Trono Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 I går skjedde det noe merkelig med maskinen min. Jeg hadde den stående på (som vanlig) og gikk for å ordne noen ting. Da jeg kom tilbake stod den med svart skjerm (den fikk signal, men det var ikke noe bilde).. Jeg prøvde litt forskjellige ting, men det viste seg at den hadde hengt seg, så jeg rebootet. Maskinen starter fint, windows XP logo kommer frem, men i det den skal inn i selve windows blir skjermen bare svart igjen, og der står den. Har prøvd safe mode, command prompt, last known good configuration etc. alt med samme resultat. Når jeg prøver safe mode kommer den til en fil som heter mud.sys (tror jeg det var), den loader et par sekunder etter det, så kommer det et blink på lysene på tastaturet før det er det stopp. Jeg satte i en gammel harddisk som jeg har brukt før med XP installert og fikk samme problemet. Jeg har hørt om samme problemet før og at det er pga hovedkortet. Det skal visst være ett eller annet man kan stille i BIOS for å fikse problemet. Har prøvd div. småting uten at det hjelper. (Disabler jeg APM restarter den bare før den viser XP logo'en) Noen som har noen gode ideer? Lenke til kommentar
Trono Skrevet 7. august 2003 Forfatter Del Skrevet 7. august 2003 okey, nm.. fant ut av problemet. s-ata kontrolleren (eller muligens driverne til den) som har tatt kvelden... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå