SkyFish Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Hei, sitter og skal gjør en oppgave vi har fått i Systemadministrasjon nå og i oppgaven står det at vi skal sette opp 2 servere. Server 1 skal kjøre Linux med MySQL, Apache og et publiseringssystem Server 2 skal kjøre Windows Server 2008 med MS-SQL 2005, IIS og SharePoint Det jeg synes var rart er at vi skal sette opp hardware konfigurasjonene for disse 2 serverene. Altså han vil ha 2 hardware konfigurasjoner, 1 til Linux og 1 til Windows. Men jeg har ikke tenkt over før at det er noen spesielle forskjeller på hardware mellom Linux og Windows. Tar jeg veldig feil her, eller kan jeg velge 1 hardware setup og skrive at det vil fungere like bra til begge software oppsettene? Mvh Kenneth Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Windows er meir kresen på hardware enn Linux. Du skal ha svært så sær hardware om det ikkje skal fungere på enten Linux eller Windows. Lenke til kommentar
SkyFish Skrevet 8. september 2011 Forfatter Del Skrevet 8. september 2011 Ok, tusen takk, var det jeg også regnet med. Da endte jeg opp med 1 hardware konfigurasjon og skrev heller litt om forskjellene på Linux og Windows som servere. Mvh Kenneth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå