Gå til innhold

Skal jeg kjøpe TV-kort?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har DVD-spiller og DVD-brenner (NEC) på min maskin. Jeg har vurdert å kjøpe en DVD-brenner til stua, men vurderer i stedet å kjøpe TV-kort slik at jeg kan koble TV og PC sammen.

I den sammenheng har jeg noen spørsmål dere kanskje kan hjelpe meg med:

1. Har TV-kort både inn og ut-utgang? Hvis jeg ser på en VHS-film på TV'n, kan jeg ta opp filmen på PC/DVD-brenner?

2. Kan jeg bruke DVD-brenneren som opptaksmaskin for TV-progremmer?

3. Kan jeg sette i gang en DVD-film på PC som så vil bli vist på TV'n?

3. Når jeg i dag ser på DVD-filmer på PC'n 'hakker' bildet. Jeg har prøvd å fikse dette ved å legge inn DivX og Nimo-codec, men fortsatt 'hakker' filmen. Jeg mistenker derfor at skjermkortet (interndritt :x ) på 32MB er synderen, og at jeg kanskje må bytte det ut. For er det ikke slik at når det hakker på PC'n så vil det hakke på TV'n? Finnes det kombinerte Skjerm/TV-kort? Eller kanskje det er lydkortet som er problemet (interndritt det også :evil: )? Finnes det et 'mediakort' som har lyd, skjerm og TV funksjon?

Mye på en gang, men alt er til hjelp!

Mvh,

Joachim Schrader

[email protected]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Har TV-kort både inn og ut-utgang? Hvis jeg ser på en VHS-film på TV'n, kan jeg ta opp filmen på PC/DVD-brenner?

--- Mange TV kort kjører TV-ut via skjermkort (de aller fleste) TerraTec Cinergy 400 TV, bra - billy! :)

2. Kan jeg bruke DVD-brenneren som opptaksmaskin for TV-progremmer?

--- Ja, med rett software er dette mulig. Man kan jo brenne/ta opp på en stuemodell (jeg tar opp på HD og brenner deretter på DVD) No fuss!

3. Kan jeg sette i gang en DVD-film på PC som så vil bli vist på TV'n?

--- Ja!

3. Når jeg i dag ser på DVD-filmer på PC'n 'hakker' bildet. Jeg har prøvd å fikse dette ved å legge inn DivX og Nimo-codec, men fortsatt 'hakker' filmen. Jeg mistenker derfor at skjermkortet (interndritt ) på 32MB er synderen, og at jeg kanskje må bytte det ut. For er det ikke slik at når det hakker på PC'n så vil det hakke på TV'n? Finnes det kombinerte Skjerm/TV-kort? Eller kanskje det er lydkortet som er problemet (interndritt det også )? Finnes det et 'mediakort' som har lyd, skjerm og TV funksjon?

--- Det kan være "ørten" ting som skaper dette problemet, her er noen:

For treg CPU (2,0/2,4 pentium anb. som min.) (sansynlig årsak)

For treg HD (gjelder stort sett filer spilt fra HD)

Dårlig avspillingsprogrammvare. (sansynlig årsak)

På endel DivX / Xvid filmer ER det hakking i utgangspunktet pg. dårlig ripping!

Hvis du har et Matrox kort så er mulighetene ENORME vedr. feil!!

(Prøv å bytt drivere og bruk for all del ikke medfølgende avspiller softW.)

Jeg tipper mange har mange råd til deg.

Lars.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...