Gå til innhold

KVM-switch - anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som kan anbefale noen 2-porters KVM-switcher til under 1000-lappen? Må være kompatibel med Logitech trådløs optisk mus.

mvh

Pantera

En ting du skal være klar over med de billigste kvm-switchene (og ikke bare de billigste heller forresten) er at skjermbildet ofte blir vesentlig dårligere med en kvm-switch... Har brukt endel forskjellige på jobben, både dyre og billige, og de fleste har det til felles at skjermbildet blir "ullent" på oppløsninger over 800x600 og jo høyere oppløsning, jo værre blir det...

Fungerer greit sålenge det er for å styre flere servere, men hvis det skal brukes til flere hjemmepc'er etc så blir det veldig slitsomt i lengden med et så dårlig bilde...

Men unntakene finnes nok. Fant fram til en for et års tid siden, som i følge selger ikke skulle ha disse problemene i det hele tatt pga rask intern cpu eller noe sånt. Men husker selvfølgelig ikke hva merke eller hvor det var... Kan ha vært hos leteng.no, men den kostet vel i allefall 2k med kabler etc...

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt meg en Emine KVM Switch 2P

USB + PS/2 (Varenummer: 116501

Produsentens varenummer: EM-210XL) hos Komplett. Ser at den nå koster 975,-. Jeg betalte 1478,- for 2 måneder siden. De har bare 1 igjen på lager så vær kjapp! Du også bruke noen 100lapper på kabel da.

Funker helt utmerket, og anbefaler den på det hotteste. Jeg bruker MX700 mus på den.

Den har også 2 USB'er i front. Der kobler jeg opp f.eks digitalkamera.

Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt meg en Emine KVM Switch 2P

USB + PS/2 (Varenummer: 116501

Produsentens varenummer: EM-210XL) hos Komplett. Ser at den nå koster 975,-. Jeg betalte 1478,- for 2 måneder siden. De har bare 1 igjen på lager så vær kjapp! Du også bruke noen 100lapper på kabel da.

Funker helt utmerket, og anbefaler den på det hotteste. Jeg bruker MX700 mus på den.

Den har også 2 USB'er i front. Der kobler jeg opp f.eks digitalkamera.

Den så faktisk litt interresant ut...

Hvilken oppløsning kjører du med? Og ser bildet helt fint ut som det skal?

Ikke noe "skyggeeffekt" etc?

Lenke til kommentar

Jeg kjører den på 1280 x 1024 / 85 Hz på en 19'' Samsung 957P skjerm.

Har ikke lagt merke til noen forringelse av bilde ved å høyne oppløsningen. Jeg spiller mye på nett (BHD,Vietcong, R6) og har aldri tenkt at jeg har dårlig bilde. Jeg skal ta en sjekk i kveld.

Kjører også PCTV gjennom KVM'en og alt er bra.

KVM'en skal jo takle oppløsning opp til 2048 x 1536 @ 85 Hz, men så langt har jeg ikke gått.

Eneste problemet jeg hadde var at når jeg kjøpte KVM'en så hadde jeg en IBM E74 17'' skjerm. De var ikke kompatible. Først trodde jeg at det var noe galt med KVM'en, men ny skjerm gjorde susen. Sjekk at du 14 og ikke 15 pinner i skjermpluggen. (pin 9 bør mangle). Tror det er gjeldende standard i dag.

Lenke til kommentar

Har god erfaring med Linksys KVM2KIT.

Kjører 1600x1200 oppløsning, og har ikke merket noen forskjell på bildekvalitet med og uten switch.

Den er liten. De har spart mye plass på å la kablene til PC'ne henge ut av boksen (lodded direkte på kretskort). Dermed slipper du også å kjøpe kabler!

Den switcher monitor og to PS2 enheter. Ikke USB! Strøm får den fra PS2 kontakten på en av PC'ne.

Jeg betalte $35 inkludert frakt for et halvt år siden. (www.etw.com)

pg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...