Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det finnes jo uendelig mange _*tycoon_ spill for tiden, men hvilke er det faktisk verdt å spille?

-Transport Tycoon (deluxe) - alle tycoonspills mor... helt konge

-Pizza Tycoon - også en av de tidlige tycoonspillene

-Trains & Trucks tycoon - Et halvhjertet forsøk på en moderne versjon av transport tycoon

-Railroad tycoon - kom vel før TT også? Finnes også en oppfølger (RT 2)

-Snowboard Park Tycoon - et konsept hvor du delvis kjører "oppdrag" på snøfjøl, og delvis bygger en snowboard park

-Rollercoaster Tycoon (I og II) - berg-og-dalbane fornøyelsespark tycoon spill

-Ski resort tycoon - skipark ala rollercoaster tycoon

-monopoly tycoon - har ikke prøvd det

i tillegg har vi lignende konsepter som theme park/theme hospital osv. men det er en annen historie.

av de nevnte spillene kan jeg anbefale transport tycoon på det varmeste, mens de andre spillene er greie å prøve en gang, men ikke like vanedannende :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Likte klart best Rollercoaster tycoon. Var SÅÅÅ mange muligheter, og det var SÅÅÅ gøy når du fikk litt kontroll på berg-og-dalbanene du bygde :D

I tillegg så funka det på gamle-PC'en (K6 200mhz, 32mb ram). Runda heile greia pluss begge ekstrapakkene.

Ellers så er TTD ganske morro også, men eg trur eg blei underholdt meir av RCT.

Lenke til kommentar

Jeg husker Transport Tycoon godt, jeg tar fra Delux utgaven fra tid til annene også... Diggbart spill, har brukt nærmest uendelig lang tid forran PC'en med det spillet. Jeg husker jeg lagde 6, kanskje 7 spor i bredden på den første tyccon siden det var før man fikk enveiskjørte spor. Morsomt var det å se togene kjøre inn i seg selv i de store kryssene, har aldri sett det "in real life" :lol:

Det er bare et eller to år siden jeg kom borti Rollercoaster Tycoon. Det er også et bra spill, men jeg har nesten kjørt meg litt lei slike spill, så jeg spiller ikke det så mye. Monopoly Tycoon har jeg prøvd demoen av, ser ut som et greit spill.

Lenke til kommentar

Jeg har bare en ting å si til dere:

Jeg eier dere i Pizza Tycoon !

I flere år nå så har jeg dualbootet med W2000 og W98, og den eneste grunnnen til at jeg har W98 er PT. (Er det noen andre her som har fullført spillet?)

TTD, Civilication og SimCity 2000 brukte vi (jeg og en kamerat) en time på hver dag etter skolen på en 386. En måned i SimCity tok 28 sekunder på cheetah :)

cd mouse

mouse

cd..

cd spill

cd simcity

cd vesa

cd univesa

univesa

cd..

cd..

sc2000.exe

Lenke til kommentar

cd mouse

mouse

cd..

cd spill

cd simcity

cd vesa

cd univesa

univesa

cd..

cd..

sc2000.exe

Du var en av de som ikke hadde .bat-filer til enhver oppgave ser jeg ;)

Selv hadde jeg en haug, lagde .bat-filer til absolutt alt, og la de mest brukte filene inn på F-knappene :)

Ahh, det var tider det.

Lenke til kommentar

Du var en av de som ikke hadde .bat-filer til enhver oppgave ser jeg ;)

Selv hadde jeg en haug, lagde .bat-filer til absolutt alt, og la de mest brukte filene inn på F-knappene :)

Ahh, det var tider det.

.bat ? Hva er .bat? :)

Vi var vel ca 10, og det gikk i "pekefingervalsen" når vi skrev i dos også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...