Mata- Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 HEi! Da var det på tide å kjøpe en ny skjerm for å få litt større arbeidsflate enn 15". Har sett på litt diverse skjermer, og har til og med bestilt en BenQ g2420HD, men vurderer å sende den tilbake da jeg tviler på om er en god nok skjerm(???) selv om den riktignok var rimelig. Hadde egentlig ikke planer om å bruke mer enn 1500-1600 kr, men kan strekke meg opp til en Dell U2311H om den virkelig anbefales. Så da spør jeg, skjerm på ca. 23-24" opp til 1800 kr. som gir litt kvalitet. Skal brukes mye til vanlig surfing, litt film og en del musikkredigering i Logic. Bruker forøvrig Mac så DP er kanskje ikke så dumt? HDMI, hvor nødvendig er det sammenlignet med andre spesifikasjoner? Håper noen tar seg tid til å komme opp med noen alternativer Lenke til kommentar
thomit Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 U2311 er så absolutt verdt pengene. Man får ikke så god bildekvalitet og innsynsvinkler for en billigere penge. HDMI gir akkurat det samme digitale bilde-signalet som du får gjennon DVI - det er bare at HDMI kan sende digitale lydsignaler i tillegg, men det er jo neppe noe du savner i forbindelse med skjerm ... Så om du kobler skjermen opp med HDMI eller DVI, er ett fett. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 U2311 er den beste skjermen jeg har sett så den er definitivt verdt penga. Det er en helt annen opplevelse enn en vanlig TN skjerm. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Men hvordan er denne til FPS-spill. 8ms høres litt mye ut for å kunne være egnet som spill skjerm? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 (endret) Jeg skal ikke uttale meg for sterkt om U2311 og spilling, men jeg spiller i hvert fall fint alle slags spill på min U2410. Og jeg vet ikke om trådstarter skal bruke skjermen til spilling, i første rekke? Men ellers vil jeg vel påstå at det som regel kun er personer som ikke bryr seg om stort annet her i verden enn pc-spill som bekymrer seg så veldig om skjermene har 2 eller 10 ms respons. Det er forøvrig heller ikke noe som alene sier noe som helst om man får lag eller ikke i spill. Vi andre er mer opptatt av at skjermene faktisk skal være gode Endret 9. september 2011 av thomit Lenke til kommentar
Mala Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Jeg spør siden denne skjermen blir anbefalt av irriterende mange rundt om Skjermen ser også nydelig ut på papiret, men det som holder meg tilbake er nettopp de 8 ms. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Tilbud på U2311H på dustinhome nå, så jeg slo til. 1699,- Lenke til kommentar
thomit Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Jeg spør siden denne skjermen blir anbefalt av irriterende mange rundt om Skjermen ser også nydelig ut på papiret, men det som holder meg tilbake er nettopp de 8 ms. Jeg har en ung nevø som har en såkalt gamerskjerm, med 2ms responstid oppgitt. Jeg kan med selvsyn se at det samlede inputlag'et er mye høyere på den enn på min. Jeg kan se det, som ikke en gang er noen spillfantast. Han er selvfølgelig hellig overbevist om at min skjerm er ubrukelig til spilling fordi min responstid er 6 ms eller hva det nå er, og at hans er mye bedre. Jeg har gitt opp å prøve å forklare ham at responstid i lcd-cellene er en ting, det totale input-lag'et er noe annet. Han har tatt reklamen til produsentene av "gamerskjermer" for god fisk, og er urokkelig . Lenke til kommentar
Mala Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Haha akkurat ja, og du er forsåvidt inne på noe med inputlaggen Lenke til kommentar
Mata- Skrevet 9. september 2011 Forfatter Del Skrevet 9. september 2011 Tusen takk for alle svar! Har i utgangspunket ikke tenkt å bruke skjermen til noe særlig spilling, isåfall kun Football Manager, men der har det vel ikke så mye å si? Kan se ut som om jeg går for denne da før tilbudet på Dustin forsvinner Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Nei det har ingenting å si. Eg kjøpte selv U2412 og den fungerer utmerket til spilling. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Det tilbudet er løp-og-kjøp, Mata- ... drøyer du for lenge, er de borte Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 ms er bare villedende. Som så mange andre spiller jeg også mye på min U2311 og den fungerer utmerket til det også. Lenke til kommentar
.Andre Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Kan trygt anbefale U2311. Spiller stort sett fps spill, og jeg merker ikke noe problemer. Som det sies her, ms er villedende, er mye annet som spiller inn. Denne skjermen har IPS panel, mot de fleste skjermer i denne prisklassen som har TN panel. IPS har mye bedre bilde enn TN-panel. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Det er ikke bare mye bedre, det er sinnsykt mye bedre. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Har fått min U2311H, og forskjellen fra Benq G2412HD som jeg har brukt i det siste er helt enorm. Kan skrive under på vidarkris påstand. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Dell har et alternativ i 24-tommers klassen nå, U2412. eIPS-panel, ikke fullt så god kalibrering "out of the box" som sRGB-profilen til U2410, selv om den er god nok for de fleste; mindre fargerom - passer bedre for den "vanlige" bruker som ikke har det helt store behovet for kritisk bilderedigering, lavere intern bildeprosessering (6 Bit), som kan gi mer problemer med "banding", den er billigere enn U2410, og har faktisk enda litt bedre "shadow detail". U2410 vil fortsatt eksistere som et tilbud til de som har behov for stort fargerom, men U2412 er altså et rimeligere alternativ for de som ikke har bruk for sånt. Lenke til kommentar
Mata- Skrevet 16. september 2011 Forfatter Del Skrevet 16. september 2011 Da er skjermen ankommet, og den leverer virkelig varene. Ser ut til å være en kvalitetskjerm. Noen som har koblet den opp mot en mac? Lenke til kommentar
Atald Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Har den koblet til en Macbook Pro, fungerer strålende som usb-hub óg. Lenke til kommentar
sharpspear Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Har fått min U2311H, og forskjellen fra Benq G2412HD som jeg har brukt i det siste er helt enorm. Kan skrive under på vidarkris påstand. har du prøvd noen fps spill på den da? var det noe tegn til etterslep etc? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå