xAlexBx Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Min Dell Inspiron 1564 har et problem med å finne internett hos en jeg er på besøk hos. Den finner hele nabolaget sine nettverk, men ikke det jeg ønsker å koble til. Har formatert den for ca 1 mnd siden, og før det kunne den koble til nettet hos h*n. Det som er merkelig, er at jeg klarer fint å koble til både hjemme og flere andre plasser ellers. I tillegg er datamaskinen til h*n koblet til deres eget nettverk som jeg ikke kan koble til. Hjelp? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Det kan være flere ting. Han kan kjøre reint N nettverk som maskinen din ikke støtter, eller kanskje han har skrudd av Broadcasting av SSID på det trådløse. Lenke til kommentar
xAlexBx Skrevet 8. september 2011 Forfatter Del Skrevet 8. september 2011 Men som jeg nevnte, så har jeg jo vært påkoblet nettverket før jeg formaterte pc'en. Så skjønner ikke hvorfor det plutselig skulle bli et problem :S Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Last ned inSSIDER fra http://www.metageek.net/products/inssider/ og scan etter tilgjengelige nettverk med den. Hvis den ikke finner det så ville jeg tatt en titt på routeren og sett om de kan ha skrudd av broadcast av SSID eller kanskje aktivert mac filtrering eller noe. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Sikkert feil på oppsett av landskode i din PC. Står den til USA og ikke Norge, så mister du kanal 12-13. Lenke til kommentar
xAlexBx Skrevet 9. september 2011 Forfatter Del Skrevet 9. september 2011 Sikkert feil på oppsett av landskode i din PC. Står den til USA og ikke Norge, så mister du kanal 12-13. Ser nå at jeg har problemer med å koble til flere nettverk forutenom mitt eget. Kan du fortelle hvordan man skifter dette da? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Jeg vet ikke akkurat hvordan du gjør det på den, men det finnes sikkert under enhetsbehandling for maskinen i kontrollpanelet til Windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå