Gå til innhold

BK: Hammerfest @ Night

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et spennende uttrykk hvor fargene og kontrastene skaper en helhet som er både harmonisk og dynamisk.

Den opplyset madonnafiguren, eller hva det er til venstre skaper en fin kontrast mot den blå byggningen.

Det eneste jeg ikke er like sikker på er lyspunktet fra gatebelysningen som fremstår som en gedigen stjerne.

Min umiddelbare reaksjon er at denne virker forstyrrende - men igjen det er min subjektive opplevelse.

Jeg ville også klonet vekk den grønne firkanten oppe i venstre kant.

Dette ser ut som noe som henger i løse lufta uten forbindelse med resten av motivet

Lenke til kommentar

Ved første øyekast ser dette riktig bra ut, men jeg ble fort forvirret og grunnen tror jeg er at det er for mange iøyenfallende elementer i bildet. Blikket mitt flakker mellom bygningen, bakgrunnen, madonnafiguren og gatelyset. For meg gir komposisjonen du har valgt et urolig inntrykk, men teknisk er det ingenting å sette finger`n på. Hva er det man sier: et bilde med potensiale = terningkast 4 fra meg.

Lenke til kommentar

Et spennende uttrykk hvor fargene og kontrastene skaper en helhet som er både harmonisk og dynamisk.

Den opplyset madonnafiguren, eller hva det er til venstre skaper en fin kontrast mot den blå byggningen.

Det eneste jeg ikke er like sikker på er lyspunktet fra gatebelysningen som fremstår som en gedigen stjerne.

Min umiddelbare reaksjon er at denne virker forstyrrende - men igjen det er min subjektive opplevelse.

Jeg ville også klonet vekk den grønne firkanten oppe i venstre kant.

Dette ser ut som noe som henger i løse lufta uten forbindelse med resten av motivet

Den grønne firkanten er jeg helt enikg - ser det helt klart nå du sier. Det var et mindre pent bygg der som har fursvunnet pga av eksponeringen, men ser at det vindet der med lys i helt klart burde vært klonet. Litt mer usikker på gatebelysningen. Den fyller opp noe som hadde blitt et stort tomrom så jeg vil gjerne ha den med, men jeg er ikke helt fornøyd med hvordan den blir seende ut.

Ved første øyekast ser dette riktig bra ut, men jeg ble fort forvirret og grunnen tror jeg er at det er for mange iøyenfallende elementer i bildet. Blikket mitt flakker mellom bygningen, bakgrunnen, madonnafiguren og gatelyset. For meg gir komposisjonen du har valgt et urolig inntrykk, men teknisk er det ingenting å sette finger`n på. Hva er det man sier: et bilde med potensiale = terningkast 4 fra meg.

Takker for konstruktiv tilbakmelding. For meg var innholdet av enkeltelementer noe av det spennende. Altså at det er mer å se på rundt i bildet. Alle smådetaljene i form av lys i bakgrunnen er jeg enig kan bli noe forstyrrende, men slik jeg så det er de med på å "gjemme unna" de andre komponentene litt slik at bildet ikke er ferdigsett med et øyekast. Dette er selvsagt smak og behag og jeg er meget taknemlig for at du setter ord på din opplevelse av bildet.

Jeg for min del liker dette bildet-og du har fått terningkast 5 :)

Så hyggelig! Takker så meger!

Enig med både den ene og andre her, flott teknisk kvalitet, iøyenfallende nattbilde med det blå, men for mange elementer som sloss om oppmerksomheten synes jeg, særlig gatebelysningen drar blikket til seg, kun pga. lysstyrken. Men sånn er det vel å fotogafere i en by..

Har oppsummert "forklaringene" som også dekker din kommentar ovenfor. Er meget takknemlig for at du og de andre tar dere tid til å sette noen ord på hvordan dere opplever bildet!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...