Karina Hulesangerhule Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Hei Har nå begynt i 10. klasse og vi har fått ny kontaktlærer. Hun sier at hvis vi vil satse på en 5 eller 6 på prøver, må vi henvise til kilder i teksten, ikke bare lage en liste over kilder på slutten. Men greia er at det har vi aldri lært. Jeg skulle spørre henne i dag, men hun var ikke på skolen i dag, og vi har snart prøve! Jeg vil selvfølgelig prøve å få en 5 eller 6 Kunne noen bare gitt meg en liten kort innføring i hvordan man henviser til kilder i tekst? Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 (endret) Ifølge den og den(kilde) så skjer det og det. Kan også sitere. Dette mener de og de. Disse undersøkelsene viser det og det. Endret 8. september 2011 av ThaHoward Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123 Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 I Word har du noe som heter "Sett inn fotnote" (Under "Sett inn"). Du vil da få et lite tall etter ordet og nederst på siden, hvor du kan skrive inn hvilken kilde du har brukt. På denne måten kan leseren hele tiden vite hvilke kilder som er brukt til hva. Lenke til kommentar
nahojp Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Kunne noen bare gitt meg en liten kort innføring i hvordan man henviser til kilder i tekst? Det finnes ulike "standariserte" måter å gjøre dette på. På det nivået du er på, og når at læreren ikke har gitt noen føringer for hvilket format hun ønsker, så vil jeg si at det bare er å henvise i vei uten å bry seg så mye om formen (men forsøk å gjør det likt hele veien). Hvis du vil være mer sikker på å gjøre det "rett" kan du lese denne artikkelen http://www.jbi.hio.no/bibin/KoG/kat/kilder.htm Jeg synes forøvrig det er ganske sprekt av læreren å kreve dette for en 5-er på ungdomsskolen. Særlig uten å gå gjennom det grundig først. Lenke til kommentar
Karina Hulesangerhule Skrevet 9. september 2011 Forfatter Del Skrevet 9. september 2011 Takk for svar, alle sammen skal prøve meg litt frem og se hva som ser best ut Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Endnote er ett vanlig program som brukes for å sette inn henvisninger. Brukes som ett plugin til word. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå