Melfacion Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Det finnes jo uendelig mange _*tycoon_ spill for tiden, men hvilke er det faktisk verdt å spille? -Transport Tycoon (deluxe) - alle tycoonspills mor... helt konge -Pizza Tycoon - også en av de tidlige tycoonspillene -Trains & Trucks tycoon - Et halvhjertet forsøk på en moderne versjon av transport tycoon -Railroad tycoon - kom vel før TT også? Finnes også en oppfølger (RT 2) -Snowboard Park Tycoon - et konsept hvor du delvis kjører "oppdrag" på snøfjøl, og delvis bygger en snowboard park -Rollercoaster Tycoon (I og II) - berg-og-dalbane fornøyelsespark tycoon spill -Ski resort tycoon - skipark ala rollercoaster tycoon -monopoly tycoon - har ikke prøvd det i tillegg har vi lignende konsepter som theme park/theme hospital osv. men det er en annen historie. av de nevnte spillene kan jeg anbefale transport tycoon på det varmeste, mens de andre spillene er greie å prøve en gang, men ikke like vanedannende Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Selv har jeg blitt underholdt ganske mange timer med Pizza Tycoon også, men Transport Tycoon er selvsagt Tycoon-kongen! Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 7. august 2003 Forfatter Del Skrevet 7. august 2003 pizza tycoon, ja ... blei alltid tatt for å omsette for mye "iskrem" :/ Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Hehe, jeg husker jeg gjorde det stort på å kjøpe div. varer billig i en by og selge det igjen dyrt i en annen. Ble tatt en gang i mellom, men det var jo så lønnsomt. Lenke til kommentar
Goldfish Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Kan ikke si jeg spilte noen andre Tycoon-spill enn TTD, men det var til gjengjeld dritbra! Kan anbefale Sim Tower, det går vel innenfor sjangeren. Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 7. august 2003 Forfatter Del Skrevet 7. august 2003 Kan anbefale Sim Tower, det går vel innenfor sjangeren. tja.. det hører vel til en annen historie... i såfall kan lista bli lang da må jo alle strategispill hvor bygging er målet (ikke kriging) ramses opp også Lenke til kommentar
brekkmiddel Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 TTD er kongen ja.. Men har selv blitt underholdt i ganske mangen timer av Zoo Tycoon. Ganske artig spill. Spesielt å ha mange gjester i parken og "tilfeldighvis" rive gjerdet til løveburet :-) Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 De som liker Transport Tycoon bør absolutt ta en titt på Industry Giant II. Svært underholdende spill. Vi skrev omtale av det for en tid tilbake. Link til omtalen: http://www.gamer.no/omtaler/industry_giant_2/ Ellers er Capitalism Plus en av mine favoritter i sjangeren. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Likte klart best Rollercoaster tycoon. Var SÅÅÅ mange muligheter, og det var SÅÅÅ gøy når du fikk litt kontroll på berg-og-dalbanene du bygde I tillegg så funka det på gamle-PC'en (K6 200mhz, 32mb ram). Runda heile greia pluss begge ekstrapakkene. Ellers så er TTD ganske morro også, men eg trur eg blei underholdt meir av RCT. Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Transport Tycoon og Pizza Tycoon er blant de spillene jeg vil huske når jeg blir 100 år gammel. Ja, jeg blir så gammel. Bare vent å se! Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Transport Tycoon Deluxe var saker! Ellers likte jeg Rollercoaster Tycoon godt. Lenke til kommentar
Wepz Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Transport Tycoon og Pizza Tycoon vekker mange minner, hender jeg tar dem fram og mimre litt Ellers synes jeg at "Tycoon" navnet blir misbrukt nå til dags, noen av spillene er jo nesten latterlige. Lenke til kommentar
qvestus Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Noen som er enig hvis jeg sier at RollerCoaster Tycoon I er bedre enn II ? Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Folkens, når vi snakker om Tycoon-spill; Er det flere enn meg som kun synes Chris Sawyer-spilla duger? Lenke til kommentar
JrRRr76 Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Jeg husker Transport Tycoon godt, jeg tar fra Delux utgaven fra tid til annene også... Diggbart spill, har brukt nærmest uendelig lang tid forran PC'en med det spillet. Jeg husker jeg lagde 6, kanskje 7 spor i bredden på den første tyccon siden det var før man fikk enveiskjørte spor. Morsomt var det å se togene kjøre inn i seg selv i de store kryssene, har aldri sett det "in real life" Det er bare et eller to år siden jeg kom borti Rollercoaster Tycoon. Det er også et bra spill, men jeg har nesten kjørt meg litt lei slike spill, så jeg spiller ikke det så mye. Monopoly Tycoon har jeg prøvd demoen av, ser ut som et greit spill. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Jeg har bare en ting å si til dere: Jeg eier dere i Pizza Tycoon ! I flere år nå så har jeg dualbootet med W2000 og W98, og den eneste grunnnen til at jeg har W98 er PT. (Er det noen andre her som har fullført spillet?) TTD, Civilication og SimCity 2000 brukte vi (jeg og en kamerat) en time på hver dag etter skolen på en 386. En måned i SimCity tok 28 sekunder på cheetah cd mouse mouse cd.. cd spill cd simcity cd vesa cd univesa univesa cd.. cd.. sc2000.exe Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 cd mouse mouse cd.. cd spill cd simcity cd vesa cd univesa univesa cd.. cd.. sc2000.exe Du var en av de som ikke hadde .bat-filer til enhver oppgave ser jeg Selv hadde jeg en haug, lagde .bat-filer til absolutt alt, og la de mest brukte filene inn på F-knappene Ahh, det var tider det. Lenke til kommentar
Tosh Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 aah, du glemte trailerpark tycoon.. som forsåvidt sugde Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Du var en av de som ikke hadde .bat-filer til enhver oppgave ser jeg Selv hadde jeg en haug, lagde .bat-filer til absolutt alt, og la de mest brukte filene inn på F-knappene Ahh, det var tider det. .bat ? Hva er .bat? Vi var vel ca 10, og det gikk i "pekefingervalsen" når vi skrev i dos også. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Noen som er enig hvis jeg sier at RollerCoaster Tycoon I er bedre enn II ? 1eren blei forresten dødsmasse bedre etter Loopy landscapes og Added attractions/Corcscrew follies. (elns) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå