Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Beste norske datingsider?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 8 måneder senere...

Jeg har vært innom flere datingsider, og vil nok si at sukker.no er den beste, men en ting jeg har innsett etter min tid på slike sider, er at de fleste brukerne har ... skal si ... problemer. De er der for en grunn. Jeg har blitt kjent med 1-2 ålreite jenter, men sånn 99 % av dem er mer eller mindre problembarn som bare er ute etter å fylle et tomrom, og de sitter på de samme sidene måned etter måned, gjerne år, uten å komme seg videre. Mitt råd er å møte jenter naturlig ute, dog om du vet hva du ser etter og gidder bryderiet, kan nettdating gi resultater.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg har vært innom flere datingsider, og vil nok si at sukker.no er den beste, men en ting jeg har innsett etter min tid på slike sider, er at de fleste brukerne har ... skal si ... problemer. De er der for en grunn. Jeg har blitt kjent med 1-2 ålreite jenter, men sånn 99 % av dem er mer eller mindre problembarn som bare er ute etter å fylle et tomrom, og de sitter på de samme sidene måned etter måned, gjerne år, uten å komme seg videre. Mitt råd er å møte jenter naturlig ute, dog om du vet hva du ser etter og gidder bryderiet, kan nettdating gi resultater.

 

Dette synes jeg er interessant at du skriver! Er selv en av de jentene som har vokst opp med problem-foreldre (blir vel feil å si problembarn, når det som oftest ikke er barna som er problemet) og har vært der hvor jeg har trodd at et forhold vil tette barndommens mangel på kjærlighet og omsorg. I senere tid har jeg lært å skille disse to, men det er nok noe som alltid kommer til å være en del av min identitet.

 

Jeg har med tiden (heldigvis) funnet ut at jeg ikke er alene om det og at de fleste faktisk har et eller annet problem, både gutter og jenter. De pene/kule/populære jentene jeg kjenner har enten vokst opp med en alkoholisert mor eller arbeidsnarkoman som far, rikmannsgutta (som også er de som ruser seg mest), de bråkjekke/populære har vokst opp med foreldre som slenger penger på dem i stedet for kjærlighet. Det er de som gjerne starter samtalen med "på båten til pappa" og har null sosiale antenner eller anlegg for empati.

 

Jeg tørr å påstå at 90% av de jeg kjenner og har møtt gjennom tiden (har flyttet ofte og studert på flere steder) venner, medstudenter, bekjente, naboer har hatt et eller annet problem med enten depresjon/annen psykisk lidelse, ekstrem usikkerhet (av og til kombinert med arroganse), spiseforstyrrelse, kronisk migrene eller andre fysiske plager, blitt utsatt for omsorgssvikt, ikke fått nok kjærlighet, er/har vært fosterbarn osv.

 

Det merkelige er at de fleste av dem faktisk virker til å ha mye av livet sitt på plass; høyt utdannet eller under høy utdanning, fast jobb og dyktige eller i et fast stabilt forhold.

 

Så selv om jeg ser ditt poeng med å holde seg unna de jentene( og guttene) som kun er ute etter å bruke en partner for å fylle et tomrom, så tror jeg ikke man burde utelukke alle som ikke kan noe for hvilke foreldre de har vokst opp med.

 

Men jeg er litt nysgjerrig på hvordan du kom fram til at de du pratet med var problem-barn. Er dette noe de bare plutselig fortalte deg eller noe som kom fram etter hvert? Hva sier disse jentene som gir deg inntrykk av å ønske å bruke deg for å fylle et tomrom? Det hadde vært spennende for meg som "problem-barn" å få høre en ærlig mening fra en "normal" person på hvordan de oppfatter meg når jeg forteller om min oppvekst. Er det noe ved måten disse jentene framstiller seg på?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...