runerask Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Ja, for hvis FremmedfryktsPartiet tar makta i Norge blir det nok bra! Hurra for billigere alkohol og tobakk! La oss jobbe 24/7. Lite skatt som mulig, så vi må betale for skolen, sykehus og tannleger. Vi kan vel like så godt begynne å bygge egne veier. La oss kaste bort all olja vi eier. Og ikke minst ødelegge naturen her i Norge for å finne den! også hvis FrP kommer i makta. Også sist men ikke minst: Kast ut alle som Ali, Ahmed, Omar osv. De er jo bare voldtektsmenn og skattesnyltere anyways? Det er først når de kommer i makta Norge blir ødelagt. Mangelen på kunnskap om Frp lyser milevis ut av posten din. Frp har aldri sagt at vi skal betale ut av egen lomme for skole og sykehus. De vil tillate at private også kan få statsstøtte, slik det blir en sunn konkurranse. Bygge egne veier? Ja, for veibyggingen i Norge er jo så bra fra før av. Og hvem har sagt at vi skal kaste bort oljen? Tenker du på Handlingsregelen som skal stoppe budsjett for å ta "for mye" fra renteinntekten på oljefondet? Den på 4%? Handlingsregelen som ikke en eneste sittende regjering har klart å følge? Den regelen? Ok. Og Frp er ikke for utkasting av samtlige innvandrere, det er barnslig å tro det. De er for en strengere innvandringspolitikk, noe som er et nødvendig tiltak slik Oslo ikke ender opp som Malmø. Trodde posten min lyste overdrivelse. Men jeg tror aldri at FrP noen gang kunne gjort Norge til en bedre plass. Hvorfor skal vi ha privatskoler? Så de beste lærerne kan dra til de best betalte skolene. Så kun de som har råd til gode lærere kan bli velutdanna? Syns ikke det virker som en god idé. Etter det jeg har forstått så vil FrP "gi olja til folket". At vi får penger for det, ikke nødvendig ALT! Men det jeg reagerer mest på er at de vil dra fram olje der det er god norsk natur. Og selvfølgelig er ikke FrP for å kaste ut samtlige, men du tok vel poenget? Jeg mener bare at de kan bli sett på som litt mer menneskelige. Hvorfor skal det være vanskeligere å få jobb pga utseende og/eller navn? Det er faktisk sånn det er. Derfor sitter utlendinger på rævva. MEN! Et veldig stort men også! Det er at du finner en del nordmenn som gjør akkurat det samme. Men siden utlendinger ikke er norske, så er de "mye verre" enn nordmenn. Hvorfor skal ikke lærere kunne finne seg en jobb i det private markedet og få god lønn, slik som i mange andre yrkesgrupper? Jeg tror alle tjener på dette, bedre lærere og gode lærere får lønnen dem fortjener 1 Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Ja, for hvis FremmedfryktsPartiet tar makta i Norge blir det nok bra! Hurra for billigere alkohol og tobakk! La oss jobbe 24/7. Lite skatt som mulig, så vi må betale for skolen, sykehus og tannleger. Vi kan vel like så godt begynne å bygge egne veier. La oss kaste bort all olja vi eier. Og ikke minst ødelegge naturen her i Norge for å finne den! også hvis FrP kommer i makta. Også sist men ikke minst: Kast ut alle som Ali, Ahmed, Omar osv. De er jo bare voldtektsmenn og skattesnyltere anyways? Det er først når de kommer i makta Norge blir ødelagt. Mangelen på kunnskap om Frp lyser milevis ut av posten din. Frp har aldri sagt at vi skal betale ut av egen lomme for skole og sykehus. De vil tillate at private også kan få statsstøtte, slik det blir en sunn konkurranse. Bygge egne veier? Ja, for veibyggingen i Norge er jo så bra fra før av. Og hvem har sagt at vi skal kaste bort oljen? Tenker du på Handlingsregelen som skal stoppe budsjett for å ta "for mye" fra renteinntekten på oljefondet? Den på 4%? Handlingsregelen som ikke en eneste sittende regjering har klart å følge? Den regelen? Ok. Og Frp er ikke for utkasting av samtlige innvandrere, det er barnslig å tro det. De er for en strengere innvandringspolitikk, noe som er et nødvendig tiltak slik Oslo ikke ender opp som Malmø. Trodde posten min lyste overdrivelse. Men jeg tror aldri at FrP noen gang kunne gjort Norge til en bedre plass. Hvorfor skal vi ha privatskoler? Så de beste lærerne kan dra til de best betalte skolene. Så kun de som har råd til gode lærere kan bli velutdanna? Syns ikke det virker som en god idé. Etter det jeg har forstått så vil FrP "gi olja til folket". At vi får penger for det, ikke nødvendig ALT! Men det jeg reagerer mest på er at de vil dra fram olje der det er god norsk natur. Og selvfølgelig er ikke FrP for å kaste ut samtlige, men du tok vel poenget? Jeg mener bare at de kan bli sett på som litt mer menneskelige. Hvorfor skal det være vanskeligere å få jobb pga utseende og/eller navn? Det er faktisk sånn det er. Derfor sitter utlendinger på rævva. MEN! Et veldig stort men også! Det er at du finner en del nordmenn som gjør akkurat det samme. Men siden utlendinger ikke er norske, så er de "mye verre" enn nordmenn. Hvorfor skal ikke lærere kunne finne seg en jobb i det private markedet og få god lønn, slik som i mange andre yrkesgrupper? Jeg tror alle tjener på dette, bedre lærere og gode lærere får lønnen dem fortjener Hvorfor kan de ikke tjene bedre på offentlig skoler, så ALLE får lært av de beste? 1 Lenke til kommentar
runerask Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Ja, for hvis FremmedfryktsPartiet tar makta i Norge blir det nok bra! Hurra for billigere alkohol og tobakk! La oss jobbe 24/7. Lite skatt som mulig, så vi må betale for skolen, sykehus og tannleger. Vi kan vel like så godt begynne å bygge egne veier. La oss kaste bort all olja vi eier. Og ikke minst ødelegge naturen her i Norge for å finne den! også hvis FrP kommer i makta. Også sist men ikke minst: Kast ut alle som Ali, Ahmed, Omar osv. De er jo bare voldtektsmenn og skattesnyltere anyways? Det er først når de kommer i makta Norge blir ødelagt. Mangelen på kunnskap om Frp lyser milevis ut av posten din. Frp har aldri sagt at vi skal betale ut av egen lomme for skole og sykehus. De vil tillate at private også kan få statsstøtte, slik det blir en sunn konkurranse. Bygge egne veier? Ja, for veibyggingen i Norge er jo så bra fra før av. Og hvem har sagt at vi skal kaste bort oljen? Tenker du på Handlingsregelen som skal stoppe budsjett for å ta "for mye" fra renteinntekten på oljefondet? Den på 4%? Handlingsregelen som ikke en eneste sittende regjering har klart å følge? Den regelen? Ok. Og Frp er ikke for utkasting av samtlige innvandrere, det er barnslig å tro det. De er for en strengere innvandringspolitikk, noe som er et nødvendig tiltak slik Oslo ikke ender opp som Malmø. Trodde posten min lyste overdrivelse. Men jeg tror aldri at FrP noen gang kunne gjort Norge til en bedre plass. Hvorfor skal vi ha privatskoler? Så de beste lærerne kan dra til de best betalte skolene. Så kun de som har råd til gode lærere kan bli velutdanna? Syns ikke det virker som en god idé. Etter det jeg har forstått så vil FrP "gi olja til folket". At vi får penger for det, ikke nødvendig ALT! Men det jeg reagerer mest på er at de vil dra fram olje der det er god norsk natur. Og selvfølgelig er ikke FrP for å kaste ut samtlige, men du tok vel poenget? Jeg mener bare at de kan bli sett på som litt mer menneskelige. Hvorfor skal det være vanskeligere å få jobb pga utseende og/eller navn? Det er faktisk sånn det er. Derfor sitter utlendinger på rævva. MEN! Et veldig stort men også! Det er at du finner en del nordmenn som gjør akkurat det samme. Men siden utlendinger ikke er norske, så er de "mye verre" enn nordmenn. Hvorfor skal ikke lærere kunne finne seg en jobb i det private markedet og få god lønn, slik som i mange andre yrkesgrupper? Jeg tror alle tjener på dette, bedre lærere og gode lærere får lønnen dem fortjener Hvorfor kan de ikke tjene bedre på offentlig skoler, så ALLE får lært av de beste? Fordi Ap bruker sparekniven sin på alle off.skoler ! 2 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Trodde posten min lyste overdrivelse. Men jeg tror aldri at FrP noen gang kunne gjort Norge til en bedre plass. Hvorfor skal vi ha privatskoler? Så de beste lærerne kan dra til de best betalte skolene. Så kun de som har råd til gode lærere kan bli velutdanna? Syns ikke det virker som en god idé. Igjen. Staten betaler offentlige og private skolen likt. Nå må rike folk betale privatskolene, mens "fattigfolk" havner på offentlige skoler. Etter det jeg har forstått så vil FrP "gi olja til folket". At vi får penger for det, ikke nødvendig ALT! Men det jeg reagerer mest på er at de vil dra fram olje der det er god norsk natur. Akkurat det med olje fra naturen er jeg litt skeptisk mot selv. Hadde selv foretrukket en 100% fokus på atomkraft eller thorium-kraftverk. Og selvfølgelig er ikke FrP for å kaste ut samtlige, men du tok vel poenget? Jeg mener bare at de kan bli sett på som litt mer menneskelige. Hvorfor skal det være vanskeligere å få jobb pga utseende og/eller navn? Det er faktisk sånn det er. Derfor sitter utlendinger på rævva. MEN! Et veldig stort men også! Det er at du finner en del nordmenn som gjør akkurat det samme. Men siden utlendinger ikke er norske, så er de "mye verre" enn nordmenn. Ja, det er mye verre at utlendinger sitter på ræva enn norske. Hvorfor? Fordi de har aldri bidratt noe til samfunnet. Av de nordmennene som sitter på trygd, så har enten de eller foreldrene deres bidratt til økonomien i landet i noen grad. Men for all del, det er ikke positivt noen av delene, og burde unngås så mye som mulig. Derfor trenger vi bedre integrasjon av innvandrere, og ikke det håpløse systemet vi har nå. Hvorfor kan de ikke tjene bedre på offentlig skoler, så ALLE får lært av de beste? Ingen barn er like, derfor fungerer ikke dagens skolesystem som baserer seg på at alle skal få den samme utdanningen. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 (endret) Offentlig skole har ikke ikke noe motivasjon for å gi god utdanning. Dersom skolen gjør det bra eller dårlig, får den sine 10 millioner kroner i året. Motivasjonen private skoler har går jo ut på at skole-A er bedre enn skole-B, dermed får skole-A flere elever, og igjen mer penger fra disse studentene; samme går for pris, fattigere familier vil få elevene inn på billigere skoler, men også der er det nok god konkurranse om elever. Så slik jeg ser det, tjener man på privat skole, samt at selv en dårlig privat skole vil være av høyere standard enn offentlig. Forøvrig blir det jo sagt at offentlige skoler vil føre til feil-informasjon; der er jeg enig i at dette kan skje. Derfor burde det være et organ som kontrollerer at skolene ikke feilinformerer. TheSoapmaker; forstår du deg på skattesystemet i Norge i dag? Det har seg slik at uansett om AP, SV, eller NKP sin politikk som føres, vil det alltid være DU som betaler for skole, sykehus, og tannleger. Først og fremst er tannleger i dag ikke dekt av staten, med unntak. Jeg må fortsatt punge ut så det svir for tannleger. Men, du sier vi ikke betaler for skole og sykehus i dag, det er humbug. Alle voksne mennesker i dette landet betaler vell en eller annen for for skatt, og betaler derfor for sykehus og skole. Eneste forskjellen ved privatisering, vil være en generelt lavere pris, samt at man betaler for SEG, og ikke ALLE. Endret 8. september 2011 av Notelitten 1 Lenke til kommentar
runerask Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Offentlig skole har ikke ikke noe motivasjon for å gi god utdanning. Dersom skolen gjør det bra eller dårlig, får den sine 10 millioner kroner i året. ..og det gjør ikke off.skoler??? Private skoler har vel en bedre byggningsmasse, slik at elevene ikke får luftveisproblemer. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Offentlig skole har ikke ikke noe motivasjon for å gi god utdanning. Dersom skolen gjør det bra eller dårlig, får den sine 10 millioner kroner i året. ..og det gjør ikke off.skoler??? Jo, det er jo slik offentlige skoler fungerer vell. Forstår ikke helt hva du mener. Lenke til kommentar
thebull Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Svaret er ja/nei. Dagens regjering ødelegger Norge, men ikke Ap i seg selv, men pågrunn av de sammarbeidspartnere de har valgt ødelegger de nå sammen landet. Sosialisme i seg selv er feil mener jeg. Jeg mener at denne idelogien gir en dårlig moral og innstilling effekt på arbeidsmoralen til folk. 1 Lenke til kommentar
runerask Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Offentlig skole har ikke ikke noe motivasjon for å gi god utdanning. Dersom skolen gjør det bra eller dårlig, får den sine 10 millioner kroner i året. ..og det gjør ikke off.skoler??? Jo, det er jo slik offentlige skoler fungerer vell. Forstår ikke helt hva du mener. Jeg mener at off.skoler også får millioner, selv om ting går skeis.... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_trondelag/1.7784759 Stakkars lille meg og andre private bedriftsaktører, bøter og/eller fotlenker for slike saker.. Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Trondheim har ca 170 000 innbyggere. Når de har en gjeld på 12 milliarder (12 000 millioner eller 12 000 000 000) vil det bety at hver innbygger har en gjeld på 70 000 kroner. Da har du altså en gjeld på 70 000,- med en gang du blir født. kjipt!! Jeg hadde solgt huset og reist.. Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_trondelag/1.7784759 Stakkars lille meg og andre private bedriftsaktører, bøter og/eller fotlenker for slike saker.. Haha, hu dama sier absolutt null og får servert samme spørsmål gang på gang, virker ikke som at denne saken var veldig heldig for AP 1 Lenke til kommentar
Irrasjonell Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Synd at dette skjer i Trondheim. Var på en framføring om hvordan Trondheim hadde blitt etter at venstresiden tok over, men desverre husker jeg ikke så mye fra det. Positivt var det hvertfall. Venstresiden er for liten til å kunne forsvare seg i alle saker på dette forumet. 2 Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Trondheim har ca 170 000 innbyggere. Når de har en gjeld på 12 milliarder (12 000 millioner eller 12 000 000 000) vil det bety at hver innbygger har en gjeld på 70 000 kroner. Da har du altså en gjeld på 70 000,- med en gang du blir født. kjipt!! Jeg hadde solgt huset og reist.. Tromsø kommune har 5 milliarder i gjeld, hvor størsteparten er kommet mens AP har styrt. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Er demokratiet ett problem da politikerne overbyr hverandre i løfter som de ikke har sjangs til å betale tilbake for å kunne vinne valget? Har bankene ett ansvar for å si nei til å låne ut mer? Burde vi satse på mindre velferd og sosiale tilbud for å dekke opp under gjelden? Valget er deres 12 september. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 (endret) Er demokratiet ett problem da politikerne overbyr hverandre i løfter som de ikke har sjangs til å betale tilbake for å kunne vinne valget? Har bankene ett ansvar for å si nei til å låne ut mer? Burde vi satse på mindre velferd og sosiale tilbud for å dekke opp under gjelden? Valget er deres 12 september. Synes ikke kommunen bør ha lov til å ta opp gjeld i det hele tatt. Om det er noe det haster å få penger til og er veldig viktig, bør staten stå for finansieringen. Gjeld har i hvertfall ikke noen med en bærekraftig kommuneøkonomi å gjøre, da man vil ende opp med å bruke store summer på kun å betale renter og avdrag. Endret 9. september 2011 av Kun10kr Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 http://www.kommunalbanken.no/ Kommunene har en egen bank. Staten, ved Kommunal- og regionaldepartementet (KRD), eier 100 prosent av aksjene i Kommunalbanken. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 liker at denne saken med brudd på arbeidsmiljøloven ble dradd ut i siste øyeblikk, ottervik er en hykler og trondheim fortjener bedre. hvem var det som hadde fjerninga av bomringen som et av sine store "salgsargument"? jo det var rita ottervik, hvem var det som holdt løftet sitt å fjerna bomringen? rita ottervik hvem var framdeles ordfører når de nye bomringene i miljøpakken ble satt opp? RITA OTTERVIK! det er idioti fra høyeste nivå å først bruke penger på å fjerne bomringen, vente 2 år før man setter opp en ny en! greit nok at nordre avlastningsvei og de andre store forbedringene på veinett og kollektivtrafikk må finansieres, og bomring er en grei måte å finansiere dette men å fjerne bomringen for å vinne stemmernes hjerte for å så sette opp en ny? helt på trynet! I år får venstre min stemme, jeg har ingen håp om at Trondheims nye ordfører kommer fra venstre det er urealistisk mtp. størelsen på partiet og jeg er klar over at de er var en av forkjemperne for miljøpakken men synes at fjerningen av bomringen i første omgang viste en mangel på innsikt. at hun nå har fjernet piggdekkavgift rett før valget virker også merkelig for min del, føler at hun griper etter de stråene hun kan nå fordi hun har dretet godt nedover leggen sin Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Dagsrevyen meldte i kveld at Trondheim kommune som er Aps fremste utstillingsving, er anmeldt for 26.000 brudd på arbeidsmiljøloven innenfor den kommunale eldreomsorgen. du klarer helt sikkert å bidra med noe mer enn noen få subjekive setninger. og landet blir jo ikke ødelagt pga. noen brudd på arb.miljøloven . 1.Nei, AP ødelegger ikke landet, da har bygd det opp. 2.At folk jobber mer enn de er ment å gjøre, er jo de som fører kontroll på disse tingene skal hindre. Det er ikke AP's feil at de har latt dette pågå. Men som Stoltenberg sier, er at de har tatt tak i dette i våres, når de fant det ut... 2 Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 (endret) Feil tråd ... Endret 10. september 2011 av tamarin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå