Lomeus Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Hei. Nå har det seg sånn at jeg ikke lenger orker å høre skjærende TV høytalere og ønsker derfor en oppgradering. Jeg er student så budsjettet er ikke veldig mye å skryte av, men håper jeg får noe OK til 2.500 kr. Har sett på et par forskjellige, men har ikke valgt meg ut noe enda. Jeg er nødt til å ha litt futt i bassen og ønskelig med flere HDMI innganger, sånn at jeg kan koble opp PC og Xbox direkte til forsterker. Er et par tilbud jeg har sett på som jeg syns virker lovende. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=626090#extra eller http://www.dustinhome.no/onkyo-ht-s3305/product/5010600743 ? Hvis noen andre har hint eller andre muligheter så tar jeg dem imot med glede, er trossalt en nybegynner innen hjemmekino! MvH: Bjarte Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Her er det bare til å lese tester og sjekke. Onkyo er jo et bra merke og jeg syns dette ser ok ut. Jeg syns at det er som musikkanlegg at hjemmekinoanleggene ofte faller gjennom pga tynn mellombass og dårlig mellomtone som ikke egner seg til sang / kormusikk. Rumlebass klarer alle hjemmekinoanlegg. Men en cello / kontrabass er det verre med. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Onkyoanlegget gir 500w ut mens det kun trekker 340w max. Dermed produserer det 160w ut av ingenting. Det kalles magi, og noe som bare koster 2500,- og produserer 160w ut av ingenting må være et røverkjøp. LG gir 1100 watt ut, men normalt tester de kun med en utgang om gangen så anlegget klarer neppe å presse ut 1100 watt på en gang. Isåfall er det et løp og kjøp tilbud. Må du ha surround, og må du ha det NÅ? Må du ha med bluray spiller? Det beste er å kjøpe en god reciever, og to fronthøyttalere, og så kjøpe senter og bak når man får råd. Ikke lenge til jul... For 2500,- så hadde jeg nok ventet litt eller kjøpt noe brukt. Dette ser ok ut. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=630632 men er dyrere. Ville nok lagt til de 1500,- og få så mye bedre anlegg. Små høyttalere bør ha stativ eller andre ting for å komme i riktig høyde, her får man full høyde på alle. Den støtter avchd, mkv, 3d osv. En annen viktig sak er at den har kalibreringsmikrofon. Gir vesentlig bedre lyd når alt er kalibrert riktig. Full pakke med apper, streaming, usb for å koble til minnepinner og harddisker osv. Dokkingen til ipod/iphone følger med. Lenke til kommentar
Lomeus Skrevet 12. september 2011 Forfatter Del Skrevet 12. september 2011 Takk for svar begge to! Blu-ray var ikke et must, trenger det egentlig ikke i det hele tatt, ettersom det meste jeg skal se på kommer fra pc Surround er bare en bonus egentlig, men kommer ikke til å ha mulighet til å blåse anlegget helt ut her jeg bor nå Tingen er at jeg har bedre lyd hjemme en jeg kommer til å få råd til her i leiligheten. Men kan desverre ikke ta med anlegget ettersom det ikke bare er mitt. Bestilte LG anlegget nå og mener det burde holde mål, skal trossalt bare brukes til å spille musikk på vors (hvor lyd kvaliteten ikke betyr så mye etterhvert som timene går) og til film/serier. Hva mener du egentlig med at LG'en ble testa med bare en utgang? Noen idèer til hvordan jeg kan kalibrere det? som du sier så er vell det viktig, var viktig med innstillingene i anlegget i min gamle bil ihvertfall Nok engang takk for svar Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Når et anlegg oppgi til å ha f.eks 5x200 watt så sier produsenten at det har 1000w. Men når de tester det så tester de kun en høyttalerutgang om gangen, dvs 1x200w om gangen. Selv om det har 1000W klarer ikke stømforsyninger osv å levere dette på en gang. Noen mer seriøse produsenter, oppgir lave effekter, men med alle utgangene i drift og derfor vil et tilsynelatende svakt f.eks NAD anlegg være mye kraftigere enn et tilsynelatende gigantanlegg som oppgis til tusenvis av watt. For sammenligningens del skal man også oppgi det med 8 Ohm og ha krav til maks forvrenging. Liten vits i å kunne ha 200w om det er 200w med støy. Ser fortsatt mange oppgir effekten med pmpo og lignende tulleverdier. Aner ikke hvilke muligheter du har med det du bestillte. Noen har målemikrofon. Da setter du som du sikkert vet mikrofonen der du skal sitte og så justerer anlegget lydbildet og timer ting slik at lyden times slik den skal når den treffer der mikrofonen er. Mange billiganlegg sender kun ut surround, men ikke timet slik at surroundeffekten blir dårlig med mindre du sitter midt mellom høyttalerne. Ofte sitter man nærmere en elelr flere, f.eks nærmere de bak en de fremme og da bør dette kompenseres for slik at surrounden treffer likt tidsmessig. Andre ting er jo også at man ofte på billiganlegg legger ved ekstremt tynne kabler til høyttalerne. Flott designmessig og de tar ikke plass under tepper, men lydmessig dreper de effekten som sendes fra forsterkeren. Er som å ha supertynne vannrør i huset fordi det er penere, og så klage over dårlig trykk i dusjen. LG funker sikkert greit til sitt bruk, men ikke forvent mirakler. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Om du ser på film via pc og har mulighet for å ha pc i nærheten av tv slik at kablene til dette rekker så ville jeg seriøst vurdert dette med tanke på budsjettet ditt. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=624032 Lenke til kommentar
Lomeus Skrevet 13. september 2011 Forfatter Del Skrevet 13. september 2011 Litt seint nå desverre, har allerede fått anlegget i hus og for å være helt ærlig syns jeg det er over forventing. Er jo verdt å vite at jeg har en liten stue Har ikke fått justert noe enda da, så kan jo bli endra bedre! Var desverre ikke med noe kalibrerings hjelpemidler. Har bare skrudd opp bassen litt, det er vell egentlig det eneste jeg har gjort Mener du at det PC anlegget er bedre en det jeg har kjøpt? Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Vel nå vet jeg jo ikke hva du har kjøpt da? Lenke til kommentar
Lomeus Skrevet 14. september 2011 Forfatter Del Skrevet 14. september 2011 Kjøpte meg : http://www.dustinhom...duct/5010600743. Syns det virka lovende og skuffet ikke, har ganske liten stue så høytalerne er relativt trangt rundt meg. Har jo ikke fått gjort noen innstillinger enda da, skal prøve å finne ut av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå