Gå til innhold

Status og ønsker på Digit.no

Anbefalte innlegg

Ser utvikling har gjort og gjør en formidabel jobb. Det begynner bli skikkelig bra. Til og med forsiden stikker jeg innom nå da jeg føler den har fått mer dynamikk og liv.

Det er fortsatt en del småting vi har ønsket tidligere som enda ikke er på plass og de har også sikkert noe de jobber med som vi ikke vet om.

Kunne derfor tenke meg å se en oversikt over hvilke planer de har på papiret nuh. Regner med de har en liste med ting som skal på plass og også kanskje en tidsplan for når de antar det er på plass.

Hadde vært hyggelig å få et innblikk og det hadde sikkert også spart dem for noen "mase"--/ønsketråder osv. Samtidig kunne vi kanskje supplert med ting som kan se ut som har gått i glemmeboken eller lignende.

Av ting jeg personlig kommer på som vi har etterlyst er å slippe å få side 2 allerede etter 12 kommentarer inne på bildekritikken (dersom det er en måte å selv stille inn eller løse dette på som jeg ikke har fått med meg tar jeg gjerne i mot tips på det). Synes det fungerer utmerket på forumsiden der jeg selv kan velge antall innlegg pr side. En annen ting vi var tidlig ute med å ønske oss var mulighet for direkte cropforslag i kommentarer uten å måtte laste ned bildet, croppe, laste opp igjen osv. Har tidligere vist til slik funksjon f.eks hos photosight og har oppfattet at de hadde en plan for å fåt til dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser utvikling har gjort og gjør en formidabel jobb. Det begynner bli skikkelig bra. Til og med forsiden stikker jeg innom nå da jeg føler den har fått mer dynamikk og liv.

Det er fortsatt en del småting vi har ønsket tidligere som enda ikke er på plass og de har også sikkert noe de jobber med som vi ikke vet om.

Kunne derfor tenke meg å se en oversikt over hvilke planer de har på papiret nuh. Regner med de har en liste med ting som skal på plass og også kanskje en tidsplan for når de antar det er på plass.

Hadde vært hyggelig å få et innblikk og det hadde sikkert også spart dem for noen "mase"--/ønsketråder osv. Samtidig kunne vi kanskje supplert med ting som kan se ut som har gått i glemmeboken eller lignende.

Av ting jeg personlig kommer på som vi har etterlyst er å slippe å få side 2 allerede etter 12 kommentarer inne på bildekritikken (dersom det er en måte å selv stille inn eller løse dette på som jeg ikke har fått med meg tar jeg gjerne i mot tips på det). Synes det fungerer utmerket på forumsiden der jeg selv kan velge antall innlegg pr side. En annen ting vi var tidlig ute med å ønske oss var mulighet for direkte cropforslag i kommentarer uten å måtte laste ned bildet, croppe, laste opp igjen osv. Har tidligere vist til slik funksjon f.eks hos photosight og har oppfattet at de hadde en plan for å fåt til dette.

Hei Espen

Ja, her kan jeg henge meg på dine ønsker her, men jeg har jo også noen personlige ønsker: Det er muligheten for å legge inn manuell Exif-data (mulig det ikke er så aktuelt lenger), men en ting jeg savner veldig, det er å kunne legge ut flere versjoner av samme bilde i Billedkritikken (det er ikke interessant med andre mulige muligheter) - det er i Billedkritikken jeg savner dette. Også må jeg jo si at jeg savner Kalenderen, men jeg regner med at Teknisk har notert seg dette.

RAK-foto :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg slenger meg på og slutter meg til ønsket om flere versjoner av samme bilde. Dette er noe jeg savner sterkt.

Noe som vil være kjekt å ha, men ikke livsviktig og dermed kan vente, er at jeg kan sette opp default-verider for evalueringsnivå og godta karakterer (eller ikke) i profilen min.

Lenke til kommentar

Gode forslag her!

Skal prøve å inn litt mer planer for fremtiden i endringsloggtråden.

Jeg har notert ned ønskene og lagret de på disk, så får jeg håpe at vi kan ta tak i de snart.

Angående planer fremover kan jeg si litt om det. Digit er som kjent en del av Mediehuset Tek, og Mediehuset Tek eier et fotonettsted som heter akam.no (sikkert kjent for de aller fleste, men jeg nevner det allikevel). I forbindelse med dette ønsker vi å at digit nærmer seg akam noe i stilen, slik at når digit i fremtiden promoteres på akam så begynner ikke brukerne å lure når de kommer inn på digit ("trykket jeg rett nå?").

Dette er på plass enten i morgen eller i starten av neste uke tenker jeg.

Utover dette tror jeg at dette er en realistisk implementeringsrekkefølge for ønskene i denne tråden og de jeg kom på i forhold til det:

1. Linker til brukere i kommentarfeltet linker til digit-profil, ikke diskusjon-profil

2. Husk av valget evalueringsnivå og ja/nei til kommentarer (det er mulig at valget i opplastingsskjemaet huskes i stedet for egen option i profil, dumt?)

3. Attachments i kommentarfeltet (bilder lastet opp i emnet på diskusjon.no) vises som bilder i kommentarfeltet

4. Antall innlegg per side reflekteres av forumvalget. Kanskje defaultverdien blir satt høyere enn forumets defaultverdi

5. Flere versjon av et bilde

6. Cropforslag.

Merk: Dette er forsiktige anslag i fra meg!

Lenke til kommentar

Er det ikke på tide at Digit begynner å promotere seg utad, eller er det slik at stedet kan overleve som et lukket samfunn med 300 medlemmer? Jeg vet ikke hva en tilnærming mot akam betyr i så måte, men jeg går ut i fra at digit/akam er avhengig av et antall hit for å få nødvendige reklameinntekter. Jeg mener at de som tilfeldig eller bevisst vil klikke seg inn på siden, er først og fremst interessert i å se på gode bilder. Derfor mener jeg at feederen ( var det det det heter?) med siste bilder i galleriet, byttes ut med de beste bildene. Siste bilder i galleriet ligger jo øverst på bildekritikksiden, det er ikke nødvendig å ha de dobbelt opp. Så kan vi selvfølgelig diskutere i det vide og brede hva som er beste bilder, men vi må ikke la kua dø mens gresset gror.

Lenke til kommentar

Så kan vi selvfølgelig diskutere i det vide og brede hva som er beste bilder, men vi må ikke la kua dø mens gresset gror.

Det er problemet, alle vet at et bilde av en søt kattepus er det beste bildet, utvelgelsen burde eventuell ha en tilnærmelse som fanger interesse til de som surfer, ikke bare pga. av at mange synes kattepusen er søt.

Hvordan man velger ut bilder vet ikke jeg, men bilder som er litt kontroversielle og gir en lengere diskusjon rundt bilde er ofte et bilde som folk bruker litt tid på å studere med delte meninger og kan fatte interessen til folk på flere plan.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...