Gå til innhold

God oppgradering til BF3 for under 6000?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

20kg manualer er viktig siden det er det jeg bruker

Bruker du 20kg manualer Arni ? Damn...

Noe må man bruke tida si på ved siden av musikk, løping og studier ;)

Småhissig og sterk som ****, skummel kombo :p Men jeg kan skjønne at man reagerer når (bla) amd blir anbefalt fremfor intel, spesielt da trådstarter ikke får utnyttet eventuelle fordeler man får med 6-kjerner. Det er også alt for mye usikkerhet rundt amd med tanke på faktisk lanseringsdato og ytelsen til bulldozer. (am3+ er vel også "døende" !?). Når det gjelder skjermkort ville jeg vurdert 2gb, hvis prisforskjellen ikke er avskrekkende. Å fremtidsikre seg kan være verdt de ekstra kronene. Derimot hvis man er sikker på at man ikke vil kjøre flere skjermer er det helt klart bortkastet.

Edit: 560 er vel ikke særlig brukbart for flere skjermer uansett. I så fall må du kjøre sli og da øker jo prisen nevneverdig (flere skjermer og skjermkort). Med andre ord, hvis du går for 560 kan du like gjerne kjøpe 1gb-utgave.

Endret av DeepW
Lenke til kommentar

Småhissig og sterk som ****, skummel kombo :p Men jeg kan skjønne at man reagerer når (bla) amd blir anbefalt fremfor intel, spesielt da trådstarter ikke får utnyttet eventuelle fordeler man får med 6-kjerner. Det er også alt for mye usikkerhet rundt amd med tanke på faktisk lanseringsdato og ytelsen til bulldozer. (am3+ er vel også "døende" !?). Når det gjelder skjermkort ville jeg vurdert 2gb, hvis prisforskjellen ikke er avskrekkende. Å fremtidsikre seg kan være verdt de ekstra kronene. Derimot hvis man er sikker på at man ikke vil kjøre flere skjermer er det helt klart bortkastet.

Edit: 560 er vel ikke særlig brukbart for flere skjermer uansett. I så fall må du kjøre sli og da øker jo prisen nevneverdig (flere skjermer og skjermkort). Med andre ord, hvis du går for 560 kan du like gjerne kjøpe 1gb-utgave.

Slik jeg har forstått det sa DICE til et pc blad at deres Frostbite 2.0 skal supportere 8 threads. Det er vel 2 threads pr kjerne, altså 4 kjerner. Tror ikke det er noe poeng i å vente på bulldozer isåfall.

Dermed er vel Intel Core i5 2500K beste valget for BF3 til en ny og bedre 4 kjerner kommer.

Endret av Catchy
Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det sa DICE til et pc blad at deres Frostbite 2.0 skal supportere 8 threads. Det er vel 2 threads pr kjerne, altså 4 kjerner. Tror ikke det er noe poeng i å vente på bulldozer isåfall.

Dermed er vel Intel Core i5 2500K beste valget for BF3 til en ny og bedre 4 kjerner kommer.

Hva har den posten å gjøre med prosessor? Uansett har det lite å si at spillet støtter åtte tråder om du ikke trenger mer enn en Phenom II X4 eller en i3-540 @4GHz for å kjøre spillet med god flyt :!:

Flaskehalsen i dette spillet er jeg villig til å vedde større mengder penger på at for de fleste vil være skjermkortet. Det er jo haugevis som har kjøpt i5-2500k på grunn av dette spillet og i7-2600k er virkelig ikke mer enn 20-30% bedre i best-case scenario.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...