RBW Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Sonata-serien utvides med Solo II, et enkelt og støydempet kabinett. Antec frir til deg som vil ha en stillegående datamaskin Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Jeg har Solo versjon 1 selv, og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke vet om noe kabinett som er mer solid bygd. Om det er støydemping man er ute etter er Solo det soloklare (høhø) valget. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Isj, man trenger jo mye mer harddiskplass om dette skal være en stille hjemmexserver. Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Ser dette som en mulig god konkurrent til Fractual Design R3 som er tiltenkt og bli mitt neste kabinett. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Litt få "cut outs" til kabelføring kanskje.. Ellers stilreint. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 NgZ, er førstepri på server at den er lydløs? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Hehe, når man har en hjemmebygd hjemmeserver med lite load, mye harddisker og som ikke har noe annet sted å stå enn i stuen: Ja. Hadde jeg eid og ikke leid, hade den stått i boten for lengst, men jeg tror ikke huseier hadde likt at jeg gikk berserk med bormaskinen. Lenke til kommentar
Qweel Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 følger med 1 vifte? og kabinettet koster 850kr..? det lille kabinettet der er ikke hvert 850 kr.. Lenke til kommentar
Shagma Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Ser ut som det er mye samme kvalitet som på mitt P180 kabinett, hvilket er en god ting. Det er bra ikke alle lager harry råne-kabinetter. P183 som det heter nå har plass til 6 disker. Men det kabinettet blir kanskje litt for stort til å ha i stuen? Det er uansett mulig å benytte 5.25 brønnene til harddisker i kabinettet i artikkelen. Den ledige plassen fremme i kabinettet burde kunne romme noen disker også om man får satt de fast på et vis. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Ser at Antec har det samme problemet på sine kabinetter idag som de hadde for 3 år siden også; alt for stor bay/hdd holder framme. Har en Antec 902, og det er snakk om millimetere fra slutten av hovedkortet og til hdd holderen... Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Qweel: Nå er det slik at ordentlige kabinetter koster penger. - Mortis Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Qweel: Nå er det slik at ordentlige kabinetter koster penger. - Mortis Antec har falt langt bak de andre produsentene i dag på kvalitet og brukervennlighet, Antec har ikke blitt dårligere, men alle andre er bedre. Man kan virkelig ikke si at dette er et "ordentlig kabinett", når man sammenligner mot Cooler Master, Fractal Design, Corsair, NZXT og Bitfenix. Fractal Design R3 ser fortsatt langt bedre ut inni for luftflyt enn dette kabinettet og koster 100 kr mindre. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 http://www.anandtech.com/show/4730/antec-solo-ii-sonata-evolved Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Anandtech oppsummerte dette kabinettet bra som "Silence at any cost", og at det var best rettet mot kontor og surfemaskiner uten dedikert GPU, og at gamere burde rette blikket et annet sted. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Antec har falt langt bak de andre produsentene i dag på kvalitet og brukervennlighet, Antec har ikke blitt dårligere, men alle andre er bedre. Man kan virkelig ikke si at dette er et "ordentlig kabinett", når man sammenligner mot Cooler Master, Fractal Design, Corsair, NZXT og Bitfenix. Fractal Design R3 ser fortsatt langt bedre ut inni for luftflyt enn dette kabinettet og koster 100 kr mindre. Jeg er faktisk HELT enig med deg. Jeg har selv et Antec P180 kabinett , jeg er veldig fornøyd med dette og kjøpte det for over 3år siden. Men som du påpeker, de andre har gått langt forbi Antec. Et eksempel på dette er Fractal som har snudd HD-holderne slik at når man tar opp sidepanelet så kan man lett ta ut en HD. I Antek så må man skyve mot hovedkorte, blir for tungvindt. Mitt neste kabinett blir ikke Antec, ikke fordi at det er dårlig produkt på noen måter, men det har blitt forbikjørt av de andre konkurentene.... Frank Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 (endret) på mitt solo (1) kabinett tar jeg harddisker ut av front. det gjør man på solo 2 også Endret 10. september 2011 av kjeLL// Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 følger med 1 vifte? og kabinettet koster 850kr..? det lille kabinettet der er ikke hvert 850 kr.. Du kan virkelig ikke sette på på et kabinett etter antall vifter. Lenke til kommentar
Qweel Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 følger med 1 vifte? og kabinettet koster 850kr..? det lille kabinettet der er ikke hvert 850 kr.. Du kan virkelig ikke sette på på et kabinett etter antall vifter. ikke det som var poenget, poenget var at dette kabinettet ikke er vært 850 kr, i mine øyne har ikke dette kabinettet noen bra holdepunkter, ikke bra kjøling, ikke veldig brukervennlig og ikke noe penere enn fractal design r3 som er bedre på alle punkter og koster 100kr mindre 1 Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Et eksempel på dette er Fractal som har snudd HD-holderne slik at når man tar opp sidepanelet så kan man lett ta ut en HD. Dette kom Antec med på sin Sonata 1 i 2003, så den funksjonaliteten har Fractal og andre hentet fra Antec. Fractal Design sin er faktisk en identisk kopi av Antec sin løsning fra 2003. Antec kom i det samme med harddiskskuffer, og vibrasjonsdemping. Bruker selv mitt Sonata 1 (kjøpt i 2003) den dag i dag og det er nærmest et lydløst oppsett med Noctua vifter og Corsair HX PSU. Det vil leve gjennom neste oppgradering også - om jeg ikke går for et mATX oppsett. Og i Solo tar man hardisker ut i front som alt nevnt. Og selv om andre produsenter har kommet opp på minst samme nivå, så består fremdeles Antec sin Sonata serie av meget gode kabinetter for den som vil ha et diskret og stille kabinett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå