Neroo Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Hei. Jeg er lei av bråket fra CPU vifta og skal ha et nytt kabinett og vannkjøling. Skal kjøpe http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=603164 men aner ikke hva jeg bør gå for når det gjelder vannkjøling. Om jeg bare skal vannkjøle CPU er jeg usikker på. Tror standardviftene på Radeon 6970 gjør en grei jobb. Lenke til kommentar
thetech Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=628604 - Corsair H60 er veldig bra. Hvis det er snakk om full vannkjøling med vannblokker etc kan det bli litt værre, du kan jo prøve techbay.no Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Cystom loop vannkjøling er ikke noe du bare kjøper inn, setter opp og lar stå. Det krever vedlikehold og særlig interesse for å lære noe om kjøling. Vhaarr kommer nok snart inn og kan hjelpe deg mer, men gjør deg selv en tjeneste og vurder om du er interessert i å fikle med slanger, pumper, vannblokker, casemodding og mer for stillhet. Noctuas NH-D14 vil være stille så lenge du bruker de medfølgende motstandene til å kjøre viftene på halv hastighet, og kjøleytelsen vil fortsatt være god nok til en del overklokking. Lenke til kommentar
Neroo Skrevet 8. september 2011 Forfatter Del Skrevet 8. september 2011 Blir nokk noe automatisk som Corsair H60. Jeg så litt på H80, nyere = bedre i dette tilfellet? Noctuas NH-D14 virka jo gigantisk! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Ok, da kjøper du fra dustin.no enten H80 eller Kuhler H2O 920, forskjellen her er minimal og viftestøyen kan reguleres. Kjøleytelsen mot en NH-D14 er nok rimelig liten også, og DF-85 vil bidra langt mer til støy enn noen CPU-kjøler. Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Blir nokk noe automatisk som Corsair H60. Jeg så litt på H80, nyere = bedre i dette tilfellet? Noctuas NH-D14 virka jo gigantisk! Da skal det bare sies at om CPU-kjøleren du velger er vannbasert eller ikke har veldig liten betydning. Det finnes ikke noe magisk ved vannkjøling som gjør det bedre. Rent praktisk kan det være greit med en H60, for de er lettere å håndtere fysisk enn en av disse gigantiske luftkjølerene. I noen tilfeller så vil en lukket løsning som Corsairs være mer stabile til fordel for tradisjonelle luftkjølere, men ikke om man har skikkelig luftgjennomstrømming i kabinettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå