Gå til innhold

[Løst] Oppgradering, CPU, HK

Gjest Slettet+5132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

Hei,

Jeg vil oppgradere pc-en min.

Dette har jeg:

Hovedkort: Asus m4a87td/usb3

Prosessor: Amd athlon|| x4 640

Skjermkort: Asus GeForce gtx 460 1gb

Ram: CORSAIR 4GB DDR3 VALUE SELECT PC10666 1333MHZ (2X2GB)

Spiller Mafia 2 og fsx. Ellers skal pc-en brukes til å surfe med.

Vil oppgradere prosessor, hovedkort og kanskje litt ram.

Prosessor: Intel Core i5 2500k 1500kr

Hovedkort: aner ikke rundt 1000kr, kanskje litt mindre enn 1000kr hvis det lar seg gjøre :whistle:

Ram: CORSAIR 4GB DDR3 189kr

Hvilket hovedkort anbefaller dere til rundt 1000kr?

Vil dette klare battlefield 3?

Takker for svar :roll:

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermkortet ditt vil nok slite bra med BF3, men det skal la seg gjere. Eg spelte BFBC2 på medium i 1920x1080 med eit Geforce 450 heilt fint, og BF3 skal krevje om lag det same som BFBC2.

Du kan få tak i bra P67-baserte hovudkort til under 1000 kroner no, sidan det er førre generasjons chipsett. Og når du uansett skal ha grafikkort treng du ikkje dei nye eigenskapane til siste chip-serie, Z68.

Eller så tek CDON.no berre 1094,- med frakt for Asus P8Z68-V Pro, som er eit knakande bra kort og vanlegvis sel for 1500,-

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Takk for svar,

Hvis jeg bestiller fra cdon må jeg betale mer i frakt :whistle:

Men hva er egentig det beste hovedkortet til rundt 1000?

Kan dette funke, eller er det andre kort som gir mer "Bang for bucks"? :hrm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Ingen som vet om noen bra hovedkort i 1000-kronersklassen????

Kunne tengt meg usb3 og atx i tilfelle jeg skal kjøre sli

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

en ge force 450 vil ikke klare å kjøre bf3, minimum for å kjøre bf3 er 6850 eller et gtx 560ti, disse er da minimum krav for skjermkort

og det hoverkortet funker også bra den du har linket til :D

men for å kjøre bf3 vil jeg helst ha gått for en 6970 eller gtx 570

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hei, takk for svar.

Tenkte at det å kjøre sli med mitt asus geforce gtx 460, fant dette skjermkortet det er et Gigabyte men det skulle vel ikke gjøre noe, det klokker seg vel bare ned til det gamle kortet mitt.

Hovedkortet har jo 2 pci spor, men følger det med sli broer og det jeg trenger eller må jeg kjøpe det utenom?

Er sli egentlig noe å satse på?

Takker for svar :w00t:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Har denne psu-en den har bare 2 pci-express tilkoblinger og jeg trenger 4 for å kjøre sli (2 i hvert kort).

Mulig jeg kan bruken en sånn overgang fra s-ata til pci-express, det fulgte ihvertfall men en slik når jeg kjøpte asus skjermkortet.

Noen som har prøvd en slik overgang (må bruke 2 overganger)

Lenke til kommentar

regner med at du mener en slik en: http://www.digitalimpuls.no/Avdelinger/Produkter/Kabler/Str%C3%B8m/Intern/Str%C3%B8mkabel-1-2-2x4Pin-To-6-Pin---PCI-E--108798.aspx

tror det følger med de fleste skjermkort idag.

http://www.dustinhome.no/gigabyte-geforce-gtx-460-oc-1gb-pci-e-dvi-hdmi/product/5010463994

460 sli er litt bedre enn single 570, og psuen din er bra nok til 460 i sli.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Jepp, en slike en jeg mener ja.

Men klarer 2 overganger (4s-ata-er) å levere nok strøm, eller er de beregnet på at du kan kjøre en pci-e og en overgang(2 s-ata-er til en pci)?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Takk for svar, det jeg tenkte på var, ASUS GEFORCE GTX 460 DIRECTCU 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI og GIGABYTE GEFORCE GTX 460 OC 1GB PCI-E DVI/HDMI. Fant denne tråden leste det om SLI og CrossfireX og ble litt usikker :hmm:

Takk for alle som har svart.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Tenkte på at jeg trenger OS så det ble dyrere ennn ventet :cry: Dropper derfor skjermkort for denne gang, men oppgraderer fortsatt hk og cpu :yes:.

I prisklassen rundt 1000-lappen er Asus best eller er det verd å ta en titt på Msi og de andre produsentene sine.

Kriterier for hovedkort:

-Usb3 både Interne og ekterne tilkoblinger.

-Sli støtte

-Man kan overclocke på det

-Socket 1155

Takk for svar

Lenke til kommentar

en ge force 450 vil ikke klare å kjøre bf3, minimum for å kjøre bf3 er 6850 eller et gtx 560ti, disse er da minimum krav for skjermkort

og det hoverkortet funker også bra den du har linket til :D

men for å kjøre bf3 vil jeg helst ha gått for en 6970 eller gtx 570

Jeg skal få noen til å filme meg tømme fire halvlitere øl på rappen for så å danse kyllingdansen om BF3 vil kreve et 6850 for å kjøre på minimum @1280x720. Forresten er et 460 = 6850 i ytelse.

Om BF3 skal kunne kjøre på en ASUS G53xx med GTX 460M BF3 kunne kjøre på et GTS 450.

Tenkte på at jeg trenger OS så det ble dyrere ennn ventet :cry: Dropper derfor skjermkort for denne gang, men oppgraderer fortsatt hk og cpu :yes:.

I prisklassen rundt 1000-lappen er Asus best eller er det verd å ta en titt på Msi og de andre produsentene sine.

Kriterier for hovedkort:

-Usb3 både Interne og ekterne tilkoblinger.

-Sli støtte

-Man kan overclocke på det

-Socket 1155

Takk for svar

GA-Z68X-UD3H, er et passende hovedkort for deg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...