Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermdriver crashlanding!

Anbefalte innlegg

Helt siden i fjor har jeg vært plaget av at skjermdriveren plutselig stopper å fungere. Dette skjer da stort sett når jeg spiller. Bruker skjermkortet Nvidia GeForce GTX 260, og driverversjonen 8.17.12.8026. Det er filen nvlddmkm.sys som tydeligvis skjærer seg. Jeg har også lest på andre forum at det er en del problemer rundt GeForce GTX 200-300 serien, men fant ingen svar eller løsning på problemet. Er det noen som har peil? På forhånd takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uhm har du prøvd med andre driverversjoner? Det er ganske vanlig at ikke alle driverversjoner er stabile og da kan det å gå tilbake til en eldre driver faktisk løse problemet.

Jeg anbefaler deg å bruke en driver cleaner for å fjerne den gamle driveren før du endrer til en annen versjon slik at du får bort alle rester av den eksisterende driveren.

En annen ting som kan prøves er å leke litt med innstillingene på kortet, skru av funksjonalitet, kjør maskinen en stund og se om det har noen effekt.

Lenke til kommentar

Helt siden i fjor har jeg vært plaget av at skjermdriveren plutselig stopper å fungere. Dette skjer da stort sett når jeg spiller. Bruker skjermkortet Nvidia GeForce GTX 260, og driverversjonen 8.17.12.8026. Det er filen nvlddmkm.sys som tydeligvis skjærer seg. Jeg har også lest på andre forum at det er en del problemer rundt GeForce GTX 200-300 serien, men fant ingen svar eller løsning på problemet. Er det noen som har peil? På forhånd takk for hjelpen!

Kjører forøvrig Windows Vista 64bit, har lastet ned de seneste driverne, men ikke til ASUS motherboard! Jeg fant de rett og slett ikke.

Jeg anbefaler deg å bruke en driver cleaner for å fjerne den gamle driveren før du endrer til en annen versjon slik at du får bort alle rester av den eksisterende driveren.

Har du en side jeg kan laste ned et sånt program fra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...