Gå til innhold

Test: Corsair Hydro H100

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke alle har plass til dual-rad i kabinettet. Test H80 også. Blir interessant å se hvor den plasserer seg.

Slutt å tull.. eller..

HW.no refererer jo til H80 gjennom hele artikkelen, pluss resultater av H80 vises også i grafene, pluss de linker også til H80 testen på både første og siste side.

Til hw.no, dere burde legge ved system temperatur, samt temperatur på andre komponenter i pcen. En av de store fordelene med vannkjøling er jo at de kaster varmen ut av kabinettet.

Hvor ser du H80 i grafene her? -er det H50, H60 eller H70 du snakker om?

Ref linken din, ser du H80 på alle grafene.

H100 = Corsair H100

H80 = Corsair Hydro Series H80

H70 = Corsair H70

H60 = Corsair Hydro H60

H50 = Corsair H50

forstår at det kan være lett å overse den siden den har fått ett litt annerledes navn, men den ligger nå der på lur i alle grafene :)

Lenke til kommentar

Slike lukkede vannkjølingssett har en stor ulempe vs luft...

De hindrer luft i å nå hovedkortet, og da spesielt MOSFET kretsene.

Tror ikke de på Classern ville likt det, da de ligger på 70 grader under vanlig bruk, og det er før du øker frekvensen.

Enda en grunn til å teste vannkjøling vs luftkjøling i ett kabinett :)

Kanskje også greit å teste "torn" (vifte blåser langst hovedkort) vs "blokk" (vifte blåser ned mot hovedkort) radiator/luftkjøler også

Lenke til kommentar
Selve kobberet som kommer i kontakt med prosessor er rundt en halv centimeter tykt, der det på innsiden av huset er kuttet ut tynne riller i metallet for å øke overflatearealet.

Er ikke det som er hovedhensikten med rillingen. De er der like mye for å skape vibrasjoner i vannet, slik at man unngår laminær strømning. :)

Endret av Eirik
Lenke til kommentar

Ikke alle har plass til dual-rad i kabinettet. Test H80 også. Blir interessant å se hvor den plasserer seg.

Slutt å tull.. eller..

HW.no refererer jo til H80 gjennom hele artikkelen, pluss resultater av H80 vises også i grafene, pluss de linker også til H80 testen på både første og siste side.

Til hw.no, dere burde legge ved system temperatur, samt temperatur på andre komponenter i pcen. En av de store fordelene med vannkjøling er jo at de kaster varmen ut av kabinettet.

Hvor ser du H80 i grafene her? -er det H50, H60 eller H70 du snakker om?

Ref linken din, ser du H80 på alle grafene.

H100 = Corsair H100

H80 = Corsair Hydro Series H80

H70 = Corsair H70

H60 = Corsair Hydro H60

H50 = Corsair H50

forstår at det kan være lett å overse den siden den har fått ett litt annerledes navn, men den ligger nå der på lur i alle grafene :)

Tror jeg har blitt rammet av dysleksi. Beklager den, burde ha sett det!

Lenke til kommentar

Den fungerer meget bra på i7-2600k med minimale temperaturer selv kraftig overklokket stiger den ikke over 40grader i vanlig romtemperatur.

Man får forresten plass til 2 av de der i CM ATCS840 om man modder litt :)

Mener og Silverstone har et kabinett man får plass til 2 av de der i..

Ellers blir det de vanlige gamer kabinettene til 1000-3000kr som har plass til en slik - det perfekte blir corsair sitt eget 800D :)

Lenke til kommentar

Den fungerer meget bra på i7-2600k med minimale temperaturer selv kraftig overklokket stiger den ikke over 40grader i vanlig romtemperatur.

Man får forresten plass til 2 av de der i CM ATCS840 om man modder litt :)

Mener og Silverstone har et kabinett man får plass til 2 av de der i..

Ellers blir det de vanlige gamer kabinettene til 1000-3000kr som har plass til en slik - det perfekte blir corsair sitt eget 800D :)

En stock i7-2600k vil nå minst 50C stock ved full load, så dine temperaturer stemmer dårlig.

Hva får du med Intel Burn Test etter 10 runder på high?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg kjøpte H100 og monterte det i toppen av mitt Coolermaster CM 690 II Advanced. Det første jeg kan fortelle er at de medfølgende viftene er noe skikkelig søppel som støyer fælt i forhold til mengden luft de flytter. Jeg har nå bestilt 2 nye vifter av typen Scythe SY1225SL12SH som har lavere RPM og som samtidig flytter mer luft. Med min Intel Core i5-2500K klokket til 5GHZ (1.4V) får jeg en temp på 60-65 grader med vifteregulering satt til medium, altså maks 2000rpm. Dette er målt etter 2t kontinuerlig kjøring av Prime95 hvor alle 4 kjernene belastes maksimalt. Romtemperatur var 25 grader og jeg målte 30 grader i kabinettet. H100 kan etter min mening kun anbefales til de som klokker CPU til det ekstreme. For vanlige mennesker holder det med Noctua NH-D14 eller tilsvarende luftkjøler av høy kvalitet. For øvrig må jeg bare skryte veldig av Coolermaster CM 690 II Advanced kabinettet, det er beste minitower på markedet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Litt gammel test, men er interessert i denne kjøleren. Har tenkt å kjøpe den sammen med Coolermaster HAF X, og tror de skal passe godt sammen.

Det er likevel én ting jeg er litt bekymret for. Vil radiatorene krølle til den naturlige luftgjennomstrømmingen i kabinettet? Haf X ut av esken er jo allerede godt ventilert, og hvis jeg skal sette inn dette beistet her så må jeg fjerne den medfølgende uttaksviften i toppen på kabinettet. Vil nok luft klare å slippe gjennom radiatorene og stige ut av kabinettet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...