Gå til innhold

Problemer ved SSD instalasjon.

leifeinar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei???

PS3 kjører ikke NTFS orginalt.

Eksterne disker må være Fat32 eller Fat.

Intern disk må formateres når du evt bytter, det brukes et annet filsystem enn ntfs og fat internt. Du får melding om å formatere når du setter inn en ny disk.

Endret av JarlDR
Lenke til kommentar

mulig det er et annet system ja, men ikke Fat32 ihvertfall :)

Intern disk må formateres når du evt bytter, det brukes et annet filsystem enn ntfs og fat internt. Du får melding om å formatere når du setter inn en ny disk.

Har byttet disk sikkert 10 ganger i forskjellige prosjekter og har alltid fått beskjed om at disken må formateres. men denne gang ble det feilmelding :hmm:

driver å spiller Oblivion, merker at load og save tid blir lengere og lengere jo mere jeg spiller.

Lenke til kommentar

mulig det er et annet system ja, men ikke Fat32 ihvertfall :)

Jo, det er det. PS3 kjører FAT32.

Edit: Mulig jeg misforstod nå. Når det gjelder interndisk, så er det vel ikke sikkert den er FAT32 nei, siden FAT32 kun støtter filstørrelser på ca. 4GB. Eksterne derimot må være FAT32 for at PS3 vil lese den.

Endret av Zahl
Lenke til kommentar

Som nevnt over, så er ikke PS3s interne harddisk FAT32, men av deres eget format (tror jeg). De hadde også en begrensning på filstørrelser før, men dette er fjernet nå. Over mediaserver kan du kopiere over så store filer du bare vil, så lenge du har plass på disken.

Lenke til kommentar

trur jeg kom på hvorfor du ikke får installert en ny hdd på den.For en stund tilbake så kom sony med en FW som på en måte gjorde slik at ingen hvis nye hdder ble installert på any ps3 så ville ikke det bli gjenkjent ellerno.

Så vil tru siden du nå har montert en ny hdd etter den FW kom ut så er det naturlig nok at du får den meldinga,selv om det er helt teit at man ikke kan installere hvilken hdd man vil.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...