wrathling Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Hei, Jeg er lang tid leser, og første gang jeg poster noe. Har kjøpt nytt oppsett som er følgende og begynte å sette dette sammen i starten av uken. Opsett: ASUS P8Z68-V PRO, Socket-1155 Intel® Core i7-2600K Processor Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 Kit / x2 (DualChannel) Intel SSD 320 120GB (OS) Paranoid som jeg er, tester jeg alltid hardware i tester gjort i 1. default settings og 2. minne i X.M.P modus. Tester jeg har kjørt er IntelBurnTest og OCCT (standard OCCT og Linpak) og disse feiler med error på CPU core. IntelBurnTest og OCCT (OCCT) tester feiler med error på Cores. OCCT (linpak) test feiler med BSOD...(Skrekk) på default settings. på diverse siter jeg har sjekket Overclockforum osv. snakkes det om at default vCore er for lav og denne bør økes (alt er på auto og default BIOS) men jeg nøler litt pga default settings, jeg har også clearet CMOS (unødvendig mener jeg pga rett fra fabrikk). Temperaturer ved idle/load under test var 24-30/50-60, kjører en Noctua NH-P12 SE2 CPU kjøler. I tillegg har jeg kjørt Memtest86+ (64Bit) for å teste RAM og disse greide passet testene fint ingen errors. Er det noe mer jeg burde ha gjort? eller er det bare å få sendt inn HK og CPU til butikken for bytte/reklamasjon? Håper noen kan gi litt visdomsord. Lenke til kommentar
phlake Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Har du oppdatert bios? Det bør være første post på programmet :o) Lenke til kommentar
wrathling Skrevet 8. september 2011 Forfatter Del Skrevet 8. september 2011 beklager, var mer fokusert på situasjonen. BIOS er oppdatert ja, kjører windows 7 home 64Bit og alle drivere for HK er oppdatert. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Om Linpack feiler ved stock kontakter du butikken for å få ny prosessor, du kan ikke leve med et produkt som er defekt. Lenke til kommentar
AHKaland Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Kan jeg spørre om hva som er status her? har nesten akkuratt samme oppsett, som ligger hjemme klart til å monteres imorgen samme HK, CPU og ram (bare 8gb selv) annen ssd, hva skjedde med disse tingene trådstarter, var CPU defekt eller var det noe annet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå