TheRocky Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Heyhey Jeg lurer på om man må kunne et fremmedspråk (tysk, spansk) for å komme inn i akademiet? Jeg selv har valgt engelsk fordypning i ungdomskolen. Er det mulig for meg å komme inn i akademiet ? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Akademiet .. ? Mener du universitetet? Hvis du vil inn dit må du først og fremst ha generell studiekompetanse, og det forutsetter vel engelsk pluss ett fremmedspråk til, hvis ting ikke har endret seg for mye siden min tid. Lenke til kommentar
TheRocky Skrevet 8. september 2011 Forfatter Del Skrevet 8. september 2011 Ja, jeg mener universitet. Men er det mulig å lære opp et språk selv og komme inn? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 (endret) I utgangspunktet må du nok ta det på skolen og ha det på vitnemålet. Det er mulig du kan bruke et annet språk du kan som realkompetanse hvis du er over 23 år gammel. Hvis du har et annet morsmål enn norsk er det mulig det holder, men det vet jeg ikke sikkert. Endret 8. september 2011 av Isbilen Lenke til kommentar
Loff1 Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Du kan vel melde deg opp til eksamen i faget som privatist, og slik få kompetansen dokumentert på vitnemålet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå