Gå til innhold

– PlayStation 3-spill selger bedre (PS3, X360)

Anbefalte innlegg

Men det blir jo ingen nye konsoller hvis ikke folk slutter å kjøpe spill til de som er. Når folk ikke bruker sin forbrukermakt kommer heller ikke fremskrittene så lenge produsentene tjener penger på det bestående. Og nei, spillene er ikke bra nok som de er. Det er ikke bare grafikk som teller, det er veldig mye mer i spill som blir begrenset av svak hardware. Men selvfølgelig, for mange er det snakk om økonomi også og det argumentet kan jeg jo forstå.

Man kan alltids snu på flisa, PC-gamere bør kjøpe mer spill, og gjerne forhåndsbestille/kjøpe på release og ikke bare når det er tilbud på Steam.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men det blir jo ingen nye konsoller hvis ikke folk slutter å kjøpe spill til de som er. Når folk ikke bruker sin forbrukermakt kommer heller ikke fremskrittene så lenge produsentene tjener penger på det bestående. Og nei, spillene er ikke bra nok som de er. Det er ikke bare grafikk som teller, det er veldig mye mer i spill som blir begrenset av svak hardware. Men selvfølgelig, for mange er det snakk om økonomi også og det argumentet kan jeg jo forstå.

Så jeg skal gi faen å i kjøpe FIFA 12 i år? Og dermed håpe på at det kommer ny xbox til neste år?

Vettu hva, jeg klarer meg fint med dagens konsoll enda. For min del trengs ikke den å bytte. Jeg synes det er unødvendig å bruke flere tusen på å bytte ut noe bare pga at grafikken skal bli bedre. Så lenge spillene fungerer slik de er og det kommer mange spennende spill ser jeg ikke poenget med å ha noe nytt bare for å ha det.

Lenke til kommentar

Jeg kjøper kun "Exclusive"(beklager bruken av det engelske) til 360n og alt annet til PC og Ps3. grunnen er fordi jeg vil ikke pines igjennom et nydelig spill Pga at kontrollern er forferdelig(MIN MENING) og jeg liker Ps3 mye bedre enn 360 jeg føler en bedre kvalitet. og jeg vet at det aldri svikter. hater at spill fryser og at menyene lagger derfor velger jeg Ps3 Framfor 360.

Kan ikke huske å ha opplevd hverken lagg i menyene eller spill som fryser? og min er ganske gammal

jeg snakker om selve Xbox menyen, den hakker og er så sabla treg. jeg har Xbox Slim, så da lurer jeg på hvorfor en nyere konsoll skal hakke og lagge mer.

Kjøp deg ny TV. Kanskje B/W'n din ikke holder lengre.

Jeg blir svimmel som faen, men hakker ikke. Er bare ekkel meny. Var bedre før.

ville ikke da også Ps3n hakket en del?

Trodde du prata om x360 menyen jeg..

Lenke til kommentar

Man kan alltids snu på flisa, PC-gamere bør kjøpe mer spill, og gjerne forhåndsbestille/kjøpe på release og ikke bare når det er tilbud på Steam.

PC-gamere bør ikke kjøpe alt av skrot bare for å øke spill-salget generelt. De bør være kritiske til hva de kjøper, kjøpe kun gode spill - og spille de ferdig. Det å kjøpe mengder av spill og aldri fullføre dem er bare med på å forsterke trenden med dårlige, og korte spill. I tillegg bør folk slutte med piratvirksomhet, som også er ødeleggende for alle som er glad i å spille (da bransjen må ha lønnsomhet for å kunne levere varene).

Lenke til kommentar

Så jeg skal gi faen å i kjøpe FIFA 12 i år? Og dermed håpe på at det kommer ny xbox til neste år?

Vettu hva, jeg klarer meg fint med dagens konsoll enda. For min del trengs ikke den å bytte. Jeg synes det er unødvendig å bruke flere tusen på å bytte ut noe bare pga at grafikken skal bli bedre. Så lenge spillene fungerer slik de er og det kommer mange spennende spill ser jeg ikke poenget med å ha noe nytt bare for å ha det.

Du har ikke helt skjønt poenget om du tror det er kun for å få bedre grafikk som er målet. Det er faktisk noe av det minst viktige for forbedring av spill i dag. Først og fremst trenger vi bedre AI, flere NPCer som kan vise interessant karakter / varierte handlemønster og gode dialoger osv. , flere og mer avanserte oppdrag / quests osv. I dagens marked bruker utviklerne opp ressursene på å dra max ut av de svakeste plattformene (hvilket er svært dyrt og tidkrevende), slik at det blir mindre penger igjen til å utvikle story og gjøre den realiserbar/spillbar, mindre penger til god musikk tilpasset hva som faktisk skjer i spillet, mindre penger til å ha tid til kreative prosesser som kunne gitt spill flere dimensjoner og fornyelse, dybde osv. Det må være et tankekors at det var bedre AI og story i gamle spill fra rundt 2000-2008 enn det er i dag. Spillene som kommer ut i dag er ikke bra som de er, de ødelegger spiilinteressen til mange - og hvis du leser tråden "spillelei" så vil du se at det har sine årsaker. Noen har selvfølgelig mye av skylden selv ved at de ukritisk kjøper alt for mye (og dårlige) spill og aldri tar seg tid til å fullføre dem (blir overmett og blasert), men det er også mange av oss som blir det selv om vi prøver å være kritiske og kun kjøper titler som har fått gode kritikker. Det skyldes igjen at mange spillanmeldere tar seg for dårlig tid, eller rett og slett selv har blitt for kommersielle og bruk/kast/fastfood-aktige i sin spilltilnærming og appplauderer ting som virker kjapt å komme inn i, imponerende på overflaten og glemmer å se mer kritisk på innholdet. Forsimpling er vel et godt ord for hva som har skjedd med de fleste spill, hvilket vi mye kan "takke" konsollene for. Lite heldig utvikling for spillere av kategori eldre ungdom og voksne.

Lenke til kommentar

Alle bryr seg ikke om det du skriver når de skal spille. Kanskje noen gjør det i spill som trenger den slags. Men det finnes faktisk spill som er enkle og gode hvor man egentlig trenger interessen for det.

Jeg holder meg i hovedsak til FIFA serien og slike spill. Jeg har ikke behov for en story om oppveksten til hver enkelt spiller, i tillegg leverer FIFA det de skal (hvis man legger bort bugs, men det kan du vel ikke klandre konsollen for).

Lenke til kommentar

Når det gjelder RPG-spill, strategi-spill og eventyr-spill er det jeg nevner utrolig viktig. Litt mer avanserte skytespill som har litt rollespill-elementer og en lang /god singelplayer-story er også avhengig av bedre hardware for å kunne levere en god opplevelse. De fleste nye spill suger til de grader fordi de gis ut på alle plattformer og med det må begrenses til å også funke på de svakeste plattformene. Det reduserer innhold og kvalitet på innhold, hvilket ikke er i spillernes interesse uansett plattform.

Det er godt mulig at sportsspill ikke trenger bedre hardware for å fungere bra. Det har jeg rett og slett ikke greie på, da jeg ikke spiller sportsspill.

Edit: Har selv konsoller i hus, som kun blir brukt til gamle allerede kjøpte spill og til film, og dette er et bevisst valg jeg gjerne skulle sett flere ta. Vil vi ha bedre spill må det faktisk til, og det funker faktisk hvis det er mange nok som gjør dette "offeret".

Endret av casemodd
Lenke til kommentar

Du får ansette deg i Microsoft siden du vet hvordan alt skal gjøres.

Jeg hadde vært totalt ubrukelig i den sammenheng. Jeg er ikke utdannet innen data. Det jeg snakker om er det mange andre som vet veldig mye mer om enn meg.

Poenget mitt er bare at vi som forbrukere kan få det som vi vil dersom vi bruker vett og tålmod, og ikke lar kapitalkreftene utnytte oss til de grader som de gjør nå. Ettersom de tjener fett på spill og salg av konsoller i nåværende situasjon, vil de fortsette å melke kua så lenge det går..

Lenke til kommentar

Jeg kjøper kun "Exclusive"(beklager bruken av det engelske) til 360n og alt annet til PC og Ps3. grunnen er fordi jeg vil ikke pines igjennom et nydelig spill Pga at kontrollern er forferdelig(MIN MENING) og jeg liker Ps3 mye bedre enn 360 jeg føler en bedre kvalitet. og jeg vet at det aldri svikter. hater at spill fryser og at menyene lagger derfor velger jeg Ps3 Framfor 360.

Kan ikke huske å ha opplevd hverken lagg i menyene eller spill som fryser? og min er ganske gammal

jeg snakker om selve Xbox menyen, den hakker og er så sabla treg. jeg har Xbox Slim, så da lurer jeg på hvorfor en nyere konsoll skal hakke og lagge mer.

Kjøp deg ny TV. Kanskje B/W'n din ikke holder lengre.

Jeg blir svimmel som faen, men hakker ikke. Er bare ekkel meny. Var bedre før.

ville ikke da også Ps3n hakket en del?

Trodde du prata om x360 menyen jeg..

Ps3 menyen ville sikkert også ha Hakket en del hvis det er noe galt med Tven. men den gjør jo ikke det, det jeg sier er at Xbox menyen har til de grader tendenser til og hakke.

Lenke til kommentar

PC-spill burde ikke ha DRM. De burde ikke være konsoll-porter. De burde være billigere.

Faen ikke rart de fleste laster ned det meste.

"Piratenes skyld det er sånn." Nei, det er utviklerne som er late, og får igjen for det. Hadde de lagt litt arbeid i spill til PC, hadde flere kjøpt.

Lenke til kommentar

Konsoll-spill burde ikke ha "DRM" / Kode for å spille på nett. De burde ikke være pc-porter. De burde være billigere.

Faen ikke rart de fleste modder konsollene.

"Piratenes skyld det er sånn." Nei, det er utviklerne som er late, og får igjen for det. Hadde de lagt litt arbeid i spill til konsollene, hadde flere kjøpt.

Fixed...

Dette kan man si for alle konsollene, for det beste hadde vært om alle spill ble laget spesifikt for pc / konsollen den skal på.

Desverre krever dette for mye tid og penger, så kommer aldri til å skje. Poenget mitt er at de fleste argumenter som folk sier enten det er for konsoll eller pc, kan vris. Det er kun utviklerne/utgiverne som bestemmer hva de gjør med spillene sine... Hva enn vi foreslår her inne feks:

casemodd: "Men det blir jo ingen nye konsoller hvis ikke folk slutter å kjøpe spill til de som er. Når folk ikke bruker sin forbrukermakt kommer heller ikke fremskrittene så lenge produsentene tjener penger på det bestående."

er likegyldig når kun vi her på forumet ser dette forslaget. Teorien er god, men i praksis kommer ikke dette til å skje med mindre man starter en kampanje, slik jeg ser det.

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar

Konsoll-spill burde ikke ha "DRM" / Kode for å spille på nett. De burde ikke være pc-porter. De burde være billigere.

Faen ikke rart de fleste modder konsollene.

"Piratenes skyld det er sånn." Nei, det er utviklerne som er late, og får igjen for det. Hadde de lagt litt arbeid i spill til konsollene, hadde flere kjøpt.

Fixed...

Dette kan man si for alle konsollene, for det beste hadde vært om alle spill ble laget spesifikt for pc / konsollen den skal på.

Desverre krever dette for mye tid og penger, så kommer aldri til å skje. Poenget mitt er at de fleste argumenter som folk sier enten det er for konsoll eller pc, kan vris. Det er kun utviklerne/utgiverne som bestemmer hva de gjør med spillene sine... Hva enn vi foreslår her inne feks:

casemodd: "Men det blir jo ingen nye konsoller hvis ikke folk slutter å kjøpe spill til de som er. Når folk ikke bruker sin forbrukermakt kommer heller ikke fremskrittene så lenge produsentene tjener penger på det bestående."

er likegyldig når kun vi her på forumet ser dette forslaget. Teorien er god, men i praksis kommer ikke dette til å skje med mindre man starter en kampanje, slik jeg ser det.

Hadde det vært PC-porter, hadde du fått 2fps. Sannheten er derimot at PC-spillere får piss-grafikk pga konsoller.

Greit, forstår kode for multiplayer greia, noe som hindrer bruktspill-kjøp, men alt det andre var jo bare kødd..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...