Gå til innhold

Premiere - Kvalitetet på avspilling av DV

Anbefalte innlegg

Ja da har vi endelig fått filmen redigert og tilbake på DV. Ikke verst bare det. Men så har jeg et par spørsmål.

Lyden:

Jeg la på musikk i MP3 format. Når jeg ser/hører filmen, så synes jeg lyden er ganske "metallisk" og ubalansert. For mye bass bla. Er det pga MP3 ? Lyden er bra hvis jeg bare spiller fila i Media Player f.eks.

Bilde:

Stort sett bra. På noen av sekvensene er bilde litt stripete på langs av hele TV skjermen. Ikke bare ved bevegelse i filmen, men overalt. Jeg har importert DV fra 2 forskjellige tape produsenter. Kan det være en årsak ? Jeg har sett noen snakke om interlacing og de-interlacing. Kan det hjelpe på kvaliteten ?

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ang. bilde:

du kan prøve å deinterlace klippene i prosjektet (det gjør du ved å høyreklikke og velge video options og så velge nederste valg (tror jeg) fra den menyen) Personlig synes jeg premiere ødelegger bildet når man deinterlacer det, men du kan også prøve å skifte interlacing fra "odd" til "even" lines, eller omvendt, alt etter som hva den står på fra før.

ang. lyd:

det hørtes nå rart ut at lyden ble metallisk? Det eneste jeg kan tenke meg som er grunnen til det er at filen er i formatet mp3pro, mens premiere bare støtter mp3, så derfor blir mp3pro-fila spilt av i mp3-kvalitet. Ellers kan det jo være noen lydfilter som har sneket seg inn i bildet? Eventuelt får du sjekke alt av kabling på stereoen, det kan jo være noe som gjør at du hører lyden to ganger og derav får et slags metallisk ekko.

lykke til.

Lenke til kommentar

Ursa,

Bruker du Premiere 6 eller 6.5 ?? Og vet du evt hva som er bedre i 6.5 ?

Jeg bruker 6 og synes den funker bra, men jeg har sett på preview til 6.5 at tittel funksjonen er noe forbedret. Er Premiere 6.5 verdt pengene eller finnes det en plug-in for bedre "tittel-laging" i Premiere 6 ?

Takker...

Lenke til kommentar

Premiere 7 er jo ute. Kanskje du skulle prøve å oppdatere til den? Jeg har 6.5 og det er en ny lydmikser i den så vidt jeg husker.

Men jeg bruker ikke premiere lengre - går i Avid DV Xpress 3 nå for dagen ;) Til jeg finner et linux program som funker bra til videoredigering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...