Skavold Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Nå er det vel slik at Hyundai har kjørt sånn en knallhard markedsføring mot det norske bilmarkedet, at importøren selger med null gevinst - og ofte tap. I hvert fall er det ikke lenge siden de gjorde det, bare fordi de var backet opp av Hyundai sentralt, og ville øke merkevaren i Norge. Lenke til kommentar
festen Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 (endret) Det er nok høye marginer på andre modeller i merket, noen av den veldig høye sammenlignet med prisene i Tyskland, men akkurat i40 med diesel ser ut til å være en modell uten høye marginer når den selges til 275000, den koster jo fort 133 tusen i tyskland og så skal det minst på 130 tusen i avgifter og moms. Det kan ha noe med at det er en ny modell å gjøre, og prisene (i tyskland) derfor er høye så lenge det er en etterspørsel til å dekke produksjonen, men i i40 diesel er jo en klasse større enn octavia som ligger på ca. samme pris med dieselmotor i Norge. jeg tror som merke at hyundai har veldig høye marginer, ellers hadde ikke kursene vært så bra, men de er også et ungt merke, det betyr at de ikke sliter med masse gamle fagforenings-avtaler, osv, slik sikkert SAAB gjør. Nye Mercedes E klasse ser utrolig stygg ut, hvis andre merker kommer med modeller som flopper er det absolutt muligheter for hyundai å vokse. Endret 11. september 2011 av festen Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Kvalitet er vanskelig å bedømme på i40, men jeg har på følelsen på at den har tatt seg veldig opp i det siste (i30, ix35, ix55..). Derfor kjøper du i40: - Billigere - Flere HK (100kW/136HK vs 126HK) - Mindre forbruk (0,42 vs 0,54) <- Utgjør ~3000kroner ved 20000km Lenke til kommentar
fleur Skrevet 11. september 2011 Forfatter Del Skrevet 11. september 2011 Kvalitet er vanskelig å bedømme på i40, men jeg har på følelsen på at den har tatt seg veldig opp i det siste (i30, ix35, ix55..). Derfor kjøper du i40: - Billigere - Flere HK (100kW/136HK vs 126HK) - Mindre forbruk (0,42 vs 0,54) <- Utgjør ~3000kroner ved 20000km Har toyotaen bare 126 hk? Syns det sto 147 hk jeg? By the way. Lønner det seg å gå for toppmodellen (Premium) på Hyundaien hvis man først skal kjøpe den, fremfor Comforten? Tenker på salg om en 5-års tid. Pappa sa: "Jeg ville aldri ha kjøpt en Hyundai til 400k". Er dere enige der? (Han har jo ikke akkurat stor peiling på biler da..) Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Pappa sa: "Jeg ville aldri ha kjøpt en Hyundai til 400k". Er dere enige der? (Han har jo ikke akkurat stor peiling på biler da..) Kanskje for 15 år siden. I dag ville jeg ikke ha noe problem med å betale like mye for en i40 som en hvilken som helst annen middelklasse japansk bil. (avensis, accord, mazda 6) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå