leifeinar Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 (endret) Hadde en SSD liggende, ( Crucial C300 ) får bar opp feilmelding "den korrekte harddisken ble ikke funnet" noen tips? disken funker den. hva er den engelske feilmeldingen?? Endret 8. september 2011 av leifeinar Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 (endret) Hvis du kobler til SSD i ps3 så vil det fungere.SSD er flash basert og ps3 takler bare FAT32 system. har ikke peil på den engelske feilmeldinga. edit:mente at det ikke vil fungere. Endret 9. september 2011 av zlpw0ker Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 9. september 2011 Forfatter Del Skrevet 9. september 2011 PS3 kjører NTFS som en vanlig pc gjør. Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 PS3 kjører NTFS som en vanlig pc gjør. lol,selfølgelig gjør den det,lurer på hvor jeg har fått det fra da enkli.ps3 min har 500gb hdd så derpa derpa herp fra min side:p.my bad. 1 Lenke til kommentar
JarlDR Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 (endret) Nei??? PS3 kjører ikke NTFS orginalt. Eksterne disker må være Fat32 eller Fat. Intern disk må formateres når du evt bytter, det brukes et annet filsystem enn ntfs og fat internt. Du får melding om å formatere når du setter inn en ny disk. Endret 10. september 2011 av JarlDR Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 10. september 2011 Forfatter Del Skrevet 10. september 2011 PS3 kjører ikke NTFS orginalt.Eksterne disker må være Fat32 eller Fat. mulig det er et annet system ja, men ikke Fat32 ihvertfall Intern disk må formateres når du evt bytter, det brukes et annet filsystem enn ntfs og fat internt. Du får melding om å formatere når du setter inn en ny disk. Har byttet disk sikkert 10 ganger i forskjellige prosjekter og har alltid fått beskjed om at disken må formateres. men denne gang ble det feilmelding driver å spiller Oblivion, merker at load og save tid blir lengere og lengere jo mere jeg spiller. Lenke til kommentar
Zahl Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 (endret) PS3 kjører ikke NTFS orginalt.Eksterne disker må være Fat32 eller Fat. mulig det er et annet system ja, men ikke Fat32 ihvertfall Jo, det er det. PS3 kjører FAT32. Edit: Mulig jeg misforstod nå. Når det gjelder interndisk, så er det vel ikke sikkert den er FAT32 nei, siden FAT32 kun støtter filstørrelser på ca. 4GB. Eksterne derimot må være FAT32 for at PS3 vil lese den. Endret 10. september 2011 av Zahl Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 10. september 2011 Forfatter Del Skrevet 10. september 2011 Fat32 har vel en begrensnig på 4 gb filer. Når jeg kopierte transformers over med mediaserver var den 40 gig Lenke til kommentar
Zahl Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Som nevnt over, så er ikke PS3s interne harddisk FAT32, men av deres eget format (tror jeg). De hadde også en begrensning på filstørrelser før, men dette er fjernet nå. Over mediaserver kan du kopiere over så store filer du bare vil, så lenge du har plass på disken. Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 trur jeg kom på hvorfor du ikke får installert en ny hdd på den.For en stund tilbake så kom sony med en FW som på en måte gjorde slik at ingen hvis nye hdder ble installert på any ps3 så ville ikke det bli gjenkjent ellerno. Så vil tru siden du nå har montert en ny hdd etter den FW kom ut så er det naturlig nok at du får den meldinga,selv om det er helt teit at man ikke kan installere hvilken hdd man vil. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Det kan være at du må fjerne evt. partisjon som er på SSD-harddisken. Interndisker (både SSD og øvrige) leveres uten partisjoner. Dette i motsetning til ekserne harddisker som normalt alltid leveres med FAT32 (for å kunne kobles til alt mulig rart). Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 Hadde en intel gen 2 som jag satte inn med full windows instalasjon, og den diske ville maskinen ha MEN det er ingen forskjell å merke fra snurredisk til SSD. ser at ps3 kun støtter SATA revision 1.0 (SATA 1.5 Gbit/s)så forklaringen ligger nok der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå