xector1 Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Har et lite problem: jeg delte først inn harddisken min i to deler, en til windows og en til andre ting. Fant ut at det ikke var noe særlig bra å bruke en egen partisjonering til windows så jeg tok heller windows på den andre partisjoneringen ( en på 6gb og en på 114gb) Hvordan kan jeg få slettet windows fra den partisjoneringen på 6gb? Prøvde partitionmagic men skjønte ikke særlig mye. Og slette hele partisjoneringen så det blir igjen en partisjon på hele harddisken. Lenke til kommentar
wil Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 er ikke helt sikker på om jeg skjønner deg rett, men du har lyst til å ha bort Windows fra en partisjon? ligger det noe annet på denne partisjonen? hvis det gjør det, flytt dette over på den andre partisjonen din å formater disken som du har Windows på. enkleste måten å gjøre det på. hvis du skal gjøre det igjennom Partition Magic så er ikke det så vanskelig. For å formatere disken må du først markere disken som du skal formatere, så høyreklikker du på disken å velger format. der for du noen valg om hvilket filsystem du vil ha og sånne ting, så trykker du OK, da vil den formatere partisjonen din. Hvis du heller vil slette partisjonen din så markerer du partisjonen din å velger delete. da for du også noen valg, å da trykker du ok, da sletter den denne partisjonen, men da blir det igjen plass som ikke er i bruk, da kan du enten resize den partisjonen som du allerede har eller så kan du lage deg en ny partisjon. Lykke til. Lenke til kommentar
xector1 Skrevet 7. august 2003 Forfatter Del Skrevet 7. august 2003 Takk takk, prøver det nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå