Teac Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Trenger litt input i prosessen med å velge en billig laserskriver. Har kun behov for farge. Kravene er at den er billig, og at den kan skrive tosidig. Den bør også ha trådløs funksjon. Hvilken anbefaler du? Lenke til kommentar
hean Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Trenger litt input i prosessen med å velge en billig laserskriver. Har kun behov for farge. Kravene er at den er billig, og at den kan skrive tosidig. Den bør også ha trådløs funksjon. Hvilken anbefaler du? Var selv i samme situasjon som deg. Valget falt på en HP Officejet Pro 8500A blekkskriver... ja, blekkskriver. http://www.dinside.no/866455/hp-officejet-pro-8500a HP gjør et stort poeng av lav driftskostnad ved sine OfficeJet-modeller, og hevder blant annet at Pro 8500A byr på driftskostnader som er omtrent det halve av hva en gjennomsnittlig laserskriver i samme prisklasse kan slå i bordet med. Det er viktig å understreke at dette gjelder dersom du installerer XL-patroner (ikke dem som følger med), og at HP da sammenligner med fargelaserutskrifter. -veldig bra skriver -lett å sette opp trådløst -rimeligere i drift enn de fleste laserskivere på fargeutskrifter -relativt billig, under 2000 kr Kan absolutt anbefales, løp og kjøp Lenke til kommentar
Teac Skrevet 9. september 2011 Forfatter Del Skrevet 9. september 2011 Har funnet frem til BROTHER HL-2250DN sålant. Den ser veldig greit ut. Jeg stusser på en ting. Den har visst to rom til toner og en til trommel. Er det slik at trommelen kan skrive ut 12 000 ark til 619,- mens en toner skriver ut1200til 330,- Er toner og trommel det samme, bare at trommelen gir mer "blekk" ? Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Toner er trykksverten Trommelen legger trykksverten på arket. Du trenger begge, men trommelen lever lenge. //OLe Lenke til kommentar
Teac Skrevet 9. september 2011 Forfatter Del Skrevet 9. september 2011 Ja, måtte være noe slik ja. Men trommelen kommer vell ikke med skriveren, og den må en vell ha for å kunne bruke skriveren? Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Trommelen er en sentral del av skriveren. Jeg blir overrasket om den ikke følger med. Det blir nesten som å selge en bil uten hjul ... //Ole Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Hvorfor vil du ha en laserskriver? Lenke til kommentar
Teac Skrevet 9. september 2011 Forfatter Del Skrevet 9. september 2011 (endret) Følger 12k trommlen med standard da? Brother HL-2250DN Fra test: The slimline drum and toner cartridge slides into place a little awkwardly, once you've folded down the printer's front panel, but it is a two-part component, so you don't have to change the drum every time you run out of toner. Instead there are two capacities of toner cartridge, 1,200 pages and 2,600 pages, while the drum is set to last for 12,000 pages. Tviler jeg kommer til å skrive hele 12k ark i hjemmet. Edit. Grunnen til jeg vil ha en laserskriver er fordi jeg er drittlei skriveren jeg har nå (Canon Pixma IP5200R), gjør ikke annet enn å skifte blekk. Det som irriterer meg mest er at alle fargepatronene må være nesten fulle for at en skal kunne skrive ut svart. Da ønsker jeg en skriver hvor en kan ha alt av ark inni skriveren, og ikke en luke en stapper oppi en liten bunke. Ser at en kan ha 250 ark i brotheren, og det er vell omtrent en standard pakke ark. Enkelt og greit. Endret 9. september 2011 av Teac Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 OBS at Brotheren i likhet med andre laserskrivere har lang oppvarmingstid, bruker 65W i hvilemodus og 500W ved utskrift. Oppløsningen er elendig, kun 2400x600, mot en brukbar blekkskriver på 9600x2400. //Ole Lenke til kommentar
Teac Skrevet 9. september 2011 Forfatter Del Skrevet 9. september 2011 OBS at Brotheren i likhet med andre laserskrivere har lang oppvarmingstid, bruker 65W i hvilemodus og 500W ved utskrift. Oppløsningen er elendig, kun 2400x600, mot en brukbar blekkskriver på 9600x2400. //Ole Setter pris på input Har du forslag til en skriver som rimelig i innkjøp og i drift. Har kun behov for sort utskrift, og vil helst ha med nettverksfunksjon, enten kablet eller trådløst. Foretrekker at arkene er inni skriveren. Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Jeg har tidligere god erfaring med HP Officejet skriverne, men sjekk litt rundt. Jeg har kjøpt en Canon Pixma nå, men er ikke sikker på at jeg vil anbefale det. Lykke til, og hør gjerne fra deg! //Ole Lenke til kommentar
Teac Skrevet 9. september 2011 Forfatter Del Skrevet 9. september 2011 Takk, det skal sjekkes ut. Vil helst styre unna Canon. Det er et skikkelig ork å sette opp. Vanskelig å bli klok på, spesielt Canon Network tool Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå