen som en 7-åring leser Donald Duck. Jeg er kristen, men har sex med tilfeldige jenter. Jeg tror Gud skapte sex for at det skal nytes. Hvorfor skulle han ellers ha skapt oss med kjønnsorganer? Sex er deilig, bruk det du har blitt skapt med. Jeg er kristen, men drikker ofte alkohol. Vin er nevnt mange ganger i bibelen. Vin og øl er drikker som kan nytes. Jesus gjorde det. Disiplene gjorde det. Jeg gjør det. Kristenlivet trenger ikke å være kjipt. Det viktigste er at du tror på treenigheten, at de sto bak skapelsen og at Jesus sto opp fra de døde. Da er du good to go Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Du er tydeligvis også høyst sannsynlig et troll. Lenke til kommentar
20cmslapp Skrevet 8. september 2011 Forfatter Del Skrevet 8. september 2011 Er klar over at det kan virke sånn. Men jeg er faktisk ikke et troll Kjenner du deg ikke igjen i det jeg skriver? Hvis du tenker litt etter så finnes det MANGE kristne som meg, sannsynligvis også i din vennekrets eller som er bekjente. Jeg kan være den første til å innrømme at jeg som 16-åring ble midlertidig ateist, men har gått tilbake til å ha tro, men leve livet Det kalles liberal tro Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Jeg kjenner ingen kristne da jeg omgås folk med hue skrudd på riktig vei. 6 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Hva var før universet? Gud? Hvordan oppsto gud og hvordan opptro det for å skape universet? Hva vinner man på å tro? Syns du gud er lettere å forstå enn vitenskapelige teorier? 3 Lenke til kommentar
20cmslapp Skrevet 8. september 2011 Forfatter Del Skrevet 8. september 2011 Jeg kjenner ingen kristne da jeg omgås folk med hue skrudd på riktig vei. Siden jeg har en tro så har jeg ikke "hode skrudd på riktig vei?" For en voksen og debattverdig kommentar Jeg havner hvertfall ikke i helvete. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Nei, du er tydeligvis ikke helt på nett, men det finnes massevis av prima psykologer som sikkert kan få deg på rett kurs igjen. Lenke til kommentar
20cmslapp Skrevet 8. september 2011 Forfatter Del Skrevet 8. september 2011 Hva var før universet? Gud? Hvordan oppsto gud og hvordan opptro det for å skape universet? Hva vinner man på å tro? Syns du gud er lettere å forstå enn vitenskapelige teorier? La oss snu på flisa. Hva var før Big Bang? En klump med diverse atomer som tilslutt ga opprinnelsen til universet og dets mange planeter? Noe MÅ ha startet ALT. Når moren og faren din hadde sex, og når spermen blandet seg på eggcellen var det STARTEN på DEG. Jeg sier ikke at jeg har rett. Jeg sier at Gud er en mulig forklaring på hvordan ting startet, og det er en forklaring jeg setter min lit til sammenlignet med vitenskapelige teorier. Det er det som er så bra med Gud. Hvis man godtar at han startet alt så faller alle brikkene på plass! Lenke til kommentar
20cmslapp Skrevet 8. september 2011 Forfatter Del Skrevet 8. september 2011 Nei, du er tydeligvis ikke helt på nett, men det finnes massevis av prima psykologer som sikkert kan få deg på rett kurs igjen. Et kjapt google-søk: "It's impossible to know exactly, but estimates are that about 5 billion people are religious, which is about 80% of the world, the number is declining rapidly especially in developing countries such as China. Most of those are Christian, Muslim, or Hindu." Jeg tror at alle alternative religioner alle faller tilbake på den kristne Gud. Dvs at 80% av verdens befolkning behøver psykologer? Kanskje det er de resterende 20% som trenger psykolog? Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 (endret) Aah, enda en standard tråd hvor de militante-ateistene hiver seg over det som glupske ulver og legger ut om at alle religiøse er psykotiske personer som trenger hjelp. Er så jævlig latterlig at jeg kjenner jeg blir lei meg. Nei du har ikke noe å tape på det Høres ut som du har et bra liv! Liver nå ca det samme bortsett fra at jeg er åpen for det meste. Får jeg ihvertfall mye gode venner som respekterer hva mitt livssyn er Takk for meg! Endret 8. september 2011 av Muffinss 3 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 (endret) Du tror med andre ord litt på bibelen og litt på vitenskapen. Som mange andre, støtter du deg til bibelen når det er ting vitenskapen enda ikke kan forklare, men til vitenskapen når de kan forklare det... Du tror ikke at gud skapte jorden, mennesket og universet slik det står i bibelen, men tror på at gud lagde Big Bang, noe som ikke er nevnt i bibelen i det hele tatt. Personlig ser jeg på deg som en mellomting mellom kristen og ikke-kristen, tar det "beste" fra begge sider og setter det samme slik du selv vil... Du har rett i en ting, alle brikkene faller på plass når man tror på gud, ca på samme måte som at brikkene faller på plass når man får beskjed om at det er julenissen som legger gavene under treet og tannfeen som legger penger i glasset... Edit: Ha din tro, ta vare på den om den fungerer for deg. Men ikke prøv å overbevis andre om at du har funnet den perfekte troen, at din tro er riktig eller at andre bør tro på det samme som deg Endret 8. september 2011 av aklla waits for alice 1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Ja det er ikke til å komme unna at det er mange som ikke klarer/tør å tenke sjøl. At 80% av jordas befolkning ikke har kapasitet til å dra egne sluttninger sier jo sitt. Lenke til kommentar
20cmslapp Skrevet 8. september 2011 Forfatter Del Skrevet 8. september 2011 Du tror med andre ord litt på bibelen og litt på vitenskapen. Som mange andre, støtter du deg til bibelen når det er ting vitenskapen enda ikke kan forklare, men til vitenskapen når de kan forklare det... Du tror ikke at gud skapte jorden, mennesket og universet slik det står i bibelen, men tror på at gud lagde Big Bang, noe som ikke er nevnt i bibelen i det hele tatt. Personlig ser jeg på deg som en mellomting mellom kristen og ikke-kristen, tar det "beste" fra begge sider og setter det samme slik du selv vil... Du har rett i en ting, alle brikkene faller på plass når man tror på gud, ca på samme måte som at brikkene faller på plass når man får beskjed om at det er julenissen som legger gavene under treet og tannfeen som legger penger i glasset... Jeg tror mye i bibelen skal bli tolket. Jeg tror f.eks ikke at Jesus gikk på vannet, at en brennende busk kan snakke eller at Noahs ark fant sted. For å være helt ærlig så tror jeg bibelen er skrevet av mennesker og at mye har blitt forandret over tid. Hvordan kan man kontrollere hva folk har redigert inn i boken? Jeg tror på en Gud som finnes i hjertet til hvert enkelt menneske. En Gud som står for kraft, trygghet og glede. 1 Lenke til kommentar
20cmslapp Skrevet 8. september 2011 Forfatter Del Skrevet 8. september 2011 Ja det er ikke til å komme unna at det er mange som ikke klarer/tør å tenke sjøl. At 80% av jordas befolkning ikke har kapasitet til å dra egne sluttninger sier jo sitt. At du ser nede på 80% av verdens befolkning sier jo sitt Mulig du har rett, mulig jeg har rett, men den ekle holdningen du har ovenfor religiøse gjør meg kvalm. Du bare trekker konklusjonen at du er mye smartere enn 4 av 5 i gata og innerste inne ser på dem som folk med hode "skrudd på feil vei." Jaja. Ditt valg. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Jeg tror ikke fordi jeg ikke VIL tro. Jeg tror ikke fordi jeg ikke TROR! Hva har du å tape på å tro på julenissen? Hvis han fins og du er snill får du jo pakker, men hvis han fins og du er slem får du bare en kullbit. Om du fikk 5 sekunder å velge er valget enkelt. Hva taper du på å tro på julenissen? Om han ikke finnes så taper du jo ingenting på å tro? Ser du poenget mitt? Du har ingen appel hvor HVORFOR vi skal tro, bare at vi taper på å ikke tro. Noe som igjen er DIN oppfattning. Millioner av andre kristne vil si at du er en falsk kristen som synder og vanærerer guds lover, som har sex med fremmede før ekteskap. 2 Lenke til kommentar
20cmslapp Skrevet 8. september 2011 Forfatter Del Skrevet 8. september 2011 Jeg tror ikke fordi jeg ikke VIL tro. Jeg tror ikke fordi jeg ikke TROR! Hva har du å tape på å tro på julenissen? Hvis han fins og du er snill får du jo pakker, men hvis han fins og du er slem får du bare en kullbit. Om du fikk 5 sekunder å velge er valget enkelt. Hva taper du på å tro på julenissen? Om han ikke finnes så taper du jo ingenting på å tro? Ser du poenget mitt? Du har ingen appel hvor HVORFOR vi skal tro, bare at vi taper på å ikke tro. Noe som igjen er DIN oppfattning. Millioner av andre kristne vil si at du er en falsk kristen som synder og vanærerer guds lover, som har sex med fremmede før ekteskap. Respekterer ditt valg der. Jeg forstår at man ikke kan tvinge folk til å tro på en Gud. Derfor er jeg også imot åpen forkynnelse, for eksempel på gaten eller på døren til folk. Men den metaforen med Julenissen syntes jeg blir for useriøs. Ja, det går prinsipielt ut på det samme. Det vil si tro. Men å tro på at noe står bak skapelsen er noe helt annet enn å tro på at julenissen gir oss pakker. Vi vet vel strengt talt 100% sikkert at det er mamma eller pappa som har pakket inn gavene. Vi vet ikke med 100% sikkerhet hva som står bak skapelsen. Er Gud en sikker teori? Neppe. Er Gud en mulig teori? Såvisst. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Nå forveksler du overtro med menneskelighet da serru. Jeg tør påstå at de aller fleste "ateister" eller ikke religiøse har et mye mer verdifullt menneskesyn og medmenneskelighet enn de aller fleste såkalte kristne eller troende. Den eneste religion eller livsynsrettning jeg har det minste til overs for er buddister, de har skjønt mye. Det finnes ikke noen ting på denne jord som har lagd mer faenskap enn tro/overtro. Religion står bake mer eller mindre alle konflikter/kriger denne planeten har sett. Det er jo en skikkelig fin greie å promotere noe som står bak majoriteten av kriger og ufred som har regjert denne planeten. Bare stå på. 2 Lenke til kommentar
Annie_Young Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Smart spørsmål.Ønsker ikke at du skal rulle tilbake i det. Så vil jeg spørre motsatt glupp litt Hehe. Før du setter på den teipen på den måten er ikke det som er registrert. Du tenker på det. Jeg sa: Annie Young 2011 1 Lenke til kommentar
20cmslapp Skrevet 8. september 2011 Forfatter Del Skrevet 8. september 2011 Nå forveksler du overtro med menneskelighet da serru. Jeg tør påstå at de aller fleste "ateister" eller ikke religiøse har et mye mer verdifullt menneskesyn og medmenneskelighet enn de aller fleste såkalte kristne eller troende. Den eneste religion eller livsynsrettning jeg har det minste til overs for er buddister, de har skjønt mye. Det finnes ikke noen ting på denne jord som har lagd mer faenskap enn tro/overtro. Religion står bake mer eller mindre alle konflikter/kriger denne planeten har sett. Det er jo en skikkelig fin greie å promotere noe som står bak majoriteten av kriger og ufred som har regjert denne planeten. Bare stå på. Dette er jeg fullstendig klar over, og det er trist. Tro og religion har dessverre blitt brukt som middel til å styre store folkemengder. Det vil alltid være uærlige mennesker med dårlige hensikter. Det betyr derimot ikke at kristendommen er en falsk religion tro. Det betyr heller ikke at den normale kristne i gata vil bruke troen til å kontrolle menneskemengder, drepe småbarn eller sivile. Smart spørsmål.Ønsker ikke at du skal rulle tilbake i det. Så vil jeg spørre motsatt glupp litt Hehe. Før du setter på den teipen på den måten er ikke det som er registrert. Du tenker på det. Jeg sa: Annie Young 2011 Skjønte ikke denne Millioner av andre kristne vil si at du er en falsk kristen som synder og vanærerer guds lover, som har sex med fremmede før ekteskap. Disse kristne har blitt hjernevasket. Vi lever trossalt i 2011! Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 (endret) Du misforstår poenget mitt. Si meg hvorfor jeg skal tro på gud og ikke allah? edit: Millioner av andre kristne vil si at du er en falsk kristen som synder og vanærerer guds lover, som har sex med fremmede før ekteskap. Disse kristne har blitt hjernevasket. Vi lever trossalt i 2011! Hvorfor har årstallet vi lever i noe å si fra hva som er guds lover? For tusen år siden var både slaveri, steining og heksebrenning aksepterte kristne moraler. Hvorfor visste ikke de, som har samme boken som deg at de kan gjøre akkurat som de vil, så lenge de tror? Endret 8. september 2011 av Valkyria 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå